Tip of the Day

Το πράσινο marketing ως αντίδοτο κατά του Greenwashing

24-07-2023 | 09:56
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Το πράσινο marketing ως αντίδοτο κατά του Greenwashing

Καθώς όλο και περισσότερες ρυθμιστικές αρχές λαμβάνουν μέτρα για να χαλιναγωγήσουν την αταξία που επικρατεί στην αγορά του πράσινου μάρκετινγκ, οι εταιρείες επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο επικοινωνούν πράσινες πρωτοβουλίες.

Σήμερα, τα πράσινα προϊόντα έχουν μεγάλη ζήτηση. Σύμφωνα με μια πρόσφατη μελέτη από τη McKinsey και τη NielsenIQ, τα προϊόντα που διαφημίζονται ως βιώσιμα παρουσίασαν σωρευτική ανάπτυξη 28% τα τελευταία πέντε χρόνια, σε σύγκριση με το 20% των προϊόντων που δεν χαρακτηρίζονται ως «πράσινα». Οι ολοένα και πιο έμπειροι πελάτες θέλουν να γνωρίζουν για τις πράσινες επιλογές που υπάρχουν και η συντριπτική πλειοψηφία θέλει επίσης να μάθει τι τις καθιστά πραγματικά «πράσινες».

Αυτή η μεταβαλλόμενη τάση, σε συνδυασμό με την παγκόσμια ρυθμιστική καταστολή κατά του Greenwashing που υποκινήθηκε από το Ηνωμένο Βασίλειο, την ΕΕ, τις ΗΠΑ και τον Καναδά, σημαίνουν ότι οι εταιρείες πρέπει να κάνουν περισσότερα από το να παρέχουν απλώς ασαφείς ισχυρισμούς βιωσιμότητας. Πρέπει να είναι σε θέση να εξηγήσουν γιατί το εκάστοτε προϊόν αποτελεί μια σοφή περιβαλλοντική επιλογή.

Και αυτό έχει διπλό κέρδος. Γιατί όταν οι πρωτοβουλίες μάρκετινγκ είναι επίκαιρες, μπορούν να αυξήσουν την αξιοπιστία της επωνυμίας, την εμπιστοσύνη της επωνυμίας και την αφοσίωση των πελατών και κατ’ επέκταση τον τζίρο. Πώς μπορεί όμως μια εταιρεία να επικοινωνήσει ορθά τα πράσινα διαπιστευτήριά της;
Σύμφωνα με το μη κερδοσκοπικό οργανισμός Carbon Trust, για να παραμείνουν δίπλα στους εξελισσόμενους κανονισμούς greenwashing και να κοινοποιήσουν αποτελεσματικά τις πρωτοβουλίες βιωσιμότητας ή ESG, οι εταιρείες θα πρέπει να διασφαλίζουν ότι οι σχετικές προσπάθειες μάρκετινγκ βασίζονται σε γεγονότα (όλοι οι ισχυρισμοί είναι συγκεκριμένοι, ειλικρίνεια και υπευθυνότητα. Για το λόγο αυτό θα πρέπει να παράγουν επαρκές ενημερωτικό υλικό, το οποίο αν και δεν μπορεί να ενσωματωθεί ολόκληρο σε μια ετικέτα, θα πρέπει τουλάχιστον να δημοσιεύεται σε ένα μπλοκ ή στα κοινωνικά δίκτυα.

Η λεπτομερής περιγραφή του προϊόντος, με τη σειρά της, μπορεί να συνδέεται με ένα σχετικό άρθρο βιωσιμότητας - ας πούμε, ένα σύντομο προφίλ για τον προμηθευτή - το οποίο μπορεί στη συνέχεια να συνδέεται με μια πιο εμπεριστατωμένη ιστορία σχετικά με τη δέσμευση της εταιρείας να υποστηρίζει ιδιοκτήτες επιχειρήσεων στις αναπτυσσόμενες χώρες.

Είτε είστε καταναλωτής είτε είστε επιχείρηση, η λήψη αποφάσεων φιλικών προς το περιβάλλον είναι δύσκολη. Και αυτό γιατί οι περισσότερες επιλογές είναι ατελείς.

Αυτήν ακριβώς την ανάγκη της αγοράς μπορεί να καλύψει το πράσινο marketing. Όταν μια εταιρεία έχει μια βαθιά οργανωτική δέσμευση να μειώσει τον περιβαλλοντικό της αντίκτυπο, το πράσινο μάρκετινγκ μπορεί να είναι ένα κανάλι μέσω του οποίου μπορεί να μοιραστεί αυτή τη γνώση.

Αυτό επιτρέπει στις εταιρείες όχι μόνο να παραμείνουν πιστές στους κανονισμούς κατά του greenwashing, αλλά να κερδίσουν την εμπιστοσύνη των πελατών, να ενισχύσουν τη φήμη και να εμπνέουν συλλογική περιβαλλοντική δράση.

Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης Tip of the Day

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

00:01

Απόστολος Τζιτζικώστας: Εγκρίθηκε πανηγυρικά η υποψηφιότητά του για Επίτροπος

23:50

Σε ηλεκτρικά και υβριδικά οχήματα επενδύει η Scania

23:37

Κικίλιας: Σύμβαση για μετεωρολογικούς σταθμούς και ραντάρ μετά από 24 χρόνια

23:21

Εκλογές ΗΠΑ: Οι Σέρβοι «ψηφίζουν» Ντόναλντ Τραμπ - Ο ρόλος του Κοσόβου

23:13

Στάση αναμονής στην Wall Street λίγο πριν ανοίξουν οι κάλπες

23:00

Μεσανατολικό: Διαπραγματεύσεις Χαμάς - Φατάχ στο Κάιρο για επίτευξη εθνικής συναίνεσης

22:46

Ισραήλ: Ο Νετανιάχου είναι διατεθειμένος να προσφέρει «εκατομμύρια δολάρια» για την απελευθέρωση κάθε ομήρου

22:38

Ράλι 3% για το πετρέλαιο μετά το «χτύπημα» του OPEC+

22:22

Συρία: Νεκρός ο επικεφαλής του δικτύου πληροφοριών της Χεζμπολάχ από ισραηλινό πλήγμα

22:06

Έρχονται τροποποιήσεις στον νόμο για τις αδειοδοτήσεις των λαϊκών αγορών

22:02

Γεωργιάδης: Μεγάλο βήμα εμπρός το ν/σ για τον προσωπικό γιατρό και τα Πανεπιστημιακά Κέντρα Υγείας

21:59

Τζιτζικώστας ενώπιον Ευρωβουλευτών: Τα Τέμπη δεν έπρεπε να συμβούν - Κορυφαία μου προτεραιότητα η σιδηροδρομική σύνδεση πόλεων

21:57

ΗΠΑ: Το Στέιτ Ντιπάρτμεντ ανησυχεί για την αυξανόμενη βία των εποίκων στη Δυτική Όχθη

21:52

Γερμανία: Ο Σολτς ζήτησε «σοβαρότητα» από τους εταίρους - «Εγώ είμαι ο καγκελάριος»

21:36

Φάμελλος: Ο Στ. Κασσελάκης τροφοδοτεί την απαξίωση του ΣΥΡΙΖΑ

21:31

Ζελένσκι: 11.000 βορειοκορεάτες στρατιώτες έχουν αναπτυχθεί στη ρωσική περιφέρεια Κουρσκ

21:20

Προεδρικές εκλογές ΗΠΑ: Αγώνας δρόμου για όσο μεγαλύτερη συμμετοχή των ψηφοφόρων

21:08

Eurogroup: Πώς θα ενισχυθεί η ανταγωνιστικότητα - Σημαντικές οι ανάγκες χρηματοδότησης

21:05

Ρωσία: Οι προεδρικές εκλογές στη Μολδαβία ήταν «οι πιο αντιδημοκρατικές» στην ιστορία

20:52

Λίβανος: Ξεπέρασαν τους 3.000 οι νεκροί από τα ισραηλινά πλήγματα

20:47

Γιούνκερ: Η Ευρώπη πρέπει να προσεγγίσει τη σχέση της με τις ΗΠΑ ως «ενήλικη»

20:34

Συνελήφθη 30χρονη για την έκρηξη στους Αμπελοκήπους - Είχε τα κλειδιά του διαμερίσματος

20:17

Γερμανία: Το ΥΠΕΞ ανακοίνωσε χειμερινή βοήθεια προς την Ουκρανία ύψους 200 εκατ. ευρώ

20:16

Προεδρικές εκλογές ΗΠΑ: Αρχίζει η «μάχη γιγάντων» - Το κλίμα πόλωσης και οι μεγάλες ανησυχίες στην Ευρώπη

20:05

Ανδρουλάκης: Η ΝΔ δε διαθέτει εθνικό σχέδιο για μια Βιώσιμη, Ανθεκτική και Δίκαιη Ανάπτυξη

19:54

Σερβία: Παραιτείται ο υπουργός Μεταφορών μετά το πολύνεκρο δυστύχημα στο Νόβι Σαντ

19:42

ΔΕΣΦΑ: Υπογραφή Κοινού Ομολογιακού Δανείου 810 εκατ. ευρώ

19:33

LIVE η ακρόαση του Απόστολου Τζιτζικώστα - Τι έγινε με άλλους δύο υποψήφιους Επιτρόπους

19:29

Noval: Νέος Διευθύνων Σύμβουλος o Μιχαήλ Παναγής

19:24

Ρούτε: Το ΝΑΤΟ να παραμείνει ενωμένο ανεξάρτητα από το αποτέλεσμα των εκλογών στις ΗΠΑ

sponsor appearance