Tip of the Day

Το πράσινο marketing ως αντίδοτο κατά του Greenwashing

24-07-2023 | 09:56
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Το πράσινο marketing ως αντίδοτο κατά του Greenwashing

Καθώς όλο και περισσότερες ρυθμιστικές αρχές λαμβάνουν μέτρα για να χαλιναγωγήσουν την αταξία που επικρατεί στην αγορά του πράσινου μάρκετινγκ, οι εταιρείες επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο επικοινωνούν πράσινες πρωτοβουλίες.

Σήμερα, τα πράσινα προϊόντα έχουν μεγάλη ζήτηση. Σύμφωνα με μια πρόσφατη μελέτη από τη McKinsey και τη NielsenIQ, τα προϊόντα που διαφημίζονται ως βιώσιμα παρουσίασαν σωρευτική ανάπτυξη 28% τα τελευταία πέντε χρόνια, σε σύγκριση με το 20% των προϊόντων που δεν χαρακτηρίζονται ως «πράσινα». Οι ολοένα και πιο έμπειροι πελάτες θέλουν να γνωρίζουν για τις πράσινες επιλογές που υπάρχουν και η συντριπτική πλειοψηφία θέλει επίσης να μάθει τι τις καθιστά πραγματικά «πράσινες».

Αυτή η μεταβαλλόμενη τάση, σε συνδυασμό με την παγκόσμια ρυθμιστική καταστολή κατά του Greenwashing που υποκινήθηκε από το Ηνωμένο Βασίλειο, την ΕΕ, τις ΗΠΑ και τον Καναδά, σημαίνουν ότι οι εταιρείες πρέπει να κάνουν περισσότερα από το να παρέχουν απλώς ασαφείς ισχυρισμούς βιωσιμότητας. Πρέπει να είναι σε θέση να εξηγήσουν γιατί το εκάστοτε προϊόν αποτελεί μια σοφή περιβαλλοντική επιλογή.

Και αυτό έχει διπλό κέρδος. Γιατί όταν οι πρωτοβουλίες μάρκετινγκ είναι επίκαιρες, μπορούν να αυξήσουν την αξιοπιστία της επωνυμίας, την εμπιστοσύνη της επωνυμίας και την αφοσίωση των πελατών και κατ’ επέκταση τον τζίρο. Πώς μπορεί όμως μια εταιρεία να επικοινωνήσει ορθά τα πράσινα διαπιστευτήριά της;
Σύμφωνα με το μη κερδοσκοπικό οργανισμός Carbon Trust, για να παραμείνουν δίπλα στους εξελισσόμενους κανονισμούς greenwashing και να κοινοποιήσουν αποτελεσματικά τις πρωτοβουλίες βιωσιμότητας ή ESG, οι εταιρείες θα πρέπει να διασφαλίζουν ότι οι σχετικές προσπάθειες μάρκετινγκ βασίζονται σε γεγονότα (όλοι οι ισχυρισμοί είναι συγκεκριμένοι, ειλικρίνεια και υπευθυνότητα. Για το λόγο αυτό θα πρέπει να παράγουν επαρκές ενημερωτικό υλικό, το οποίο αν και δεν μπορεί να ενσωματωθεί ολόκληρο σε μια ετικέτα, θα πρέπει τουλάχιστον να δημοσιεύεται σε ένα μπλοκ ή στα κοινωνικά δίκτυα.

Η λεπτομερής περιγραφή του προϊόντος, με τη σειρά της, μπορεί να συνδέεται με ένα σχετικό άρθρο βιωσιμότητας - ας πούμε, ένα σύντομο προφίλ για τον προμηθευτή - το οποίο μπορεί στη συνέχεια να συνδέεται με μια πιο εμπεριστατωμένη ιστορία σχετικά με τη δέσμευση της εταιρείας να υποστηρίζει ιδιοκτήτες επιχειρήσεων στις αναπτυσσόμενες χώρες.

Είτε είστε καταναλωτής είτε είστε επιχείρηση, η λήψη αποφάσεων φιλικών προς το περιβάλλον είναι δύσκολη. Και αυτό γιατί οι περισσότερες επιλογές είναι ατελείς.

Αυτήν ακριβώς την ανάγκη της αγοράς μπορεί να καλύψει το πράσινο marketing. Όταν μια εταιρεία έχει μια βαθιά οργανωτική δέσμευση να μειώσει τον περιβαλλοντικό της αντίκτυπο, το πράσινο μάρκετινγκ μπορεί να είναι ένα κανάλι μέσω του οποίου μπορεί να μοιραστεί αυτή τη γνώση.

Αυτό επιτρέπει στις εταιρείες όχι μόνο να παραμείνουν πιστές στους κανονισμούς κατά του greenwashing, αλλά να κερδίσουν την εμπιστοσύνη των πελατών, να ενισχύσουν τη φήμη και να εμπνέουν συλλογική περιβαλλοντική δράση.

Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης Tip of the Day

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

23:55

Νότιο Σουδάν: Σφοδρά πυρά στην πρωτεύουσα Τζούμπα

23:45

Διπλωματικές πηγές: Η Συνθήκη της Λωζάνης είναι σαφής και δεν επιδέχεται παρερμηνείας

23:30

Βραζιλία: Τη δίωξη του Μπολσονάρου για απόπειρα πραξικοπήματος ζητά η Ομοσπονδιακή Αστυνομία

23:20

Κέρδη στη Wall Street - Πάνω από τις 450 μονάδες ο Dow

22:57

Πιστόριους: Δεν θα είμαι υποψήφιος καγκελάριος του SPD - Ανοίγει ο δρόμος για τον Σολτς

22:48

Άνοδος 2% για το πετρέλαιο λόγω της κλιμάκωσης στην Ουκρανία

22:18

Χρυσός: Ανοδικά για τέταρτη συνεχόμενη συνεδρίαση

22:09

ExxonMobil: Ξεκινούν οι γεωτρήσεις στην Κύπρο τον Ιανουάριο

21:55

Χωρίς ενεργό μέτωπο η φωτιά στη Νέα Τυρολόη Σερρών

21:37

ΗΠΑ: Ο πρόεδρος της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς θα παραιτηθεί την ημέρα ορκωμοσίας του Τραμπ

21:28

Ιταλία: Θα ήμασταν «υποχρεωμένοι» να συλλάβουμε τον Νετανιάχου αν επισκεφθεί τη χώρα

21:23

Η Ρωσία ενημέρωσε την Ουάσινγκτον πριν από το πλήγμα με τον «πειραματικό» πύραυλο στο Ντνίπρο

21:20

Συνάντηση Γεωργιάδη με τον Υπουργό Υγείας της Σαουδικής Αραβίας

21:11

Σισύφειο το έργο του ΔΠΔ για τη σύλληψη των υπόπτων για εγκλήματα πολέμου

21:10

Μητσοτάκης: Περαιτέρω ελάφρυνση από το 2026 – Τι είπε για παρεμβάσεις στο ΦΠΑ

20:52

Συνάντηση Κικίλια με την Πρόεδρο της ΕΤΕπ Νάντια Καλβίνιο

20:45

ΣΕΛΠΕ: Παρουσίαση από τη νέα διοίκηση του στρατηγικού σχεδιασμού 2024-2027

20:29

Λίβανος: Τουλάχιστον 47 νεκροί από ισραηλινούς βομβαρδισμούς στην Μπααλμπέκ

20:09

ΗΠΑ: Αποσύρεται από υποψήφιος υπουργός Δικαιοσύνης ο Ματ Γκετς

20:03

Ο εισαγγελέας Καρίμ Χαν καλεί τα συμβαλλόμενα κράτη να «εκτελέσουν» τα εντάλματα σύλληψης

20:00

Νορβηγία: Χρηματοδότηση 14,3 εκατ. ευρώ στην Ελλάδα μέσω του Ταμείου για την Κοινωνία των Πολιτών

19:48

Δημοσκόπηση Pulse: Πώς κρίνουν οι πολίτες την κυβερνητική πολιτική για τη φοροδιαφυγή

19:46

Έρχονται τέσσερα νέα εργαλεία στην μάχη κατά της φοροδιαφυγής το 2025

19:44

Η Ιωάννα Κοντομανωλοπούλου Γενική Διευθύντρια στον Ελληνικό Οργανισμό Επαλήθευσης Φαρμάκων

19:44

Λιθουανία: Ο σοσιαλδημοκράτης Γκιντάουτας Παλούτσκας διορίστηκε πρωθυπουργός

19:30

Πούτιν: Ο πόλεμος στην Ουκρανία μετατρέπεται σε παγκόσμιο

19:23

Ήπια κέρδη στα ευρωπαϊκά χρηματιστήρια - «Κατρακύλησε» 15,5% η JD Sports

19:12

Συνελήφθη 49χρονος για την αποθήκη με τα όπλα και τα εκρηκτικά στο Παγκράτι

19:07

ΗΠΑ: Νέες κυρώσεις στη ρωσική τράπεζα Gazprombank

19:04

Η πρόεδρος του Ομίλου ΕΤΕπ Nadia Calviño ενισχύει τη συνεργασία με την ελληνική κυβέρνηση

sponsor appearance