Tip of the Day

Το πράσινο marketing ως αντίδοτο κατά του Greenwashing

24-07-2023 | 09:56
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Το πράσινο marketing ως αντίδοτο κατά του Greenwashing

Καθώς όλο και περισσότερες ρυθμιστικές αρχές λαμβάνουν μέτρα για να χαλιναγωγήσουν την αταξία που επικρατεί στην αγορά του πράσινου μάρκετινγκ, οι εταιρείες επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο επικοινωνούν πράσινες πρωτοβουλίες.

Σήμερα, τα πράσινα προϊόντα έχουν μεγάλη ζήτηση. Σύμφωνα με μια πρόσφατη μελέτη από τη McKinsey και τη NielsenIQ, τα προϊόντα που διαφημίζονται ως βιώσιμα παρουσίασαν σωρευτική ανάπτυξη 28% τα τελευταία πέντε χρόνια, σε σύγκριση με το 20% των προϊόντων που δεν χαρακτηρίζονται ως «πράσινα». Οι ολοένα και πιο έμπειροι πελάτες θέλουν να γνωρίζουν για τις πράσινες επιλογές που υπάρχουν και η συντριπτική πλειοψηφία θέλει επίσης να μάθει τι τις καθιστά πραγματικά «πράσινες».

Αυτή η μεταβαλλόμενη τάση, σε συνδυασμό με την παγκόσμια ρυθμιστική καταστολή κατά του Greenwashing που υποκινήθηκε από το Ηνωμένο Βασίλειο, την ΕΕ, τις ΗΠΑ και τον Καναδά, σημαίνουν ότι οι εταιρείες πρέπει να κάνουν περισσότερα από το να παρέχουν απλώς ασαφείς ισχυρισμούς βιωσιμότητας. Πρέπει να είναι σε θέση να εξηγήσουν γιατί το εκάστοτε προϊόν αποτελεί μια σοφή περιβαλλοντική επιλογή.

Και αυτό έχει διπλό κέρδος. Γιατί όταν οι πρωτοβουλίες μάρκετινγκ είναι επίκαιρες, μπορούν να αυξήσουν την αξιοπιστία της επωνυμίας, την εμπιστοσύνη της επωνυμίας και την αφοσίωση των πελατών και κατ’ επέκταση τον τζίρο. Πώς μπορεί όμως μια εταιρεία να επικοινωνήσει ορθά τα πράσινα διαπιστευτήριά της;
Σύμφωνα με το μη κερδοσκοπικό οργανισμός Carbon Trust, για να παραμείνουν δίπλα στους εξελισσόμενους κανονισμούς greenwashing και να κοινοποιήσουν αποτελεσματικά τις πρωτοβουλίες βιωσιμότητας ή ESG, οι εταιρείες θα πρέπει να διασφαλίζουν ότι οι σχετικές προσπάθειες μάρκετινγκ βασίζονται σε γεγονότα (όλοι οι ισχυρισμοί είναι συγκεκριμένοι, ειλικρίνεια και υπευθυνότητα. Για το λόγο αυτό θα πρέπει να παράγουν επαρκές ενημερωτικό υλικό, το οποίο αν και δεν μπορεί να ενσωματωθεί ολόκληρο σε μια ετικέτα, θα πρέπει τουλάχιστον να δημοσιεύεται σε ένα μπλοκ ή στα κοινωνικά δίκτυα.

Η λεπτομερής περιγραφή του προϊόντος, με τη σειρά της, μπορεί να συνδέεται με ένα σχετικό άρθρο βιωσιμότητας - ας πούμε, ένα σύντομο προφίλ για τον προμηθευτή - το οποίο μπορεί στη συνέχεια να συνδέεται με μια πιο εμπεριστατωμένη ιστορία σχετικά με τη δέσμευση της εταιρείας να υποστηρίζει ιδιοκτήτες επιχειρήσεων στις αναπτυσσόμενες χώρες.

Είτε είστε καταναλωτής είτε είστε επιχείρηση, η λήψη αποφάσεων φιλικών προς το περιβάλλον είναι δύσκολη. Και αυτό γιατί οι περισσότερες επιλογές είναι ατελείς.

Αυτήν ακριβώς την ανάγκη της αγοράς μπορεί να καλύψει το πράσινο marketing. Όταν μια εταιρεία έχει μια βαθιά οργανωτική δέσμευση να μειώσει τον περιβαλλοντικό της αντίκτυπο, το πράσινο μάρκετινγκ μπορεί να είναι ένα κανάλι μέσω του οποίου μπορεί να μοιραστεί αυτή τη γνώση.

Αυτό επιτρέπει στις εταιρείες όχι μόνο να παραμείνουν πιστές στους κανονισμούς κατά του greenwashing, αλλά να κερδίσουν την εμπιστοσύνη των πελατών, να ενισχύσουν τη φήμη και να εμπνέουν συλλογική περιβαλλοντική δράση.

Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης Tip of the Day

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

18:31

Η Ελλάδα υποδέχεται τον Κρίστοφερ Νόλαν για τα γυρίσματα της ταινίας «Η Οδύσσεια»

18:25

Συνεδριάζουν οι Επιτροπές για τη σεισμική δραστηριότητα στον θαλάσσιο χώρο μεταξύ Σαντορίνης και Αμοργού

18:14

Ουκρανία: Στάρμερ και φον ντερ Λάιεν επιμένουν στην ανάγκη για μια «δίκαιη και διαρκή ειρήνη»

18:03

Κουτσούμπας: Ο λαϊκός παράγοντας, καταλύτης των εξελίξεων για τη δικαίωση

17:44

Πακέτο βοήθειας 20 δισ. ευρώ για το Κίεβο ετοιμάζει η ΕΕ

17:33

Ξεκινάει εκ νέου ο εμβολιασμός κατά της πολιομυελίτιδας στη Λωρίδα της Γάζας

17:13

Τηλεφωνική επικοινωνία Μητσοτάκη - Ζελένσκι

17:00

Σούπερ μάρκετ: Έρχονται μεγάλες αλλαγές στο ράφι – Τι θα ισχύσει για τις προσφορές

16:55

Ζελένσκι: «Δεν είναι έτοιμος» να υπογράψει συμφωνία με την Ουάσινγκτον για τα ορυκτά της χώρας του

16:49

Μακρόν: Θα πει στον Τραμπ ότι οι σύμμαχοι «δεν πρέπει να κάνουν ο ένας τον άλλον να υποφέρει με δασμούς»

16:39

Γερμανία: Η ΥΠΕΣ προαναγγέλλει απέλαση του δράστη της χθεσινής επίθεσης «κατευθείαν από την φυλακή»

16:34

Τραμπ: Καλεί τον Μασκ να είναι πιο επιθετικός στις περικοπές της ομοσπονδιακής κυβέρνησης

16:26

Στη Νέα Υόρκη μεταβαίνει ο Γ. Γεραπετρίτης

16:16

Η Ζιζέλ Πελικό ανάμεσα στις Γυναίκες της Χρονιάς για το 2025 του περιοδικού Time

16:11

ΓΕΝΟΠ/ΔΕΗ-ΚΗΕ: Συμμετέχει στην απεργία της 28ης Φεβρουαρίου

16:05

Σάντσεθ: Η ειρήνη δεν μπορεί να επιβληθεί στην Ουκρανία

15:56

Τουρκία: Νέα έρευνα εις βάρος του δημάρχου της Κωνσταντινούπολης, αυτή τη φορά για πλαστογραφία πτυχίου

15:52

Κωνσταντινίδης: Έως και 45% το ποσοστό πενταετούς επιβίωσης από καρκίνο στο πάγκρεας, υπό προϋποθέσεις

15:45

Υπ. Εργασίας: Ο «χάρτης» των πληρωμών από τον e-ΕΦΚΑ και τη ΔΥΠΑ έως τις 28 Φεβρουαρίου

15:39

Ρωσία: Ο ΥΠΕΞ Λαβρόφ θα επισκεφθεί το Ιράν την Τρίτη για συνομιλίες σχετικά με τη Συρία

15:34

Βατικανό: Με γραπτό μήνυμα θα απευθυνθεί ο πάπας την Κυριακή λόγω της κατάστασης της υγείας του

15:25

Γερμανία: Σύρος αιτών άσυλο ο ύποπτος για την επίθεση εναντίον Ισπανού τουρίστα χθες στο Βερολίνο

15:17

Και δεύτερη συνάντηση ΗΠΑ - Ρωσίας το επόμενο δεκαπενθήμερο

14:52

Κρήτη: Περισσότεροι από ένα εκατ. επισκέπτες στην Κνωσό το 2024

14:37

Politico: Ο Τραμπ ωθεί τη Γερμανία (και την Ευρώπη) να αναπτύξει δική της πυρηνική αποτροπή

14:13

Πώς αλλάζει η κλιματική αλλαγή τις επενδυτικές προτεραιότητες ESG των επιχειρήσεων

13:59

Γυναικοκτονίες: Ένας καρκίνος στο κύτταρο της κοινωνίας - Τα δραματικά στατιστικά στην Ελλάδα

13:47

Ακυρώσεις και τροποποιήσεις πτήσεων της AEGEAN και της Olympic Air στις 28 Φεβρουαρίου

13:39

Μαρινάκης: Τα κόμματα της αντιπολίτευσης ρίχνουν νερό στο μύλο της τοξικότητας

13:27

Γερμανία: Εκλογές στις μέρες της Zeitenwende