Tip of the Day

Το πράσινο marketing ως αντίδοτο κατά του Greenwashing

24-07-2023 | 09:56
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Το πράσινο marketing ως αντίδοτο κατά του Greenwashing

Καθώς όλο και περισσότερες ρυθμιστικές αρχές λαμβάνουν μέτρα για να χαλιναγωγήσουν την αταξία που επικρατεί στην αγορά του πράσινου μάρκετινγκ, οι εταιρείες επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο επικοινωνούν πράσινες πρωτοβουλίες.

Σήμερα, τα πράσινα προϊόντα έχουν μεγάλη ζήτηση. Σύμφωνα με μια πρόσφατη μελέτη από τη McKinsey και τη NielsenIQ, τα προϊόντα που διαφημίζονται ως βιώσιμα παρουσίασαν σωρευτική ανάπτυξη 28% τα τελευταία πέντε χρόνια, σε σύγκριση με το 20% των προϊόντων που δεν χαρακτηρίζονται ως «πράσινα». Οι ολοένα και πιο έμπειροι πελάτες θέλουν να γνωρίζουν για τις πράσινες επιλογές που υπάρχουν και η συντριπτική πλειοψηφία θέλει επίσης να μάθει τι τις καθιστά πραγματικά «πράσινες».

Αυτή η μεταβαλλόμενη τάση, σε συνδυασμό με την παγκόσμια ρυθμιστική καταστολή κατά του Greenwashing που υποκινήθηκε από το Ηνωμένο Βασίλειο, την ΕΕ, τις ΗΠΑ και τον Καναδά, σημαίνουν ότι οι εταιρείες πρέπει να κάνουν περισσότερα από το να παρέχουν απλώς ασαφείς ισχυρισμούς βιωσιμότητας. Πρέπει να είναι σε θέση να εξηγήσουν γιατί το εκάστοτε προϊόν αποτελεί μια σοφή περιβαλλοντική επιλογή.

Και αυτό έχει διπλό κέρδος. Γιατί όταν οι πρωτοβουλίες μάρκετινγκ είναι επίκαιρες, μπορούν να αυξήσουν την αξιοπιστία της επωνυμίας, την εμπιστοσύνη της επωνυμίας και την αφοσίωση των πελατών και κατ’ επέκταση τον τζίρο. Πώς μπορεί όμως μια εταιρεία να επικοινωνήσει ορθά τα πράσινα διαπιστευτήριά της;
Σύμφωνα με το μη κερδοσκοπικό οργανισμός Carbon Trust, για να παραμείνουν δίπλα στους εξελισσόμενους κανονισμούς greenwashing και να κοινοποιήσουν αποτελεσματικά τις πρωτοβουλίες βιωσιμότητας ή ESG, οι εταιρείες θα πρέπει να διασφαλίζουν ότι οι σχετικές προσπάθειες μάρκετινγκ βασίζονται σε γεγονότα (όλοι οι ισχυρισμοί είναι συγκεκριμένοι, ειλικρίνεια και υπευθυνότητα. Για το λόγο αυτό θα πρέπει να παράγουν επαρκές ενημερωτικό υλικό, το οποίο αν και δεν μπορεί να ενσωματωθεί ολόκληρο σε μια ετικέτα, θα πρέπει τουλάχιστον να δημοσιεύεται σε ένα μπλοκ ή στα κοινωνικά δίκτυα.

Η λεπτομερής περιγραφή του προϊόντος, με τη σειρά της, μπορεί να συνδέεται με ένα σχετικό άρθρο βιωσιμότητας - ας πούμε, ένα σύντομο προφίλ για τον προμηθευτή - το οποίο μπορεί στη συνέχεια να συνδέεται με μια πιο εμπεριστατωμένη ιστορία σχετικά με τη δέσμευση της εταιρείας να υποστηρίζει ιδιοκτήτες επιχειρήσεων στις αναπτυσσόμενες χώρες.

Είτε είστε καταναλωτής είτε είστε επιχείρηση, η λήψη αποφάσεων φιλικών προς το περιβάλλον είναι δύσκολη. Και αυτό γιατί οι περισσότερες επιλογές είναι ατελείς.

Αυτήν ακριβώς την ανάγκη της αγοράς μπορεί να καλύψει το πράσινο marketing. Όταν μια εταιρεία έχει μια βαθιά οργανωτική δέσμευση να μειώσει τον περιβαλλοντικό της αντίκτυπο, το πράσινο μάρκετινγκ μπορεί να είναι ένα κανάλι μέσω του οποίου μπορεί να μοιραστεί αυτή τη γνώση.

Αυτό επιτρέπει στις εταιρείες όχι μόνο να παραμείνουν πιστές στους κανονισμούς κατά του greenwashing, αλλά να κερδίσουν την εμπιστοσύνη των πελατών, να ενισχύσουν τη φήμη και να εμπνέουν συλλογική περιβαλλοντική δράση.

Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης Tip of the Day

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

19:55

Αυτοκίνητο: Σπάει το φράγμα του 1 εκατ. οχημάτων το Opel Corsa 6ης γενιάς

19:41

Ευρωαγορές: Τρίτη ημέρα ανοδικά ο Stoxx 600 - «Βουτιά» 9,5% για Nokia

19:39

Ουκρανία: Τουλάχιστον 12 νεκροί και 90 τραυματίες από τα ρωσικά πλήγματα στο Κίεβο

19:30

Διαγωνισμός για την προμήθεια 50 αρθρωτών ηλεκτρικών λεωφορείων του ΟΑΣΘ

19:16

Νέα «πυρά» Τραμπ στο Χάρβαρντ - «Αντισημιτικό ίδρυμα και απειλή για τη δημοκρατία»

19:07

Lavipharm: Ισχυρή άνοδος EBITDA, εκτόξευση στα καθαρά κέρδη - Επέκταση επένδυσης στη φαρμακευτική κάνναβη

19:04

Γάζα: Στους 44 οι νεκροί από τους σημερινούς ισραηλινούς βομβαρδισμούς

18:53

Ζελένσκι: Οι ειρηνευτικές συνομιλίες δεν ήταν εύκολες αλλά ήταν «εποικοδομητικές»

18:40

Οδηγός για τα ακαθάριστα οικόπεδα - Όλα όσα πρέπει να γνωρίζουν οι πολίτες

18:36

ΗΠΑ: Στο χαμηλότερο ρυθμό από το 2009 υποχώρησαν οι πωλήσεις κατοικιών τον Μάρτιο

18:31

Premier League: Χρονιά «χρυσάφι» για την Νότιγχαμ Φόρεστ - Η Λίβερπουλ παίρνει το ρεκόρ της Σίτι

18:14

Σερβία: Διαρροή 82.000 λίτρων πετρελαίου στον Δούναβη

18:03

Ευρωσύμβουλοι: Αυξημένα κέρδη και έσοδα το 2024 - Πρόταση για μέρισμα 0,04 ευρώ/μετοχή μικτό

17:52

Στο φίνις το 3x3 στο Χρηματιστήριο - Κράτησε τις 1.700 μονάδες

17:40

Τζιτζικώστας: Συναντήσεις με επικεφαλής των Airbus, Boeing, Fraport και ευρωπαϊκών αεροδρομίων

17:29

Καλαφάτης: Συνεχίζουμε την πολιτική της μείωσης των φόρων και της στήριξης των πολιτών

17:17

Ισπανία: Σχέδιο 1,3 δισ. ευρώ για την κατασκευή κατοικιών - Στόχος τα 15.000 νέα σπίτια ετησίως

17:15

Σουηδικά μαχητικά αναχαίτισαν ρωσικό αναγνωριστικό αεροσκάφος στην Βαλτική

17:04

Περαιτέρω μέτρα από Κομισιόν για προστασία της βιοποικιλότητας στην ανοικτή θάλασσα

16:52

Wall Street: Με τεχνολογική ώθηση «τριτώνει» το ανοδικό σερί

16:45

Όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Σε πλήρη λειτουργία η Μονάδα Επεξεργασίας Απορριμμάτων στη Μεσσηνία

16:42

Μακρόν για Πούτιν: Ισχυρίζεται ότι επιθυμεί «ειρήνη» ενώ συνεχίζει να βομβαρδίζει την Ουκρανία

16:39

Πυροβολισμοί έξω από ιδιωτική κλινική στο Χαλάνδρι - Ένας νεκρός

16:38

Πιστοποιητικά γέννησης και οικογενειακής κατάστασης: Καταργούνται από σήμερα ως δικαιολογητικά στο Δημόσιο

16:32

Γερμανία: Στασιμότητα και μηδενική ανάπτυξη το 2025

16:23

Νέα εποχή για την COSMOTE: Ενώνει τις δυνάμεις της με την TELEKOM

16:15

Τράπεζες: Ενισχύεται ο πέμπτος τραπεζικός πόλος – Κινητικότητα στις συνεταιριστικές

16:08

Παπουτσάνης: Εγκρίθηκε η διανομή μερίσματος 0,06 ευρώ/μετοχή - Από 5/5 οι πληρωμές

16:02

Οργή Τραμπ για τη ρωσική επίθεση στο Κίεβο: «Βλαντίμιρ, ΣΤΑΜΑΤΑ!»

15:59

ΗΠΑ: Αυξήθηκαν κατά 6.000 οι αιτήσεις για επίδομα ανεργίας