Tip of the Day

Το πράσινο marketing ως αντίδοτο κατά του Greenwashing

24-07-2023 | 09:56
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Το πράσινο marketing ως αντίδοτο κατά του Greenwashing

Καθώς όλο και περισσότερες ρυθμιστικές αρχές λαμβάνουν μέτρα για να χαλιναγωγήσουν την αταξία που επικρατεί στην αγορά του πράσινου μάρκετινγκ, οι εταιρείες επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο επικοινωνούν πράσινες πρωτοβουλίες.

Σήμερα, τα πράσινα προϊόντα έχουν μεγάλη ζήτηση. Σύμφωνα με μια πρόσφατη μελέτη από τη McKinsey και τη NielsenIQ, τα προϊόντα που διαφημίζονται ως βιώσιμα παρουσίασαν σωρευτική ανάπτυξη 28% τα τελευταία πέντε χρόνια, σε σύγκριση με το 20% των προϊόντων που δεν χαρακτηρίζονται ως «πράσινα». Οι ολοένα και πιο έμπειροι πελάτες θέλουν να γνωρίζουν για τις πράσινες επιλογές που υπάρχουν και η συντριπτική πλειοψηφία θέλει επίσης να μάθει τι τις καθιστά πραγματικά «πράσινες».

Αυτή η μεταβαλλόμενη τάση, σε συνδυασμό με την παγκόσμια ρυθμιστική καταστολή κατά του Greenwashing που υποκινήθηκε από το Ηνωμένο Βασίλειο, την ΕΕ, τις ΗΠΑ και τον Καναδά, σημαίνουν ότι οι εταιρείες πρέπει να κάνουν περισσότερα από το να παρέχουν απλώς ασαφείς ισχυρισμούς βιωσιμότητας. Πρέπει να είναι σε θέση να εξηγήσουν γιατί το εκάστοτε προϊόν αποτελεί μια σοφή περιβαλλοντική επιλογή.

Και αυτό έχει διπλό κέρδος. Γιατί όταν οι πρωτοβουλίες μάρκετινγκ είναι επίκαιρες, μπορούν να αυξήσουν την αξιοπιστία της επωνυμίας, την εμπιστοσύνη της επωνυμίας και την αφοσίωση των πελατών και κατ’ επέκταση τον τζίρο. Πώς μπορεί όμως μια εταιρεία να επικοινωνήσει ορθά τα πράσινα διαπιστευτήριά της;
Σύμφωνα με το μη κερδοσκοπικό οργανισμός Carbon Trust, για να παραμείνουν δίπλα στους εξελισσόμενους κανονισμούς greenwashing και να κοινοποιήσουν αποτελεσματικά τις πρωτοβουλίες βιωσιμότητας ή ESG, οι εταιρείες θα πρέπει να διασφαλίζουν ότι οι σχετικές προσπάθειες μάρκετινγκ βασίζονται σε γεγονότα (όλοι οι ισχυρισμοί είναι συγκεκριμένοι, ειλικρίνεια και υπευθυνότητα. Για το λόγο αυτό θα πρέπει να παράγουν επαρκές ενημερωτικό υλικό, το οποίο αν και δεν μπορεί να ενσωματωθεί ολόκληρο σε μια ετικέτα, θα πρέπει τουλάχιστον να δημοσιεύεται σε ένα μπλοκ ή στα κοινωνικά δίκτυα.

Η λεπτομερής περιγραφή του προϊόντος, με τη σειρά της, μπορεί να συνδέεται με ένα σχετικό άρθρο βιωσιμότητας - ας πούμε, ένα σύντομο προφίλ για τον προμηθευτή - το οποίο μπορεί στη συνέχεια να συνδέεται με μια πιο εμπεριστατωμένη ιστορία σχετικά με τη δέσμευση της εταιρείας να υποστηρίζει ιδιοκτήτες επιχειρήσεων στις αναπτυσσόμενες χώρες.

Είτε είστε καταναλωτής είτε είστε επιχείρηση, η λήψη αποφάσεων φιλικών προς το περιβάλλον είναι δύσκολη. Και αυτό γιατί οι περισσότερες επιλογές είναι ατελείς.

Αυτήν ακριβώς την ανάγκη της αγοράς μπορεί να καλύψει το πράσινο marketing. Όταν μια εταιρεία έχει μια βαθιά οργανωτική δέσμευση να μειώσει τον περιβαλλοντικό της αντίκτυπο, το πράσινο μάρκετινγκ μπορεί να είναι ένα κανάλι μέσω του οποίου μπορεί να μοιραστεί αυτή τη γνώση.

Αυτό επιτρέπει στις εταιρείες όχι μόνο να παραμείνουν πιστές στους κανονισμούς κατά του greenwashing, αλλά να κερδίσουν την εμπιστοσύνη των πελατών, να ενισχύσουν τη φήμη και να εμπνέουν συλλογική περιβαλλοντική δράση.

Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης Tip of the Day

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

13:38

UBS: Πιθανός καταλύτης για τις τράπεζες τα αποτελέσματα του Q4

13:37

Embedded Finance: Η νέα τάση, οι προκλήσεις και οι παράγοντες επιτυχίας

13:31

Θεοδωρικάκος για πρόταση Τασούλα ως ΠτΔ: Άριστη επιλογή, κύρους, αξιών και ενότητας όλων των Ελλήνων

13:16

Eurobank - Σπίτι μου ΙΙ: Νέο μοντέλο εξυπηρέτησης στεγαστικών δανείων

13:08

Βιλερουά ντε Γκαλό: Λογικό να βρεθούν στο 2% τα επιτόκια μέχρι το καλοκαίρι

13:06

Αποχαιρετιστήρια ομιλία Μπάιντεν: Έδωσα την ζωή και την ψυχή μου για τις ΗΠΑ

12:56

Νεκρός ο άντρας που έπεσε στις γραμμές του μετρό στην Εθνική Άμυνα

12:51

Ιρλανδία: Συμφωνία για σχηματισμό νέας κυβέρνησης συνασπισμού

12:47

Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ (WEF): Οι πόλεμοι είναι ο μεγαλύτερος παγκόσμιος κίνδυνος

12:42

ΕΛΣΤΑΤ: Μείωση 4,9% στις πωλήσεις αυτοκινήτων τον Δεκέμβριο

12:41

Ντε Γκίντος: Η ΕΚΤ θα συνεχίσει να μειώνει τα επιτόκια για να ενισχύσει την ανάπτυξη

12:33

Χαρδαλιάς: «Καμία ανοχή σε όσους υπονομεύουν τη δημόσια υγεία»

12:22

ΠΑΣΟΚ για ΠτΔ: «Στενά κομματική» η επιλογή Τασούλα – Θα καταθέσουμε δική μας πρόταση

12:11

ΔΥΠΑ: Μέχρι τις 21/1 η προθεσμία υποβολής αιτήσεων για το νέο πρόγραμμα επιχειρηματικότητας ανέργων

12:00

Σακελλαροπούλου: Προσπάθησα να εκπληρώσω τα καθήκοντά μου με ευθύνη απέναντι στον ελληνικό λαό

11:59

Eldorado Gold: Προκαταρκτική παραγωγή χρυσού 520.293 ουγγιές το 2024

11:46

Τασούλας: Κορυφαία τιμή και ευθύνη η πρόταση Μητσοτάκη για το αξίωμα του ΠτΔ

11:41

Πώς εκλέγεται ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας: Τι προσόντα πρέπει να έχει - Η διαδικασία

11:37

Επί 2 έτη σε ύφεση η Γερμανία - Για πρώτη φορά από το 1950

11:33

Ποιος είναι ο Κωνσταντίνος Τασούλας: Η πολιτική του πορεία

11:22

Σούπερ μάρκετ: Στα 14,8 δισ. ευρώ ο τζίρος του 2024 – Μόλις στο 3,1% η συνεισφορά των online πωλήσεων

11:11

Η Allianz απορροφά το 50% των αυξήσεων στα ισόβια συμβόλαια υγείας

11:01

Σπίτι μου 2: Περιγραφή μέσα από 35 ερωτήσεις και απαντήσεις

11:00

Τον Κωνσταντίνο Τασούλα πρότεινε ο Μητσοτάκης για ΠτΔ - Στις 25 Ιανουαρίου η πρώτη ψηφοφορία

10:56

Ευρωαγορές: Θετικά πρόσημα αναμένοντας τον πληθωρισμό των ΗΠΑ

10:55

Αναβάλλεται η συνέντευξη Τύπου του ΥΠΕΘΟ λόγω των ανακοινώσεων του πρωθυπουργού

10:40

Σπίτι μου ΙΙ: Αναλυτικός οδηγός του προγράμματος - Άνοιξε η πλατφόρμα στο gov.gr

10:40

Τριαντόπουλος: Ολοκληρώνεται η φάση της επαυξημένης προκαταβολής κρατικής αρωγής λόγω «Daniel»

10:34

Μήνυμα Μητσοτάκη στις 11:00 για ΠτΔ - Αναβάλλεται η συνάντηση με Σακελλαροπούλου

10:32

ΣΕΒΤ: Αρνητικός Δείκτης Τιμών σε τρόφιμα και ποτά μετά από 3 χρόνια