Tip of the Day

Το πράσινο marketing ως αντίδοτο κατά του Greenwashing

24-07-2023 | 09:56
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Το πράσινο marketing ως αντίδοτο κατά του Greenwashing

Καθώς όλο και περισσότερες ρυθμιστικές αρχές λαμβάνουν μέτρα για να χαλιναγωγήσουν την αταξία που επικρατεί στην αγορά του πράσινου μάρκετινγκ, οι εταιρείες επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο επικοινωνούν πράσινες πρωτοβουλίες.

Σήμερα, τα πράσινα προϊόντα έχουν μεγάλη ζήτηση. Σύμφωνα με μια πρόσφατη μελέτη από τη McKinsey και τη NielsenIQ, τα προϊόντα που διαφημίζονται ως βιώσιμα παρουσίασαν σωρευτική ανάπτυξη 28% τα τελευταία πέντε χρόνια, σε σύγκριση με το 20% των προϊόντων που δεν χαρακτηρίζονται ως «πράσινα». Οι ολοένα και πιο έμπειροι πελάτες θέλουν να γνωρίζουν για τις πράσινες επιλογές που υπάρχουν και η συντριπτική πλειοψηφία θέλει επίσης να μάθει τι τις καθιστά πραγματικά «πράσινες».

Αυτή η μεταβαλλόμενη τάση, σε συνδυασμό με την παγκόσμια ρυθμιστική καταστολή κατά του Greenwashing που υποκινήθηκε από το Ηνωμένο Βασίλειο, την ΕΕ, τις ΗΠΑ και τον Καναδά, σημαίνουν ότι οι εταιρείες πρέπει να κάνουν περισσότερα από το να παρέχουν απλώς ασαφείς ισχυρισμούς βιωσιμότητας. Πρέπει να είναι σε θέση να εξηγήσουν γιατί το εκάστοτε προϊόν αποτελεί μια σοφή περιβαλλοντική επιλογή.

Και αυτό έχει διπλό κέρδος. Γιατί όταν οι πρωτοβουλίες μάρκετινγκ είναι επίκαιρες, μπορούν να αυξήσουν την αξιοπιστία της επωνυμίας, την εμπιστοσύνη της επωνυμίας και την αφοσίωση των πελατών και κατ’ επέκταση τον τζίρο. Πώς μπορεί όμως μια εταιρεία να επικοινωνήσει ορθά τα πράσινα διαπιστευτήριά της;
Σύμφωνα με το μη κερδοσκοπικό οργανισμός Carbon Trust, για να παραμείνουν δίπλα στους εξελισσόμενους κανονισμούς greenwashing και να κοινοποιήσουν αποτελεσματικά τις πρωτοβουλίες βιωσιμότητας ή ESG, οι εταιρείες θα πρέπει να διασφαλίζουν ότι οι σχετικές προσπάθειες μάρκετινγκ βασίζονται σε γεγονότα (όλοι οι ισχυρισμοί είναι συγκεκριμένοι, ειλικρίνεια και υπευθυνότητα. Για το λόγο αυτό θα πρέπει να παράγουν επαρκές ενημερωτικό υλικό, το οποίο αν και δεν μπορεί να ενσωματωθεί ολόκληρο σε μια ετικέτα, θα πρέπει τουλάχιστον να δημοσιεύεται σε ένα μπλοκ ή στα κοινωνικά δίκτυα.

Η λεπτομερής περιγραφή του προϊόντος, με τη σειρά της, μπορεί να συνδέεται με ένα σχετικό άρθρο βιωσιμότητας - ας πούμε, ένα σύντομο προφίλ για τον προμηθευτή - το οποίο μπορεί στη συνέχεια να συνδέεται με μια πιο εμπεριστατωμένη ιστορία σχετικά με τη δέσμευση της εταιρείας να υποστηρίζει ιδιοκτήτες επιχειρήσεων στις αναπτυσσόμενες χώρες.

Είτε είστε καταναλωτής είτε είστε επιχείρηση, η λήψη αποφάσεων φιλικών προς το περιβάλλον είναι δύσκολη. Και αυτό γιατί οι περισσότερες επιλογές είναι ατελείς.

Αυτήν ακριβώς την ανάγκη της αγοράς μπορεί να καλύψει το πράσινο marketing. Όταν μια εταιρεία έχει μια βαθιά οργανωτική δέσμευση να μειώσει τον περιβαλλοντικό της αντίκτυπο, το πράσινο μάρκετινγκ μπορεί να είναι ένα κανάλι μέσω του οποίου μπορεί να μοιραστεί αυτή τη γνώση.

Αυτό επιτρέπει στις εταιρείες όχι μόνο να παραμείνουν πιστές στους κανονισμούς κατά του greenwashing, αλλά να κερδίσουν την εμπιστοσύνη των πελατών, να ενισχύσουν τη φήμη και να εμπνέουν συλλογική περιβαλλοντική δράση.

Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης Tip of the Day

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

14:52

Tesla: Πιθανή «βουτιά» πενταετίας για το περιθώριο κέρδους

14:45

Χαρδαλιάς: Ξεκινούν τα ψηφιακά ραντεβού στη Διεύθυνση Μεταφορών Κεντρικού Τομέα Αθηνών

14:41

Ρεκόρ αιτήσεων για τους 27 Βρεφονηπιακούς Σταθμούς της ΔΥΠΑ

14:37

Συνεργασία McGraw Hill και Binary Logic στον τομέα της Πληροφορικής

14:28

Ισραήλ: Εξέδωσε εντολές εκκένωσης συνοικιών στην Χαν Γιουνίς - Τουλάχιστον 16 νεκροί Παλαιστίνιοι

14:21

Κορινθία: Ένας θελκτικός προορισμός με μοναδική ιστορία για ποιοτικές διακοπές

14:17

OHE: Καθοριστικό το 2024 για την εξάλειψη του AIDS ως απειλή για την δημόσια υγεία

14:07

Klarna: Οι Έλληνες καταναλωτές επιλέγουν την αθλητική ένδυση ως καθημερινό στιλ

13:58

Delta: Παρατείνονται για τέταρτη ημέρα οι ακυρώσεις πτήσεων

13:51

Softweb: Στο ταμπλό της Εναλλακτικής Αγοράς του Χ.Α. από αύριο

13:48

Γεραπετρίτης: Ύψιστη προτεραιότητα για την Ελλάδα το Κυπριακό

13:46

Σφίγγει ο κλοιός γύρω από την πειρατεία στη συνδρομητική - Νέες συλλήψεις στη Ρόδο

13:36

Ο Σόρος «ψηφίζει» Καμάλα αλλά κάποιοι Δημοκρατικοί θέλουν «χρίσμα» μέσω συνεδρίου

13:28

ΥΠΕΣ: Εκπαιδεύει δημόσιους υπαλλήλους στην Τεχνητή Νοημοσύνη σε συνεργασία με την Google

13:27

Ίδρυμα «Παύλος Γιαννακόπουλος»:Εγκαίνια στο πλήρως ανακαινισμένο Γήπεδο Καλαθοσφαίρισης του Δήμου Ρόδου

13:19

ΥΠΑ: Σε επίπεδο ρεκόρ ο αριθμός πτήσεων στο FIR Αθηνών

13:18

Παγκόσμια διάκριση για την Τράπεζα Πειραιώς από το Euromoney

13:15

Μαρινάκης: Απόλυτη προτεραιότητα για την κυβέρνηση το στεγαστικό

13:00

Σχέδιο 24ωρης λειτουργίας σε νοσοκομεία του ΕΣΥ από τον Οκτώβριο – Κατεπείγον έγγραφο

13:00

Σούπερ μάρκετ: Τι αγοράσαμε online το πρώτο εξάμηνο του 2024 – Ποιες κατηγορίες ξεχωρίζουν

12:56

Το premium delivery γεφυρώνει το χάσμα μεταξύ της online και της δια ζώσης εμπειρίας στο boutique shopping

12:52

ΕΛΣΤΑΤ: Στα 355,947 δισ. ευρώ το δημόσιο χρέος το α' τρίμηνο

12:48

Εθνική Τράπεζα: Η «κρυμμένη» δυναμική του ελληνικού επιχειρείν

12:46

Στουρνάρας: Υπό αίρεση η ευημερία μας

12:40

Vodafone: Πούλησε επιπλέον 10% της Vantage Towers για 1,3 δισ. ευρώ

12:30

«Κλειδί» ο Πυλώνας ΙΙ για υψηλότερα payouts από τις ελληνικές τράπεζες

12:30

ΕΛΣΤΑΤ: Αύξηση σε αφίξεις και διανυκτερεύσεις τον Μάιο

12:22

ΑΚΤΩΡ: Ανέλαβε την κατασκευή του Φράγματος Τσικνιά στη Λέσβο - Έργο ύψους 98 εκατ.

12:21

Χατζηδάκης: Να εκμεταλλευθούμε την πολιτική σταθερότητα ως το 2027 για πραγματική σύγκλιση με την Ευρώπη

12:19

Lamda Casual Dining: Μια νέα γαστρονομική άφιξη στην Λευκάδα