Στον σημερινό κόσμο, μερικοί από τους μεγαλύτερους παραβάτες όσον αφορά το greenwashing είναι εκείνοι που χρησιμοποιούν φανταχτερές λέξεις όπως «πράσινο», «αειφόρος», «καθαρό», «μη τοξικό», «βιώσιμο», «ουδέτερο» και «100% φυσικό». Το πρόβλημα όμως είναι ότι αυτοί οι όροι δεν έχουν καθολικά αποδεκτά και σαφώς καθορισμένα κριτήρια ή πρότυπα. Τι πρέπει να κάνουν οι καταναλωτές για να εντοπίζουν τις υπερφίαλες αξιώσεις κάποιων εταιρειών οι οποίες συχνά ποντάρουν στην οικολογική συνείδηση του αγοραστικού κοινού χωρίς ωστόσο να διαθέτουν πραγματικά πράσινα διαπιστευτήρια;
Το πρώτο βήμα που πρέπει να κάνουν οι καταναλωτές είναι να αφιερώσουν χρόνο για να διερευνήσουν τους ισχυρισμούς βιωσιμότητας μιας εταιρείας. Δεν πρέπει να περιοριστούν μόνο στα μηνύματα που μεταδίδει το υλικό μάρκετινγκ αλλά πρέπει να αναζητούν αξιόπιστες πιστοποιήσεις ή αξιολογήσεις τρίτων. Για παράδειγμα, οι αναγνωρισμένες πιστοποιήσεις όπως το LEED (Leadership in Energy and Environmental Design) ή το FSC (Forest Stewardship Council) παρέχουν διασφάλιση ότι ένα προϊόν ή μια υπηρεσία πληροί συγκεκριμένα περιβαλλοντικά πρότυπα.
Οι εταιρείες που είναι πραγματικά αφοσιωμένες στη βιωσιμότητα είναι συχνά διαφανείς σχετικά με τις πρακτικές και τις αξίες τους. Αποκαλύπτουν πρόθυμα πληροφορίες σχετικά με τα υλικά τους, τις διαδικασίες κατασκευής και τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις. Εάν μια εταιρεία είναι απρόθυμη να παράσχει αυτές τις πληροφορίες ή αποφεύγει ερωτήσεις, μπορεί να είναι ύποπτη για greenwashing.
Το Greenwashing μπορεί να συμβεί σε οποιοδήποτε στάδιο της εφοδιαστικής αλυσίδας. Οι καταναλωτές θα πρέπει να διερευνούν τις πηγές υλικών, τις μεθόδους παραγωγής και τις διαδικασίες μεταφοράς που χρησιμοποιούνται από μια εταιρεία. Ένα πραγματικά βιώσιμο προϊόν θα λάβει υπόψη ολόκληρο τον κύκλο ζωής, από την εξόρυξη πρώτων υλών έως την απόρριψη ή την ανακύκλωση.
Ο σεβασμός της διαφορετικότητας και η υποστήριξη των ανθρωπίνων δικαιωμάτων είναι μια κρίσιμη πτυχή του βιώσιμου εταιρικού σχεδιασμού. Αν και μπορεί να κοστίσει λίγο περισσότερο, η επιλογή προϊόντων από μικρότερες επωνυμίες συχνά διασφαλίζει τόσο ηθικές πρακτικές όσο και υψηλότερη ποιότητα. Όταν δίνουμε έμφαση σε υλικά που στηρίζουν την τοπική οικονομία, συμβάλλουμε στην υποστήριξη τοπικών τεχνιτών, τεχνιτών και μικρών επιχειρήσεων. Αυτά τα άτομα και οι επιχειρήσεις είναι απαραίτητα για τη διατήρηση της κοινωνικής συνοχής και της τοπικής οικονομίας.
Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης Tip of the Day
Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.