
Πολλοί στη ζωή αναζητούν τη συνταγή της επιτυχίας, άλλοι την έχουν βρει, ή πάντως έτσι πιστεύουν και είναι σε θέση να μοιραστούν τα μυστικά τους. Για τον δισεκατομμυριούχο και επενδυτή Ron Shaich πάντως, είναι μία και μοναδική η ικανότητα που συμβάλλει περισσότερο από οτιδήποτε άλλο στην προσωπική και επαγγελματική πραγμάτωση.
Είναι μία απλή δεξιότητα ωστόσο καθόλου εύκολο να κατακτηθεί κατά τον ίδιο: Πρέπει κανείς να είναι σε θέση να συνδυάζει την μακροπρόθεσμη οπτική με την βραχυπρόθεσμη εκτέλεση. «Πρέπει να είσαι ταυτόχρονα στρατηγικός και λεπτομερής», αναφέρει συγκεκριμένα ο συνδημιουργός της εταιρείας Panera Bread η οποία πουλήθηκε το 2017 για 7,5 δισ. δολάρια που πλέον τελεί ως πρόεδρος σε διάφορες αλυσίδες εστιατορίων όπως Cava και Tatte.
«Το πραγματικό κλειδί για τη λειτουργία και την οικοδόμηση μίας επιχείρησης - για να κάνεις πρακτικά το οτιδήποτε - είναι να είσαι σε θέση να λειτουργείς σε πολλά επίπεδα ταυτόχρονα, να σκέφτεσαι πέντε χρόνια μπροστά και πέντε εβδομάδες μπροστά την ίδια στιγμή», λέει ο Shaich, του οποίου η καθαρή αξία υπολογίστηκε πρόσφατα στα 1,6 δισ. δολάρια από το Bloomberg.
«Αν θέλετε να προωθήσετε την καριέρα σας ή να εμπλουτίσετε την προσωπική σας ζωή, θα ωφεληθείτε από το να έχετε μια σαφή ιδέα του τι ελπίζετε να επιτύχετε προκαταβολικά, ενδεχομένως και αρκετά χρόνια πριν» υπογραμμίζει.
Ταυτόχρονα, επισημαίνει ότι οι επιτυχημένοι άνθρωποι είναι αρκετά προνοητικοί ώστε να αναγνωρίζουν και να ενεργούν με βάση τα πρώτα βήματα που πρέπει να κάνουν και αρκετά λεπτομερείς ώστε να γνωρίζουν για ποια βήματα δεν είναι ακόμα έτοιμοι.
Σημειώνει ότι πρόκειται για μία συνεχή διαδικασία κατά την οποία ρωτάμε: «Τι είναι αυτό που σήμερα, σε τρία, τέσσερα πέντε χρόνια θα ευχόμαστε να έχουμε πετύχει όταν κοιτάξουμε τον εαυτό μας στον καθρέφτη; Αυτό είναι το πιο σημαντικό ερώτημα που πρέπει να θέσουμε».
Πώς λειτουργεί η στρατηγική του Shaich
Κάθε χρόνο, ο Shaich αφιερώνει από μία έως δύο ημέρες για να καταγράψει τους στόχους του για τα επόμενα χρόνια. Αυτοί περιλαμβάνουν οτιδήποτε από φυσική κατάσταση π.χ. το να αθλείται περισσότερο ή να προετοιμαστεί για να τρέξει 10 χλμ. έως την ενίσχυση των γνωστικών του ικανοτήτων για παράδειγμα μέσω εκμάθησης σκάκι ή μελετώντας τον Ιουδαϊσμό.
Έπειτα, χαρτογραφεί ακριβώς και σε στάδια, ποια βήματα πρέπει να κάνει και πότε. Στη συνέχεια τσεκάρει τη λίστα κάθε κάποιους μήνες για να διασφαλίσει ότι βρίσκεται στο σωστό δρόμο ή να κάνει προσαρμογές αν νομίζει ότι έχει μείνει πίσω.
«Πρέπει να λογοδοτείτε στον εαυτό σας. Δεν αρκεί να τα γράψετε, πρέπει να καθίσετε και με αποφασιστικότητα, να πείτε: «Να πως θα φτάσω εκεί που θέλω», διευκρινίζει.
Η έρευνα της McKinsey
Την άποψή του φαίνεται ότι συμμερίζονται και άλλα στελέχη της αγοράς σύμφωνα με έρευνα της McKinsey σε 600 εργαζόμενους και διευθυντές από εταιρείες σε όλο τον κόσμο. Περίπου οι μισοί από τους ερωτηθέντες δήλωσαν ότι οι οργανισμοί που λαμβάνουν βραχυπρόθεσμες αποφάσεις που ευθυγραμμίζονται πλήρως με τους μακροπρόθεσμους στόχους των εταιρειών είναι «πολύ πιο πιθανό» να ξεπεράσουν τους ανταγωνιστές στα έσοδα.
Ως διευθύνων σύμβουλος της Panera, ο Shaich έθεσε ως μακροπρόθεσμο στόχο το 2010 να χρησιμοποιήσει την τεχνολογία για να βελτιώσει τις εμπειρίες των πελατών και να παραμείνει επίκαιρος μακροπρόθεσμα, γράφει στο βιβλίο του 2023, «Know What Matters». Τα βραχυπρόθεσμα βήματά του για την επίτευξη αυτού του στόχου περιλάμβαναν την εισαγωγή ψηφιακών παραγγελιών και πληρωμών μέσω κινητών τηλεφώνων.
«Οι πρωτοβουλίες που θα χρειαστεί να πάρετε μπορεί να κοστίζουν. Αλλά η μακροπρόθεσμη επιτυχία απαιτεί να βάζετε το απώτερο σχέδιό σας πάνω από το να «βγάζετε μερικά δολάρια περισσότερα» στο άμεσο μέλλον», είχε δηλώσει χαρακτηριστικά τότε. «Πρόκειται για τα βαθύτερα ζητήματα: Τι είναι αυτό που προσπαθείτε να δημιουργήσετε στη ζωή σας; Τι είναι αυτό που θα σέβεστε;»
Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης Tip of the Day
Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.