Πολυεθνικές και οργανισμοί επενδύουν στην κυκλικότητα του νερού

Newsroom
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Πολυεθνικές και οργανισμοί επενδύουν στην κυκλικότητα του νερού
Μετά από τις δράσεις για εξοικονόμηση ενέργειας έρχονται οι δράσεις για την εξοικονόμηση νερού στο διεθνές επιχειρείν.

Την ώρα όμως που οι περισσότερες πολιτικές και δράσεις έχουν επικεντρωθεί στον περιορισμό των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής, μια νέα τάση «δείχνει» το νερό και την ανάληψη αντίστοιχων δεσμεύσεων για εξοικονόμηση και την κυκλική διαχείριση του φυσικού αυτού πόρου.

Αυτή την εβδομάδα διεξάγεται η COP26, η διάσκεψη για το κλίμα του ΟΗΕ και όπως έχει προβλέψει ο οργανισμός, μέχρι το 2030 θα υπάρξει έλλειμμα 40% σε πόρους γλυκού νερού.

Η νέα αυτή τάση με την οποία συντάσσοντα μεγάλες πολυεθνικές βασίζεται στο μότο «water positive» και επιδιώκει να καταστήσει τις διαδικασίες έντασης νερού πιο αποτελεσματικές και να επαναφέρει περισσότερο νερό απ’ όσο καταναλώνει για τη δραστηριότητά της η επιχείρηση στην περιοχή όπου λειτουργεί.

Οι κρίσεις στο νερό αποτελούν πλέον σύνηθες φαινόμενο με περιστατικά έλλειψης ή αλόγιστης χρήσης να καταγράφονται καθημερινά σε διάφορες γωνιές του πλανήτη ενώ η κλιματική αλλαγή έχει αποσυντονίσει το τοπικό κλίμα και έντονα φαινόμενα ξηρασίας κάνουν την εμφάνισή τους όλο και πιο συχνά.

Ο φόβος της λειψυδρίας οδήγησε εταιρείες από την BP έως το Facebook και τη Gap να δεσμευτούν ς να αναπληρώσουν περισσότερο νερό από αυτό που θα χρησιμοποιήσουν στις άμεσες δραστηριότητές τους τα επόμενα χρόνια. Η εξοικονόμηση νερού είναι επίσης το επίκεντρο μιας νέας διαδικασίας βαφής των προϊόντων που εμπνεύστηκαν οι Ralph Lauren και Dow για μια βιομηχανία βαφής υφασμάτων που χρησιμοποιεί τρισεκατομμύρια γαλόνια νερού ετησίως.

Μένοντας στις πολυεθνικές, η PepsiCo ανακοίνωσε τον Αύγουστο ένα σχέδιο που περιλαμβάνει την αναπλήρωση άνω του 100% του νερού που χρησιμοποιείται σε όλες τις τοποθεσίες υψηλού κινδύνου (για το νερό) έως το 2030, ενώ παράλληλα θα μειώσει τη χρήση νερού κατά 50%.

Οι καταναλωτές μπαίνουν στο παιχνίδι

Ορισμένες προσπάθειες των εταιρειών για μείωση της χρήση του νερού επιδιώκουν να εμπλέξουν και τους πελάτες.

Η Verginie Helias, Διευθύουσα Σύμβουλος βιωσιμότητας της Procter & Gamble, είπε ότι ενώ η εταιρεία έχει δεσμευτεί να έχει καθαρές μηδενικές εκπομπές έως το 2040, εργάζεται επίσης για «μείωση μέσω της χρήσης στο downstream- αυτή είναι βασικά οι πελάτες μας», όπως σημείωσε χαρακτηριστικά.

«Προσεγγίζουμε πέντε εκατομμύρια ανθρώπους σε όλο τον κόσμο κάθε μέρα μέσω των εμπορικών σημάτων μας και το 80% του συνολικού αποτυπώματος της P&G αφορά βασικά στην περίπτωση χρήσης», είπε. «Αυτό σημαίνει ότι μπορούμε να προσφέρουμε στους καταναλωτές καινοτόμες λύσεις που θα τους επιτρέψουν να μειώσουν τη χρήση όταν διεκπεραιώνουν συνήθεις δραστηριότητες όπως είναι το πλύσιμο των πιάτων, το λούσιμο, το μπάνιο, οι εργασίες καθαριότητας κλπ.

Η Helias αναφέρθηκε στην πλατφόρμα 50L Home, έναν συνασπισμό εταιρειών που συντονίζονται από ομάδες όπως το Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ και το Παγκόσμιο Επιχειρηματικό Συμβούλιο για την Αειφόρο Ανάπτυξη που ενθαρρύνει την αποδοτικότητα του νερού και της ενέργειας στα νοικοκυριά. Το όνομα του συνασπισμού είναι μια αναφορά στη μείωση της ημερήσιας χρήσης νερού ανά άτομο στα 50 λίτρα. Στην Ευρώπη, ο μέσος όρος είναι σήμερα περίπου 150 λίτρα ανά άτομο ενώ άλλες χώρες το ξεπερνούν κατά πολύ.

Η Ikea εντάχθηκε στην πλατφόρμα τον Αύγουστο, σημειώνοντας ότι για να πετύχει τον στόχο της να είναι «θετική στο νερό» έως το 2030 θα πρέπει να συνεργαστεί με τους πελάτες της. Το 15% του συνολικού αποτυπώματος νερού της εταιρείας προέρχεται από το νερό που τρέχει μέσα από τις βρύσες και τα ντους που πουλάει κάθε χρόνο η επιχείρηση, ανέφερε σε ανακοίνωσή της.

Μια τέτοια πρωτοβουλία θα απαιτήσει από την Ikea να συνεργαστεί με άλλες εταιρείες που συμμετέχουν στο 50L Home Coalition, όπως η P&G και η Kohler, για να βρουν λύσεις εξοικονόμησης νερού.

Κινητικότητα και στην Ελλάδα

Σε δράσεις για την εξοικονόμηση νερού προχωρούν και φορείς και επιχειρήσεις στην Ελλάδα ενώ κινητικότητα παρατηρείται και στο χρηματοπιστωτικό σύστημα. Χθες, η Τράπεζα Πειραιώς ανακοίνωσε τη δημιουργία ενός προγράμματος χρηματοδότησης για τον αγροδιατροφικό τομέα, μέσω του οποίου θα στηρίζονται επενδύσεις που συνδέονται με το αρδευτικό νερό.

Το πρόγραμμα αφορά σε επενδύσεις, που συνδέονται με υποδομές για την ορθολογική και αποτελεσματική χρήση του αρδευτικού νερού και το οποίο αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση, για ένα βιώσιμο και παραγωγικό πρωτογενή τομέα.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Συνέντευξη Γιώργος Κρεμλής: Η κυκλική οικονομία, τα κονδύλια, οι επενδυτικές ευκαιρίες για Ελλάδα

Κυκλική Οικονομία: Το παλιό λατομείο που έγινε πολυτελές ξενοδοχείο

Τα μεγάλα projects της ΕΥΔΑΠ στην Ανατολική Αττική, οι νέοι πελάτες και η «κυκλική οικονομία»

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider