Βιώσιμη Κατανάλωση: Οι αναδυόμενες αγορές «βάζουν τα γυαλιά» στις αναπτυγμένες

Newsroom
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Βιώσιμη Κατανάλωση: Οι αναδυόμενες αγορές «βάζουν τα γυαλιά» στις αναπτυγμένες
Οι καταναλωτές στις αναδυόμενες οικονομίες είναι πιο πρόθυμοι να υιοθετήσουν βιώσιμα πρότυπα κατανάλωσης σε σχέση με τον αναπτυγμένο κόσμο.

Οι καταναλωτές στις αναδυόμενες οικονομίες παρουσιάζουν υψηλότερα επίπεδα περιβαλλοντικής ευαισθησίας και πρόθεσης υιοθέτησης πιο βιώσιμων προτύπων κατανάλωσης σε σχέση με τις αναπτυγμένες χώρες σύμφωνα με νέα έκθεση του του Ινστιτούτου Ερευνών Credit Suisse.

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε δείγμα 10.000 νέων καταναλωτών σε 10 χώρες και αφορά στη Γενιά Z και στους millennials που αντιπροσωπεύουν το 54% του παγκόσμιου πληθυσμού και το 48% των καταναλωτικών δαπανών και μέχρι το 2040 θα αντιπροσωπεύουν το 68%, σύμφωνα με την έκθεση.

Σύμφωνα με τα ευρήματα, η Γενιά Z (όσοι έχουν γεννηθεί μεταξύ 1998 και 2015) και οι millennials (οι οποίοι γεννήθηκαν κυρίως τη δεκαετία του ’80) καταναλωτές στην Κίνα, την Ινδία και άλλες αναδυόμενες οικονομίες έχουν μεγαλύτερη περιβαλλοντική συνείδηση και είναι πιο πιθανό να αγοράσουν βιώσιμα προϊόντα. Οι καταναλωτές στις αναπτυσσόμενες χώρες είναι επίσης πιο «υποψιασμένοι» ως προς το ESG και δυσπιστούν περισσότερο στους εταιρικούς ισχυρισμούς βιωσιμότητας σε σχέση με τους καταναλωτές στις ανεπτυγμένες χώρες ενώ είναι και πιο υποστηρικτικοί στα κυβερνητικά μέτρα για τα μη βιώσιμα προϊόντα.

«Ιδιαίτερη σημασία από αυτή την άποψη αποκτά ο ρόλος του νέου αναδυόμενου καταναλωτή, δεδομένης της πιθανής αύξησης της καταναλωτικής ισχύος σε όλο τον αναδυόμενο κόσμο και του γεγονότος ότι, δημογραφικά, οι αναπτυσσόμενες χώρες στρέφονται περισσότερο προς τους νεότερους καταναλωτές», έγραψαν οι συντάκτες της έκθεσης.

Η έρευνα διαπίστωσε ότι το 80% των νεαρών καταναλωτών σκοπεύουν να αγοράσουν βιώσιμα προϊόντα όσο το δυνατόν σε μεγαλύτερη κλίμακα, ενώ στην Κίνα και την Ινδία, περισσότερο από το 15% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι όλες οι αγορές τους αφορούν πλέον προϊόντα βιώσιμης παραγωγής.

Άλλοι κλάδοι επίσης τείνουν να επωφεληθούν από τις βιώσιμες καταναλωτικές συνήθειες της Γενιάς Ζ και των millennials. Οι εν λόγω καταναλωτές εκτιμούν ότι θα αποκτήσουν ένα ηλεκτρικό ή υβριδικό αυτοκίνητο ενώ στην Κίνα περισσότεροι από το 50% δήλωσαν ότι διαθέτουν ήδη τέτοια οχήματα.

Όσον αφορά στα αεροπορικά ταξίδια, η πλειονότητα των νέων καταναλωτών στις ανεπτυγμένες χώρες δήλωσε ότι δεν σχεδιάζει να περιορίσει τις πτήσεις, ενώ, αντίθετα, στις αναδυόμενες οικονομίες το μεγαλύτερο ποσοστό σκοπεύει να ελαχιστοποιήσει τον χρόνο που αφιερώνεται στα αεροπλάνα.

Η έρευνα διαπίστωσε ότι η Γενιά Z και οι millennials αντιμετωπίζουν τις εταιρικές διακηρύξεις βιωσιμότητας με καχυποψία, με το 63% να λέει ότι δεν πιστεύει τους ισχυρισμούς που σχετίζονται με αυτά τα θέματα. Περίπου το 60% των ερωτηθέντων στην Ινδία, τη Βραζιλία, τη Νότια Αφρική, το Μεξικό και τις ΗΠΑ πιστεύουν ότι οι μισθοί των managers πρέπει να συνδέονται με τη βιωσιμότητα των προϊόντων μιας εταιρείας.

Η εξοικονόμηση ενέργειας στα νοικοκυριά

Όπως διαπιστώθηκε και σε άλλους τομείς, οι νέοι καταναλωτές στις αναπτυσσόμενες χώρες είναι και πάλι πιο πιθανό να επενδύσουν σε τεχνολογίες εξοικονόμησης ενέργειας στο σπίτι σε σχέση με εκείνους στις αναπτυγμένες χώρες. Το 80% των ερωτηθέντων από τις αναδυόμενες οικονομίες είναι πιθανό ή πολύ πιθανό να επενδύσουν στην τεχνολογία των ηλιακών πά νελς τα επόμενα πέντε χρόνια. Ακολουθεί η μόνωση, όπου περίπου το 60% έδειξε τέτοιο ενδιαφέρον. Σε μια συγκριτική προσέγγιση, περίπου το 45% των ερωτηθέντων στις ανεπτυγμένες χώρες παρουσίασαν παρόμοια τάση σε αυτούς τους δύο τομείς.

Η έλλειψη εκπαίδευσης είναι ένα από τα βασικά εμπόδια στην υιοθέτηση τεχνολογίας εξοικονόμησης ενέργειας και αυτό αφορά κυρίως αντλίες θερμότητας. Επιπλέον, οι ερωτηθέντες είπαν ότι ήταν πιο πιθανό να πραγματοποιήσουν τέτοιες επενδύσεις εάν μπορούσαν να μειώσουν τους μηνιαίους λογαριασμούς ενέργειας ή να κατανοήσουν καλύτερα τα οφέλη για το περιβάλλον.

Η βιώσιμη κατανάλωση τροφίμων

Η κατανάλωση και η παραγωγή τροφίμων διαδραματίζουν κεντρικό ρόλο στην καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής δεδομένου ότι ολόκληρο το σύστημα τροφίμων από το αγρόκτημα μέχρι το πιάτο αντιπροσωπεύει πάνω από το 30% των εκπομπών GHG. Η κατανάλωση μεγάλων ποσοτήτων ή ακατάλληλων τροφίμων συνδέεται επίσης με μια σειρά από θέματα υγείας που εκτιμάται ότι κοστίζουν στην παγκόσμια οικονομία συνολικά πάνω από 5 τρισεκατομμύρια δολάρια ετησίως.

Η έρευνα δείχνει ότι οι νέοι καταναλωτές επιδεικνύουν έντονη επιθυμία να στραφούν σε μια πιο βιώσιμη διατροφή, ιδιαίτερα επικεντρωμένη στη μείωση της κατανάλωσης του γρήγορου φαγητού και του κρέατος. Πιο έντονες τάσεις στροφής στην πιο υγιεινή διατροφή παρουσιάζουν η Ελβετία, η Βραζιλία και το Μεξικό. Το αντίθετο φαίνεται να ισχύει για τις ΗΠΑ και το Ηνωμένο Βασίλειο.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Το 35% των καταναλωτών δεν ξέρει τι είναι η Κυκλική Οικονομία - Ελλιπής η ενημέρωση από τις επιχειρήσεις

Mελέτη Alpha Bank: Πού βρίσκεται σήμερα η κυκλική οικονομία στην Ελλάδα και οι εφαρμογές της

Μάρκες πολυτελείας και μεταπώληση ενώνουν δυνάμεις για την Κυκλική Οικονομία

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider