Ένα μεγάλο ποσοστό ευρωπαϊκών εταιρειών από τους κλάδους των ορυκτών καυσίμων, των αυτοκινήτων και των αεροπορικών εταιρειών χρησιμοποιούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να παρουσιάσουν τη δραστηριότητά τους ως φιλική προς το περιβάλλον χρησιμοποιώντας φρασεολογία και τακτικές οι οποίες παραπέμπουν περισσότερο στο Greenwashing παρά σε πραγματικές φιλοπεριβαλλοντικές στρατηγικές. Αυτό υποστηρίζει πρόσφατη έκθεση του Χάρβαρντ η οποία δημοσιεύθηκε την προηγούμενη εβδομάδα και εξετάζει σχετικές αναρτήσεις και μελετά τα μηνύματα και τις συζητήσεις μεταδόθηκαν/προωθήθηκαν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης από την 1η Ιουνίου έως τις 31 Ιουλίου - μια εποχή που η Ευρώπη βίωνε έντονα κύματα καύσωνα.
Από τις 2.416 αναρτήσεις που εντόπισε η επιστημονική ομάδα, διαπιστώθηκε ότι το 72% των αναρτήσεων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης από εταιρείες πετρελαίου και φυσικού αερίου εντάχθηκαν στο κάδρο της έρευνας που αφορά στο greenwashing ενώ το αντίστοιχο ποσοστό για τους κατασκευαστές αυτοκινήτων και τις αεροπορικές εταιρείες ανέρχεται στο 60%.
«Ερμηνεύουμε το greenwashing που παρατηρείται από τη βιομηχανία ορυκτών καυσίμων ως πιο κραυγαλέο, ενώ αυτή από τις αεροπορικές εταιρείες είναι ιδιαίτερα ανεπαίσθητη», αναφέρει η έκθεση.
Ορισμένες αναρτήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης από εταιρείες ορυκτών καυσίμων περιλαμβάνουν εικόνες της φύσης προκειμένου να τονώσουν τις αντιλήψεις του κοινού για την κοινωνική ευθύνη των εταιρειών και να τραβήξουν την προσοχή από μη φιλικές προς το περιβάλλον επιχειρηματικές πρακτικές, αναφέρει η έκθεση.
Η έρευνα σημείωσε ότι η παρουσία εικόνων της φύσης σε αναρτήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είχε στατιστικά σημαντική συσχέτιση με τη χρήση της γλώσσας μάρκετινγκ που επικεντρώνεται στην περιβαλλοντική βιωσιμότητα.
Η έκθεση δημοσιεύεται εν μέσω εκκλήσεων για απαγόρευση της διαφήμισης και της χορηγίας ορυκτών καυσίμων στην Ευρωπαϊκή Ένωση.