Πώς να προστατευτείτε από τις e-απάτες

Viber Whatsapp Μοιράσου το
Πώς να προστατευτείτε από τις e-απάτες

Όσο αυξάνονται οι χρήστες των online και mobile εφαρμογών των τραπεζών τόσο αυξάνονται και οι επιτήδειοι που προσπαθούν μέσω διάφορων τεχνικών και ηλεκτρονικών επιθέσεων να υποκλέψουν κωδικούς και να αποκτήσουν πρόσβαση σε λογαριασμούς και πιστωτικές κάρτες.

Τα «όπλα» των απατεώνων είναι πολλά και διάφορα και στο στόχαστρο τους μπαίνουν συνήθως οι πελάτες των τραπεζών με τις σπείρες των επιτηδείων να στέλνουν διαφορετικά μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ανά τράπεζα, στα οποία ζητούν τα στοιχεία εισόδου στις υπηρεσίες e-banking των τραπεζών. Συνήθως η αντίδραση των χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων είναι άμεση, καθώς σε αυτές τις περιπτώσεις οι τράπεζες σπεύδουν να «μπλοκάρουν» τις ύποπτες ιστοσελίδες, προστατεύοντας τους πελάτες τους.

Ένα καλό «αντίδοτο» ενάντια στο phishing -όπως λέγεται αυτή η πρακτική- είναι οι χρήστες του διαδικτύου να μην απαντούν σε μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που ζητούν προσωπικά ή οικονομικά στοιχεία και να μην κάνουν ποτέ «κλικ» στις συνδέσεις (links) που επισυνάπτονται σε αυτά. Εξάλλου, όπως αναφέρουν τραπεζικά στελέχη, οι αξιόπιστες εταιρείες δεν στέλνουν ποτέ e-mail για να ζητήσουν από τους πελάτες τους να ενημερώσουν ή να επαληθεύσουν προσωπικά στοιχεία, στοιχεία λογαριασμών, πιστωτικών καρτών ή στοιχεία του δικτύου τραπεζικής εξυπηρέτησης μέσω Ιnternet (web banking).

Επιπλέον, όσοι έχουν αμφιβολίες για την αυθεντικότητα ενός τέτοιου μηνύματος ή αν έχουν πέσει θύμα αυτής της απάτης, θα πρέπει να επικοινωνούν άμεσα με την τράπεζά τους όχι σύμφωνα με τις οδηγίες που περιλαμβάνονται στο μήνυμα, αλλά με τον τρόπο που χρησιμοποιούν συνήθως (π.χ. τηλέφωνο ή επίσκεψη σε κατάστημα).

Απάτες μέσω ηλεκτρονικών αγορών

Μια ακόμη συνηθισμένη μορφή απάτης είναι τα ψεύτικα ηλεκτρονικά καταστήματα. Στις περιπτώσεις αυτές, κάποιος κακόβουλος χρήστης του διαδικτύου δημιουργεί μια πλασματική ιστοσελίδα και με αυτόν τον τρόπο καταφέρνει να συγκεντρώνει στοιχεία κι αριθμούς πιστωτικών καρτών χρηστών του διαδικτύου, οι οποίοι έχοντας εξαπατηθεί, νομίζουν ότι πρόκειται για κάποιο διαδικτυακό κατάστημα και κάνουν τις αγορές τους. Αποτέλεσμα είναι οι πελάτες των τραπεζών να βλέπουν χρεώσεις στις πιστωτικές τους κάρτες για αγορές οι οποίες δεν πραγματοποιήθηκαν από αυτούς.

Καλή «άμυνα» απέναντι σε αυτές τις απάτες είναι η χρήση αποκλειστικά prepaid καρτών αλλά και οι αγορές μόνο από γνωστά ηλεκτρονικά καταστήματα που συνεργάζονται με γνωστά τραπεζικά ιδρύματα για τις ηλεκτρονικές πληρωμές.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider