Ηλεκτρονική παγίδα σε ανασφάλιστα οχήματα τα οποία έχουν τεθεί σε ψηφιακή ακινησία βάζει η ΑΑΔΕ μπλοκάροντας την άρση της ακινησίας και την πληρωμή των τελών κυκλοφορίας με το μήνα. Οι ιδιοκτήτες ακινήτων δεν θα μπορούν να «πάρουν πίσω» τις πινακίδες κυκλοφορίας των οχημάτων τους εάν δεν τα έχουν ασφαλίσει καθώς η άρση της ακινησίας γίνεται μόνο με την ύπαρξη ενεργού συμβολαίου ασφάλισης του οχήματος.
Η ηλεκτρονική πλατφόρμα myCar της ΑΑΔΕ για την ψηφιακή άρση της ακινησίας των οχημάτων άνοιξε. Οι ιδιοκτήτες των οχημάτων, μπαίνουν με τους κωδικούς TAXISnet, στην πλατφόρμα myCar της ΑΑΔΕ, επιλέγουν το όχημα που είναι σε ψηφιακή ακινησία και πληρώνουν τα τέλη κυκλοφορίας για τους μήνες που θέλουν, χωρίς πρόστιμο. Στη συνέχεια γίνεται online έλεγχος εάν το όχημα είναι ασφαλισμένο και στο τέλος υποβάλλεται το αίτημα για άρση της ακινησίας.
Για την άρση της ακινησίας απαιτείται:
-Η εξόφληση των τελών κυκλοφορίας του έτους εντός του οποίου γίνεται η άρση ακινησίας ή των αναλογικών/μηνιαίων τελών κυκλοφορίας, που αναλογούν στο χρονικό διάστημα άρσης ακινησίας, εφόσον προβλέπεται από ισχύουσες διατάξεις .
-Η ύπαρξη ενεργού συμβολαίου ασφάλισης του οχήματος.
Σε περίπτωση που δεν είναι πληρωμένα τα τέλη, επιλέγεται «Ειδοποιητήριο Τελών Κυκλοφορίας».
Στη συνέχεια επιλέγετε αν επιθυμείτε να καταβάλετε ετήσια ή αναλογικά τέλη κυκλοφορίας, οπότε για:
-Ετήσια, δημιουργείται το σχετικό ειδοποιητήριο, με τον Κωδικό Πληρωμής.
-Αναλογικά, θα πρέπει να επιλέξετε το πλήθος των μηνών για τους οποίους επιθυμείτε να καταβάλετε τέλη κυκλοφορίας.
Επισημαίνεται ότι, στην περίπτωση που έχετε ήδη πληρώσει αναλογικά τέλη κυκλοφορίας και επιθυμείτε να πληρώσετε ετήσια (π.χ. γιατί πρόκειται να μεταβιβάσετε το αυτοκίνητό σας) επιλέγοντας ετήσια τέλη θα υπολογιστεί από το σύστημα το υπόλοιπο ποσό της οφειλής.
Ο έλεγχος ενεργού ασφαλιστηρίου συμβολαίου διενεργείται μέσω web service με την ένωση ασφαλιστικών εταιρειών.
Στις αιτήσεις άρσης ηλεκτρονικής ακινησίας δεν προβλέπεται η διαδικασία υποβολής τροποποιητικής δήλωσης, σε περίπτωση που η αρχική αίτηση έχει οριστικοποιηθεί. Η ενημέρωση των ιδιοκτητών για την άρση της ακινησίας ή για την ανάγκη έγκρισης της άρσης ακινησίας (σε περίπτωση πολλαπλών ιδιοκτητών) γίνεται ακριβώς όπως και στις αιτήσεις για θέση του οχήματος σε ακινησία. Αποστέλλονται δηλαδή ενημερωτικά μηνύματα στον/στους ιδιοκτήτες μέσω των οποίων ενημερώνονται για την άρση της ακινησίας του οχήματος.
Για παράδειγμα ένας ιδιοκτήτης αυτοκινήτου 2.000 κυβικών το οποίο επιβαρύνεται κανονικά με ετήσια τέλη 690 ευρώ, που θα θελήσει να βάλει ξανά τις πινακίδες κυκλοφορίας στο αυτοκίνητό του για διάστημα δυο μηνών (Ιούλιο και Αύγουστο) θα επιβαρυνθεί με τέλη 115 ευρώ ( 2 μήνες από 57,5 ευρώ ο καθένας). Αντίστοιχα αν ένας ιδιοκτήτης αυτοκινήτου 2.400 κυβικών με ετήσια τέλη 920 ευρώ θελήσει να «πάρει πίσω» τις πινακίδες του για το διάστημα Ιουλίου - Δεκεμβρίου θα πρέπει να καταβάλλει 459,6 ευρώ (76,6 ευρώ για έξι μήνες).
Σημειώνεται ότι οι κάτοχοι οχημάτων που κατέθεσαν ηλεκτρονικά τις πινακίδες κυκλοφορίας, μέσω της πλατφόρμας mycar της ΑΑΔΕ, δεν είχαν υποχρέωση να τις αποστείλουν στην Εφορία. Εχουν κρατήσει τις πινακίδες στο σπίτι τους και όταν αποφασίσουν να προχωρήσουν σε άρση της ακινησίας του οχήματός τους πληρώνοντας τα τέλη με το μήνα θα τις επανατοποθετήσουν στα αυτοκίνητά τους για να κυκλοφορήσουν ξανά στους ελληνικούς δρόμους.