Αυξήσεις μισθών και προνόμια ετοιμάζονται να δώσουν 8 στις 10 τουριστικές επιχειρήσεις για να βρουν προσωπικό

Αγγελική Μαρίνου
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Αυξήσεις μισθών και προνόμια ετοιμάζονται να δώσουν 8 στις 10 τουριστικές επιχειρήσεις για να βρουν προσωπικό
Οι επιχειρήσεις στον τομέα του τουρισμού και των ξενοδοχείων αντιμετωπίζουν δυσκολίες στη διατήρηση της αφοσίωσης του ανθρώπινου δυναμικού τους (82%)

Διατεθειμένοι να βάλουν το «χέρι βαθιά στην τσέπη» είναι οι εργοδότες σε όλο τον κλάδο του τουρισμού (ξενοδοχεία, τουριστικά γραφεία, αεροπορικές υπηρεσίες, ενοικιάσεις αυτοκινήτων κλπ), καθώς οι ελλείψεις σε προσωπικό επιμένουν, ενώ η «λύση» της εισαγωγής εργαζομένων από τρίτες χώρες αποδείχθηκε «ανεπαρκής».

Η δυσκολία εύρεσης προσωπικού ασκεί πίεση στις τουριστικές επιχειρήσεις, οδηγώντας σε μισθολογικές αυξήσεις που έφτασαν φέτος έως και 20% σε νησιωτικές περιοχές, σύμφωνα με έρευνα της Εθνικής Τράπεζας.

Παρότι η σύμβαση στον ξενοδοχειακό κλάδο προβλέπει αυξήσεις 5,5% για το 2023 και επιπλέον 5% από την 1η Ιανουαρίου 2024, οι εργοδότες διαμαρτύρονται πως δεν βρίσκουν εργαζόμενους και αν βρουν δεν παραμένουν και δεύτερη χρονιά.

Σύμφωνα με την έρευνα HR Trends της Randstad, οι προσδοκίες για υψηλούς μισθούς αποτελούν ένα από τα βασικότερα εμπόδια κατά τη διαδικασία στελέχωσης των τουριστικών επιχειρήσεων. Όπως αποδεικνύεται από τα ευρήματα της έρευνας, η προσέλκυση του κατάλληλου ανθρώπινου δυναμικού αποτελεί σημαντική πρόκληση, κυρίως λόγω των υψηλών μισθολογικών προσδοκιών των υποψήφιων (90%).

Επιπρόσθετα, τα υποψήφια ταλέντα που διαθέτουν περιορισμένη εργασιακή εμπειρία και δεξιότητες (68%) και λιγότερα από τα απαιτούμενα χρόνια εργασίας (58%) αποτελούν σημαντικά εμπόδια στη στρατηγική προσλήψεων των επιχειρήσεων στην Ελλάδα.

Ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι οι επιχειρήσεις στον τομέα του τουρισμού και των ξενοδοχείων αντιμετωπίζουν δυσκολίες στη διατήρηση της αφοσίωσης του ανθρώπινου δυναμικού τους (82%). Η δεύτερη πιο σημαντική πρόκληση που αντιμετωπίζουν είναι η δυσκολία στην προσέλκυση ταλαντούχων εργαζομένων (80%), αλλά και η εύρεση ταλέντων από την τοπική αγορά εργασίας (72%).

Οι δύο σημαντικότερες στρατηγικές κινήσεις που υλοποιούν οι επιχειρήσεις είναι:

  • η βελτίωση του μισθού (76%) και
  • η παροχή εκπαιδευτικών προγραμμάτων (68%).

Αξίζει να σημειωθεί ότι το 54% των εταιρειών προτιμά να προσλαμβάνει ταλαντούχους εργαζομένους από τη διεθνή αγορά εργασίας και το 46% των επιχειρήσεων προσφέρει εξατομικευμένα πακέτα προνομίων στο ανθρώπινο δυναμικό του.

Το 75% των επιχειρήσεων έχουν ανοικτές θέσεις εργασίας, γεγονός που αντικατοπτρίζει την αυξημένη ανάγκη για ανθρώπινο δυναμικό, προκειμένου να ανταποκριθούν στις αυξανόμενες απαιτήσεις της αγοράς και να διατηρήσουν την ανταγωνιστικότητά τους. Η αύξηση των νέων θέσεων εργασίας αντανακλά τη γενική αισιοδοξία και ανάπτυξη που επικρατεί στον κλάδο του τουρισμού και των ξενοδοχείων, προσφέροντας σημαντικές ευκαιρίες σε όσους αναζητούν νέες επαγγελματικές προοπτικές.

Αυξήσεις μισθών και προνόμια

Μάλιστα, ένα στα τρία ξενοδοχεία σκοπεύει να προχωρήσει σε αύξηση του αριθμού των εργαζομένων του, ενώ το 68% θα διατηρήσει τον αριθμό του αμετάβλητο. Όσο για τους μισθούς, το 88% των εταιρειών του κλάδου, σκοπεύουν να αυξήσουν τις απολαβές των εργαζομένων τους από 1% έως 20%, ενώ μόλις το 10% προβλέπει ότι οι μισθοί θα παραμείνουν στα ίδια επίπεδα.

Η προσφορά ενός ανταγωνιστικού μισθού και προνομίων (42%), σε συνδυασμό με τις ευκαιρίες επαγγελματικής εξέλιξης (42%), αποτελούν τα κορυφαία χαρακτηριστικά που καθιστούν μία εταιρεία ελκυστική για τους υποψηφίους.

Σχεδόν το 40% των ερωτηθέντων που συμμετείχαν στην έρευνα δηλώνουν ότι είναι πολύ σημαντικό για τις εταιρείες τους να προσφέρουν ένα ευχάριστο εργασιακό περιβάλλον, όπως, επίσης, είναι σημαντικό για τις εταιρείες να έχουν μια ισχυρή εικόνα εργοδότη, καθώς και ισχυρές εταιρικές αξίες, προκειμένου να προσελκύσουν και να διατηρήσουν τα ταλέντα.

Στην προσπάθειά τους να διατηρήσουν και να προσελκύσουν ταλέντα, οι επιχειρήσεις στον κλάδο του τουρισμού και των ξενοδοχείων προσφέρουν μια σειρά από επιλογές και δυνατότητες στο ανθρώπινο δυναμικό τους. Επικεντρώνονται στη δυνατότητα εκπαίδευσης (93%), στις μη οικονομικές ανταμοιβές/αναγνώριση (44%) και στη δυνατότητα εργασίας από το σπίτι (27%).

Ωστόσο το 82% των εργαζομένων προτίθεται να εγκαταλείψει την θέση εργασίας του με σκοπό να λάβει υψηλότερες οικονομικές αποδοχές ή πιο ευνοϊκές συνθήκες εργασίας, ενώ το 38% για να λάβει περισσότερες ευκαιρίες βελτίωσης της επαγγελματικής του πορείας και σταδιοδρομίας, σε διαφορετικό εργοδότη.

Για το 36% των εργαζομένων, λόγοι μετεγκατάστασης και υπερβολικού εργασιακού φόρτου αποτελούν κεντρικούς παράγοντες που οδηγούν στην αλλαγή εργασίας. Τέλος, μόλις το 10% θεωρεί τον ευέλικτο χρόνο εργασίας βασικό παράγοντα αποχώρησης και αναζήτησης νέου εργοδότη.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Εργασιακός νόμος: Τι αλλάζει από σήμερα σε μισθούς, συμβάσεις, απολύσεις, συνδικαλιστικά δικαιώματα

Αναζητούνται εργαζόμενοι για τα ξενοδοχεία και τις τουριστικές επιχειρήσεις της Ρόδου

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider