«Κούρεμα» ακόμα και ολική διαγραφή φόρων και προστίμων πέτυχαν ένας στους τέσσερις φορολογούμενους που υπέβαλαν προσφυγές στην Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών της ΑΑΔΕ.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΑΑΔΕ, το πρώτο δίμηνο του έτους 1.481 φορολογούμενοι προσέφυγαν στη ΔΕΔ, αμφισβητώντας τις αποφάσεις της φορολογικής διοίκησης. Από τους φακέλους που υποβλήθηκαν «έκλεισαν» οι 1.058. Με βάση τις αποφάσεις της επιτροπής, δικαιώθηκαν 258 φορολογούμενοι, δηλαδή το 24,3%, 784 αιτήσεις απορρίφθηκαν, για 4 υποθέσεις δηλώθηκε παραίτηση και οι υπόλοιπες 12 απορρίφθηκαν σιωπηρά χωρίς να εξεταστούν. Πάντως, πολλοί από τους φορολογούμενους που η αίτηση τους απορρίφθηκε προσέφυγαν στα διοικητικά δικαστήρια.
- ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Με χρέη στην εφορία σχεδόν 4 εκατ. Έλληνες
Οι φορολογούμενοι που αμφισβητούν το «ραβασάκι» με το πρόσθετο φόρο έχουν τη δυνατότητα προσφυγής στη ΔΕΔ εντός 30 ημερών και εφόσον δεν δικαιωθούν μπορούν στη συνέχεια να προσφύγουν στα διοικητικά δικαστήρια. Η απόφαση για την ενδικοφανή προσφυγή εκδίδεται εντός αποκλειστικής προθεσμίας 120 ημερών από την ημερομηνία υποβολής της ενδικοφανούς προσφυγής. Σε περίπτωση που δεν εκδοθεί απόφαση και δεν ενημερωθεί ο υπόχρεος ή δεν επιδοθεί η απόφαση θεωρείται ότι η προσφυγή έχει απορριφθεί από τη ΔΕΔ και ο υπόχρεος έχει λάβει γνώση αυτής της απόρριψης κατά την εκπνοή της προθεσμίας.
Με βάση το ισχύον καθεστώς, κάθε φορολογούμενος που αμφισβητεί πράξεις, ρητές ή σιωπηρές, που εκδίδονται ή συντελούνται σε βάρος του από τη φορολογική αρχή, οφείλει πριν από την προσφυγή του στη Διοικητική Δικαιοσύνη, να ασκήσει ενδικοφανή προσφυγή ενώπιον της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών της ΑΑΔΕ με αίτημα επανεξέτασης στο πλαίσιο διοικητικής διαδικασίας. Η προσφυγή κατατίθεται στην αρμόδια φορολογική αρχή που εξέδωσε την προσβαλλόμενη πράξη και για την άσκηση της ενώπιον της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών δεν απαιτείται παράβολο.
- ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Φορολογικές δηλώσεις: Όλα τα SOS του νέου Ε3
Από την 1η Φεβρουαρίου 2023 η ενδικοφανής προσφυγή υποβάλλεται υποχρεωτικά ηλεκτρονικά και πρέπει να αναφέρει τα ακριβή στοιχεία του υπόχρεου, την προσβαλλόμενη πράξη, τους λόγους, τους ισχυρισμούς και τα έγγραφα στα οποία ο υπόχρεος βασίζει το αίτημά του, τη διεύθυνση για τις κοινοποιήσεις των αποφάσεων, των πράξεων και των λοιπών εγγράφων της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών, τη διεύθυνση του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και τα στοιχεία επικοινωνίας του υπόχρεου.