Τι αλλάζει στις ηλεκτρονικές αγορές στην Ευρωπαϊκή Ένωση

Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Τι αλλάζει στις ηλεκτρονικές αγορές στην Ευρωπαϊκή Ένωση
«Με τη νέα συμφωνία οι καταναλωτές θα γνωρίζουν τι αγοράζουν και από ποιον», δήλωσε σχετικά ο πρώτος αντιπρόεδρος της Επιτροπής, Φρανς Τίμερμανς.

Σε συμφωνία για αυστηρότερους κανόνες προστασίας των καταναλωτών κατέληξαν το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, είχε προτείνει τους νέους κανόνες από τον περασμένο Ιούλιο, με τις σημαντικότερες βελτιώσεις για σχετίζονται με την διαφάνεια για τους καταναλωτές κατά την πραγματοποίηση των ηλεκτρονικών αγορών, τις αποτελεσματικές κυρώσεις αλλά και το ζήτημα των προϊόντων δυο ποιοτήτων στην ΕΕ.

«Στόχος είναι η προστασία των καταναλωτών μέσω της αύξησης της διαφάνειας και της αυστηρής επιβολής της νομοθεσίας σε περίπτωση εξαπάτησης των καταναλωτών. Με αυτή τη νέα συμφωνία οι καταναλωτές θα γνωρίζουν τι αγοράζουν και από ποιον», δήλωσε σχετικά ο πρώτος αντιπρόεδρος της Επιτροπής, Φρανς Τίμερμανς.

Από την πλευρά της, η επίτροπος Δικαιοσύνης, Καταναλωτών και Ισότητας των Φύλων, Βιέρα Γιούροβα, πρόσθεσε: «Η συμφωνία καταργεί τα δύο μέτρα και τα δύο σταθμά που υπάρχουν στην ενιαία αγορά. Υπολογίζεται ότι έτσι οι καταναλωτές δεν θα παραπλανόνται πλέον από διαφορετικά προϊόντα τα οποία παρουσιάζονται ως ταυτόσημα. Όσοι έμποροι εξακολουθήσουν να εξαπατούν τους καταναλωτές θα υποστούν αυστηρές κυρώσεις. Η νέα συμφωνία θα συμβάλει επίσης στην προστασία των καταναλωτών στο διαδίκτυο και θα καταστήσει τις ηλεκτρονικές αγορές πιο διαφανείς».

Συγκεκριμένα, τα μέτρα που εγκρίθηκαν και θα αποφέρουν απτά οφέλη για τους καταναλωτές περιλαμβάνουν:

  • Αποτελεσματικές κυρώσεις για παραβιάσεις της νομοθεσίας της ΕΕ για τους καταναλωτές: Οι εθνικές αρχές καταναλωτών θα έχουν την εξουσία να επιβάλλουν αποτελεσματικές, αναλογικές και αποτρεπτικές κυρώσεις με συντονισμένο τρόπο. Για εκτεταμένες παραβάσεις που επηρεάζουν τους καταναλωτές σε διάφορα κράτη μέλη της ΕΕ και οι οποίες υπόκεινται σε συντονισμένη επιβολή της νομοθεσίας σε επίπεδο ΕΕ, το ανώτατο πρόστιμο που μπορεί να επιβληθεί σε κάθε κράτος μέλος θα ισούται τουλάχιστον με το 4 % του ετήσιου κύκλου εργασιών του εμπόρου.
  • Αντιμετώπιση των καταναλωτικών προϊόντων δύο ποιοτήτων: Οι νέοι κανόνες ξεκαθαρίζουν ότι θα θεωρείται παραπλανητική η πρακτική προώθησης ενός προϊόντος στην αγορά, όταν αυτό παρουσιάζεται ως πανομοιότυπο με το ίδιο προϊόν σε άλλα κράτη μέλη, ενώ στην πραγματικότητα τα εν λόγω προϊόντα παρουσιάζουν σημαντικές και αδικαιολόγητες διαφορές ως προς τη σύσταση ή τα χαρακτηριστικά τους.
  • Ενίσχυση των δικαιωμάτων των καταναλωτών στο διαδίκτυο: Κατά τις αγορές από ηλεκτρονικό κατάστημα, οι καταναλωτές θα πρέπει να ενημερώνονται με σαφήνεια για το αν αγοράζουν προϊόντα ή υπηρεσίες από επαγγελματία έμπορο ή από ιδιώτη, ώστε να γνωρίζουν τι προστασία τους παρέχεται σε περίπτωση που κάτι δεν πάει καλά. Κατά την αναζήτηση στο διαδίκτυο, οι καταναλωτές θα ενημερώνονται σαφώς, όταν το αποτέλεσμα της αναζήτησης πληρώνεται από έμπορο. Θα ενημερώνονται επίσης για τις βασικές παραμέτρους που καθορίζουν την κατάταξη των αποτελεσμάτων αναζήτησης.

Προκειμένου να τεθούν σε εφαρμογή οι νέοι κανόνες, η προσωρινή συμφωνία πρέπει πλέον να εγκριθεί επίσημα από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider