Έως και 80% μειώθηκε η παρουσία των Ελλήνων πολιτών σε δημόσιους χώρους αναψυχής τις τελευταίες εβδομάδες εν αντιθέσει με την παραμονή στο σπίτι η οποία κατέγραψε αύξηση της τάξης του 20%. Αυτό προκύπτει από τα στοιχεία που έδωσε η Google στη δημοσιοτητα και τα οποία βασίζονται σε δεδομένα που συγκεντρώνονται από το Google Maps.
Όπως αναφέρει η τεχνολογική εταιρεία, εξαιτίας της πανδημίας του κορονοϊού θα συγκεντρώνει ανώνυμα αλλά ενδεικτικά δεδομένα μετακινήσεων και συγκέντρωσης πληθυσμού σε διάφορα μέρη ώστε να δημοσιεύσει σχετικές αναφορές που θα βοηθούν τις υγειονομικές αρχές της κάθε χώρας να βλέπουν τις τάσεις αναφορικά με την τήρηση των μέτρων για τον περιορισμό της εξάπλωσης της πανδημίας.
Από σήμερα λοιπόν η εταιρεία ενεργοποιεί το εργαλείο COVID-19 Community Mobility Reports, στο οποίο θα δημοσιεύονται εκθέσεις για την κινητικότητα σε όλο τον κόσμο, ώστε να δώσει μια εικόνα του κατά πόσο εφαρμόζονται τα μέτρα που έχουν υιοθετηθεί, όπως η εξ αποστάσεως εργασία ή η απαγόρευση μετακίνησης με στόχο την μείωση της καμπύλης εξάπλωσης της πανδημίας.
Σύμφωνα πάντα με την εταιρεία οι συγκεκριμένες αναλύσεις τηρούν αυστηρά πρωτόκολλα και πολιτικές απορρήτου και χρησιμοποιούν συγκεντρωτικά, ανώνυμα δεδομένα μέσω των γεωγραφικών χαρτών των κινητών. Αρχικά θα δημοσιεύονται τέτοιου τύπου αναφορές για 131 χώρες και περιοχές, όσο όμως περνάει ο καιρός θα εμπλουτίζονται και θα περιλαμβάνονται ακόμα περισσότερες χώρες. Επιπλέον εάν υπάρξει ανάγκη για τέτοιου είδους πληροφορίες για συγκεκριμένες περιοχές τότε θα μπορούν να παρέχονται και σε περιφερειακό επίπεδο» αναφέρει χαρακτηριστικά η εταιρεία.
Τέλος η εταιρεία διευκρινίζει ότι τα στοιχεία αυτά συγκεντρώνονται είναι ενδεικτικά και δύσκολα θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν ως απολύτως ακριβή, ενώ δεν θα πρέπει να χρησιμοποιούνται και για συγκρίσεις μεταξύ κρατών.
Πόσο μετακινήθηκαν οι Έλληνες
Βάσει αυτών των στοιχείων, οι μετακινήσεις σε χώρους αναψυχής αλλά και πολιτισμού (καφέ, εστιατόρια, βιβλιοθήκες, μουσεία κ.ά) αλλά και εμπορικά κέντρα παρουσίασαν τον Μάρτιο μία μείωση της τάξεως του 80% σε σχέση με τους προηγούμενους μήνες.
Πολύ υψηλό (76%) είναι και το ποσοστό της μείωσης όσον αφορά την παρουσία σε σταθμούς και στάσεις των μέσων μαζικής μεταφοράς.
Στο 44% φτάνει η μείωση των μετακινήσεων προς καταστήματα τροφίμων και φαρμακεία ενώ η μείωση των μετακινήσεων και της παρουσίας σε δημόσιους χώρους αναψυχής, όπως είναι, για παράδειγμα, τα πάρκα και οι παραλίες, έφθασε στο -55%.
Όσον αφορά τους χώρους εργασίας, το ποσοστό της μείωσης της παρουσίας ανέρχεται σε -53%.
Σύμφωνα βέβαια με τα στατιστικά της Google και παρά την μείωση των μετακινήσεων σε πολλούς δημόσιους χώρους η αύξηση της παρουσίας στο σπίτι φθάνει μόνο στο 20%, ποσοστό πιο χαμηλό από όσο θα ανέμενε κανείς.
Βέβαια η συγκεκριμένη ανάλυση αφορά τον μήνα Μάρτιο, τις δύο πρώτες εβδομάδες του οποίου δεν είχαν τεθεί τόσο αυστηρά μέτρα ούτε είχαν κλείσει τα εμπορικά καταστήματα. Κάτι που σημαίνει ότι η εικόνα για τον Απρίλιο μπορεί να είναι πολύ διαφορετική.