Σε ελεύθερη πτώση οι πωλήσεις των smartphone το 2020 λόγω της πανδημίας του κορονοϊού

Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Σε ελεύθερη πτώση οι πωλήσεις των smartphone το 2020 λόγω της πανδημίας του κορονοϊού
Αρνητικό πρόσημο και στην αγορά των smartphone θα φέρει η μείωση των καταναλωτικών δαπανών.

Το πλήγμα στην αγορά των smartphone αναμένεται να συνεχιστεί αφού όλο και περισσότεροι καταναλωτές σκέφτονται να μειώσουν την δαπάνη για την αγορά έξυπνων κινητών τηλεφώνων ,λόγω της πανδημίας του κορονοιού που έχει συρρικνώσει δραστικά τα εισοδήματά τους.

Ειδικότερα, στην μείωση της δαπάνης για την επόμενη αγορά smartphone έως και 20% θα προχωρήσει ένας στους τρεις καταναλωτές παγκοσμίως,σύμφωνα με έρευνα της Counterpoint, εξαιτίας του πλήγματος των οικονομικών δραστηριοτήτων παγκοσμίως που επέφερε η πανδημία του κορονοϊού. Να υπενθυμίσουμε ότι με τα κρούσματα της πανδημίας να συνεχίζουν να αυξάνουον όλες οι μεγάλες αγορές κατέγραψαν σημαντική μείωση των καταναλωτικών δαπανών, γεγονός που αναμένεται να οδηγήσει σε αρνητική αύξηση των πωλήσεων smartphone παγκοσμίως το 2020.

Η έρευνα Global Consumer Lens η οποία πραγματοποιήθηκε σε επτά μεγάλες αγορές smartphone (ΗΠΑ, Ηνωμένο Βασίλειο, Ινδία, Γαλλία, Γερμανία, Ισπανία, Ιταλία) με στόχο να καταγραφούν οι προθέσεις των καταναλωτών στην αγορά smartphone, έδειξε ότι σχεδόν οι μισοί από όσους ερωτήθηκαν θα καθυστερήσουν την αγορά νέου smartphone. Οι ερωτηθέντες που θα περιμένουν πριν αγοράσουν αργότερα νέο smartphone προέρχονται κατά κύριο λόγο από την ταχέως αναπτυσσόμενη αγορά της Ινδίας, (61%) καθώς κι από την Ισπανία και την Ιταλία, με ποσοστό 58% και 56% αντίστοιχα. Μικρότερος αλλά αρκετά αυξημένος (41%) ήταν και ο αριθμός αυτών των καταναλωτών στις ΗΠΑ,  ενώ το μικρότερο ποσοστό καταναλωτών που θα αναβάλουν προσωρινά την αγορά νέου smartphone καταγράφηκε στην Γερμανία (34%).

insider

«Το ξέσπασμα του κορονοϊού και η μελλοντική αβεβαιότητα στα εισοδήματα των καταναλωτών έχουν επηρεάσει την συμπεριφορά τους με πολλούς να περιορίζονται στα απολύτως απαραίτητα. Όπως ήταν αναμενόμενο οι καταναλωτές smartphone σε Ισπανία και Ιταλία, δύο χώρες που επλήγησαν βαρύτατα από την πανδημία, επηρεάζονται περισσότερο. Σε αυτές τις χώρες άλλωστε εντοπίζονται και οι περισσότεροι καταναλωτές που σκοπεύουν να να μειώσουν τον μελλοντικό προϋπολογισμό αγοράς smartphone κατά 20% ή και περισσότερο. Συγκεκριμένα στην Ισπανία το ποσοστό των καταναλωτών αυτών φτάνει το 27%, στην Ιταλία το 25% κι ακολουθούν οι ΗΠΑ με ποσοστό 24%. Κοιτάζοντας τις τρέχουσες συνθήκες, αναμένουμε ότι αυτή η τάση θα συνεχιστεί μέχρι τα μέσα του 2021» ανέφερε χαρακτηριστικά ο αναλυτής της Counterpoint, Pavel Naiya.

Τέσσερις από τους πέντε κορυφαίους κατασκευαστές είδαν τις πωλήσεις του να μειώνονται

Να υπενθυμίσουμε ότι στο πρώτο τρίμηνο του έτους η αγορά των smartphones έζησε μια από τις χειρότερες περιόδους της ιστορίας της , δεδομένου ότι οι τέσσερις από τους πέντε κορυφαίους κατασκευαστές smartphone είδαν τις πωλήσεις τους να μειώνονται.

Με το ξέσπασμα της πανδημίας του κορονοϊού στην Κίνα και την σταδιακή εξάπλωσή του σε όλο τον κόσμο, πολλοί ήταν οι καταναλωτές που περιόρισαν όλες τις μη ανελαστικές δαπάνες τους, με αποτέλεσμα η αγορά των smartphones να καταγράψει μια από τις μεγαλύτερες πτώσεις της. 

Σύμφωνα με έρευνα της Gartner, οι πωλήσεις smartphones σε τελικούς χρήστες, σε παγκόσμιο επίπεδο, υποχώρησαν τους τρεις πρώτους μήνες του 2020 κατά 20,2% σε όγκο σε σχέση με έναν χρόνο νωρίτερα. Το πλήγμα ήταν αισθητό στις πωλήσεις των τεσσάρων εκ των πέντε κορυφαίων παικτών της συγκεκριμένης αγοράς, με τους τρεις εξ αυτών μάλιστα να καταγράφουν διψήφια πτώση. Όπως αναφέρουν τα στοιχεία της Gartner, Samsung, Huawei και Oppo κατέγραψαν τις χειρότερες επιδόσεις μεταξύ των κορυφαίων πέντε προμηθευτών smartphones το εξεταζόμενο διάστημα ενώ φωτεινή εξαίρεση αποτέλεσε η Xiaomi.

Στροφή των κατασκευαστών σε πρωτότυπα κανάλια πωλήσεων

Οι φόβοι αυτοί για περιορισμό των δαπανών έχουν οδηγήσει μάλιστα τις κατασκευάστριες εταιρείες να λάβουν κάποια μέτρα ήδη από την αρχή του lockdown και να στραφούν στις ενίσχυση του online καναλιού πωλήσεών τους. Η Xiaomi για παράδειγμα ξεκίνησε την εφαρμογή web Mi Commerce για να συνδέσει τους καταναλωτές με το πλησιέστερο κατάστημα λιανικής. Η Samsung συνεργάστηκε στρατηγικά με την Benow για να βοηθήσει τους εμπόρους λιανικής να καταγράψουν το απόθεμά τους στην πλατφόρμα της. Στο έξυπνο λιανικό εμπόριο στράφηκε και η Vivo, δίνοντας την δυνατότητα στους πελάτες της να στείλουν τα ερωτήματά τους σχετικά με τα προϊόντα τους σε εμπόρους λιανικής μέσω SMS και να επικοινωνούν με το ηλεκτρονικό κατάστημα (shop.vivo.com) ή την επίσημη σελίδα Facebook για την παραγγελία τους. Αντίστοιχα οι πελάτες της Oppo μπορούν να παραγγείλουν νέο τηλέφωνο μέσω του WhatsApp ή με ένα SMS, όπως αναφέρει η Counterpoint.

«Παρότι μάλιστα οι παραπάνω λειτουργίες αυξάνουν το κόστος για τους κατασκευαστές και τους εμπόρους αφού επιβαρύνονται με έξοδα αποστολής σε μαι αγορά με μικρό περιθώριο κέρδους ο κορονοϊός ήρθε για να μείνει για κάποιο διάστημα οπότε οι κορυφαίες μάρκες σχεδιάζουν μακροπρόθεσμες στρατηγικές επενδύσεις για να κάνουν τη διανομή τους πιο ευέλικτη» εξηγεί η Research Associate της Counterpoint, κα Arushi Chawla.

 

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider