Δύο νέες αγγελίες εργασίες που έχουν αναρτηθεί στο επίσημο site της Tesla επιβεβαιώνουν τις πληροφορίες ότι η εταιρεία σκέφτεται να ανοίξει τμήμα πωλήσεων για την Ελλάδα.
Συγκεκριμένα η πρώτη αγγελία της αμερικανικής εταιρείας αναζητά διευθυντή πωλήσεων & παραδόσεων και η άλλη αναζητά σύμβουλο υποστήριξης πελατών. Αξίζει να σημειωθεί ωστόσο ότι οι αγγελίες που αναρτήθηκαν στο site της εταιρείας πριν από λίγες ημέρες έχουν την υπόδειξη Remote, δηλαδή ότι η εργασία μπορεί να εκτελείται από απόσταση κι από κάποιο φυσικό γραφείο.
Ωστόσο το γεγονός ότι στην πρώτη αγγελία διευκρινίζεται ότι η θέση θα συμπληρωθεί κι από άλλα άτομα για την επίβλεψη/διαχείριση των πωλήσεων στην τοπική αγορά, επιβεβαιώνει την πρόθεση της Tesla να δημιουργήσει ολόκληρη ομάδα για την ελληνική αγορά.
Αυτό που δεν διευκρινίζεται ωστόσο είναι αν οι θέσεις αφορούν τα αυτοκίνητα ή τους σταθμούς φόρτισης που αναπτύσσει η εταιρεία ή και τον συνδυασμό τους.
Να υπενθυμίσουμε ότι παρόμοιες πληροφορίες για είσοδο της Tesla στην ελληνική αγορά είχε κυκλοφορήσει και στο παρελθόν. Το σχέδιο άλλωστε δεν φαντάζει ουτοπικό δεδομένου ότι η κυβέρνηση αυτή την περίοδο έχει καταθέσει σχετικό σχέδιο νόμου που βρίσκεται σε δημόσια διαβούλευση, με δέσμη κινήτρων για την ενίσχυση της ηλεκτροκίνησης.
Φορολογικά κίνητρα για την ηλεκτροκίνηση
Στο σχέδιο νόμου περιλαμβάνονται φορολογικά και κυκλοφοριακά κίνητρα καθώς και πρόβλεψη επιβολής περιβαλλοντικού τέλους 4.000 ευρώ για τα παλιά εισαγόμενα μεταχειρισμένα οχήματα. Ειδικότερα τα κίνητρα που αφορούν τις επιχειρήσεις, περιλαμβάνουν έκπτωση δαπάνης για την αγορά και την μίσθωση αμιγώς ηλεκτρικού ή και plug-in υβριδικού οχήματος με την προσαύξηση να ανέρχεται στο 50% και 35% αντίστοιχα, αυξημένους συντελεστές απόσβεσης παγίων, κάλυψη του κόστους φόρτισης και της παροχής οχήματος σε εργαζόμενους χωρίς αυτά να τους επιβαρύνουν ως φορολογητέο εισόδημα, αλλά και εξαίρεση της αγοράς οχήματος μηδενικών ρύπων από την ετήσια αντικειμενική δαπάνη και δαπάνη απόκτησης περιουσιακών στοιχείων από φυσικά πρόσωπα.
Με τα φορολογικά κίνητρα ενθαρρύνεται επίσης η ανάπτυξη υποδομών φόρτισης καθώς προβλέπεται αυξημένος συντελεστής απόσβεσης παγίων και έκπτωση δαπάνης για την αγορά και εγκατάσταση δημόσια προσβάσιμων σημείων φόρτισης με την προσαύξηση να φτάνει το 50% και το 70% σε νησιωτικές περιοχές, ενώ στην περίπτωση αποκλειστικής χρήσης αυτών από τους εργαζόμενους η προσαύξηση θα ανέρχεται στο 30%.
Παράλληλα δρομολογείται η στήριξη της βιομηχανίας και η προσέλκυση επενδύσεων με την πρόβλεψη κινήτρων που στοχεύουν στην εγκατάσταση παραγωγικών επενδύσεων σε τεχνολογίες και τομείς της ηλεκτροκίνησης (μπαταρίες, φορτιστές, εξαρτήματα οχημάτων) στις λιγνιτικές περιοχές της Δυτικής Μακεδονίας και της Μεγαλόπολης.
Επιπλέον, για τα φυσικά πρόσωπα θα προσφέρεται οικολογικό μπόνους οι λεπτομέρειες του οποίου θα καθοριστούν με μεταγενέστερες υπουργικές αποφάσεις μέσω της δράσης «ΚΙΝΟΥΜΑΙ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ».
Ωστόσο προβλέπεται να ισχύει για τα ΙΧ, επιδότηση ίση με το 15% της λιανικής τιμής προ φόρων με όριο τα 5.500 ευρώ συν 500 ευρώ για την (προαιρετική) εγκατάσταση φορτιστή, για τα σκούτερ, επιδότηση 20% της λιανικής τιμής προ φόρων με όριο τα 800 ευρώ, για ποδήλατα, επιδότηση 40% της αξίας με όριο επίσης τα 800 ευρώ, ενώ θα δίδεται και επιπλέον μπόνους απόσυρσης συμβατικού αυτοκινήτου ή δικύκλου (πλην ποδηλάτων) 1000 και 400 ευρώ αντίστοιχα. Παράλληλα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα εξαιρούνται από τα τεκμήρια.