Τα νέα βήματα που σχεδιάζει η χώρα στον τομέα της κυβερνοασφάλειας και σε αυτόν της Τεχνητής Νοημοσύνης, ανέλυσε ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου, από το βήμα του συνεδρίου Cyber Greece 2023 το οποίο πραγματοποιείται σήμερα, για τρίτη χρονιά, με τίτλο «Al & Cybersecurity: Innovation and Challenges». Μεταξύ αυτών δε, όπως διευκρίνισε, περιλαμβάνεται η δημιουργία ενός νέου ρυθμιστικού οργανισμού κυβερνοασφάλειας αλλά κι ενός chatbot, το οποίο θα διευκολύνει την επικοινωνία των πολιτών με το gov.gr.
Νέος ρυθμιστικός φορέας κυβερνοασφάλειας
Ειδικότερα, όπως ανέφερε ο υπουργός σε συνέντευξή που έδωσε στον δημοσιογράφο Νίκο Χατζηνικολάου στο πλαίσιο του Συνεδρίου, ο νέος ρυθμιστικός φορέας για την κυβερνοασφάλεια που θα δημιουργηθεί, θα εποπτεύει πέρα από του φορείς του Δημοσίου και αυτούς του ιδιωτικού τομέα, ανοίγοντας την ομπρέλα της κυβερνοασφάλειας σε όλες τις εγχώριες υποδομές και συστήματα. Πέρα από την ενσωμάτωση των πιο πρόσφατων ευρωπαϊκών οδηγιών σχετικά με την προστασία από κυβερνοαπειλές στην εθνική νομοθεσία, ο φορέας ενδέχεται να αποκτήσει και ελεγκτικό μηχανισμό, ο οποίος θα πραγματοποιεί ελέγχους και ενδεχομένως να επιβάλλει και πρόστιμα, όπου χρειάζεται. Τέλος υπάρχει η σκέψη να ενταχθεί στον φορέα και μια ομάδα που θα είναι υπεύθυνη για την γρήγορη και ασφαλή επανάκαμψη των συστημάτων μετά από κυβερνοαπειλές ενώ σε σκέψη είναι και η δημιουργία ενός μηχανισμού, τύπου 112, που θα ενημερώνει έγκαιρα τους πιθανούς εκτεθειμένους, σε περιπτώσεις επιτυχημένων επιθέσεων.
Chatbot στο gov.gr πριν το τέλος του έτους
Εκτός από την νέα στρατηγική για την κυβερνοασφάλεια, ο κ. Παπαστεργίου αναφέρθηκε και στην Τεχνητή Νοημοσύνη και τις προσπάθειες αξιοποίησής της από πλευράς της χώρας μας. Αν και τα πεδία χρήσης της AI είναι ευρύτατα και διευρύνονται συνεχώς, οπότε και η όποια χάραξη στρατηγικής αποτελεί μια διαρκώς εξελισσόμενη διαδικασία, η χώρα έχει σχεδιάσει ήδη κάποιες πρακτικές εφαρμογές. Μια εξ αυτών αφορά στη δημιουργία Chatbot στο gov.gr, το οποίο θα συμβάλλει στην άμεση εξυπηρέτηση των πολιτών, 24 ώρες την ημέρας 7 ημέρες την εβδομάδα. To chatbot έχει ήδη δημιουργηθεί βρίσκεται στο στάδιο των πιλοτικών δοκιμών κι αναμένεται να γίνει διαθέσιμο τον επόμενο μήνα.