Κομβικό ρόλο και στην κυβερνοασφάλεια φαίνεται να παίζει η τεχνητή νοημοσύνη, με την οποία έχουν αρχίσει να εξοικειώνονται όλο και περισσότερες ελληνικές επιχειρήσεις. Με αυτό ως δεδομένο κι έχοντας κλείσει ήδη μια χρονιά υψηλής ανάπτυξης, η Kaspersky, ετοιμάζει νέα στρατηγική στόχευσης για την ελληνική αγορά αλλά και νέες λύσεις κυβερνοασφάλειας, οι οποίες θα προωθηθούν και μέσω του νέου εξουσιοδοτημένου κέντρου πιστοποιήσεων που άνοιξε πρόσφατα στη χώρα μας.
Ειδικότερα, όπως ανέφερε χθες ο επικεφαλής της εταιρείας για Ελλάδα και Κύπρο κ. Βασίλης Βλάχος σε δημοσιογραφική εκδήλωση, οι προοπτικές ανάπτυξης στην ελληνική αγορά είναι μεγάλες, μετά και την διεύρυνση των μεγεθών που καταγράφηκε το 2023. Η τρέχουσα χρονιά θα κλείσει με αύξηση τζίρου της τάξης του 45% χάρη στα έργα ψηφιακής ασφάλειας του Ταμείου Ανάπτυξης, ενώ η εταιρεία κατάφερε να αυξήσει το τρέχον έτος κατά 15% τους συνεργάτες της στη χώρα μας καθώς και τους εταιρικούς της πελάτες, ο αριθμός των οποίων φτάνει πια τις 2.500 επιχειρήσεις.
Όσο για το νέο έτος οι προοπτικές είναι εξίσου ευοίωνες χάρη στην συνεχή αύξηση των κυβερνοαπειλών, - σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της Kaspersky πραγματοποιούνται 411.000 νέες «απειλές» καθημερινά το 2023 - στην εξοικείωση των ελληνικών επιχειρήσεων με την Generative AI, η οποία απαιτεί πρόσθετα επίπεδα ασφαλείας, αλλά και στην στόχευση από πλευράς της Kaspersky και μεγαλύτερων εταιρειών, πλέον των μικρομεσαίων όπου έχει ήδη σημαντική παρουσία.
Σε αυτό θα συμβάλλουν και τα νέα γραφεία της εταιρείας στην Καλλιθέα, τα οποία μετατρέπονται σε ένα κέντρο πιστοποίησης κι εκπαίδευσης στελεχών επιχειρήσεων για την αντιμετώπιση των κυβερνοαπειλών.
Η τεχνητή νοημοσύνη στον κόσμο των ελληνικών επιχειρήσεων
Ειδικά για την περίπτωση της τεχνητής νοημοσύνης, μάλιστα, η εταιρεία έτρεξε μια σχετική έρευνα η οποία έχει να επιδείξει αξιοσημείωτα αποτελέσματα όσον αφορά στον βαθμό εξοικείωσης των Ελλήνων εργαζομένων με τα εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης.
Βάσει των αποτελεσμάτων της έρευνας η οποία πραγματοποιήθηκε σε δείγμα 1900 υψηλόβαθμων στελεχών από επιχειρήσεις στην Ευρώπη μεταξύ των οποίων και 200 στελέχη από την ελληνική αγορά, το 92% των Ελλήνων «φοβούνται» αλλά χρησιμοποιούν τη γενετική τεχνητή νοημοσύνη στην καθημερινότητά τους και σε πολλές πτυχές από την κυβερνοασφάλεια μέχρι ακόμα και στην αναζήτηση στοιχείων. Μάλιστα το προαναφερθέν ποσοστό επιβεβαίωσε ότι έχει χρησιμοποιήσει έργαλεία GenAI (π.χ. το ChatGPT) με κάποιον τρόπο στην εταιρεία τους, τους τελευταίους 9 μήνες.
Αντίστοιχα το 19% των υψηλόβαθμων στελεχών επιτρέπουν στους εργαζομένους να χρησιμοποιούν το GenAI, χωρίς κανένα εμπόδιο ενώ το 33% αυτών χρησιμοποιούν το GenAI και οι ίδιοι. Στον αντίποδα το 9% επιτρέπουν στους εργαζομένους τους να χρησιμοποιούν το GenAI, αλλά θα προτιμούσαν να μην το κάνουν, ένα 8% δεν είχε καν σκεφτεί ότι η χρήση του GenAI στην επιχείρησή τους θα αποτελούσε ζήτημα ενώ μόλις το 1% απαγορεύει στους εργαζόμενούς του να χρησιμοποιήσει την τεχνητή νοημοσύνη.
Το θέμα φαίνεται να απασχολεί και τις διοικήσεις των επιχειρήσεων, με το 93% των στελεχών να επισημαίνει ότι συζήτησε για τη χρήση του GenAI κατά τη διάρκεια των συνεδριάσεων του Διοικητικού Συμβουλίου τους τελευταίους 6 μήνες.. Οι ίδιοι άνθρωποι ωστόσο δήλωσαν ότι χρειάζονται καλύτερη κατανόηση του τρόπου λειτουργίας του GenAI και για το που καταλήγουν οι πληροφορίες από την επεξεργασία των δεδομένων με το 72% να ανησυχεί για το ενδεχόμενο οι εργαζόμενοι να δώσουν ευαίσθητες πληροφορίες της εταιρείας όταν τις τοποθετούν στην πλατφόρμα GenAI. Σε αυτό το πλαίσιο μάλιστα ένα 20% των συμμετεχόντων στην έρευνα δήλωσε ότι η θέσπιση κανόνων και κανονισμών ήταν μέρος της συζήτησης της διοικητικής ομάδας τους τελευταίους 6 μήνες.
Να θυμίσουμε ότι η Γενετική Τεχνητή Νοημοσύνη (GenAI) είναι ένας τύπος Τεχνητής Νοημοσύνης που μπορεί να δημιουργήσει πολλαπλούς τύπους δεδομένων, όπως εικόνες, βίντεο, ήχο, κείμενο και τρισδιάστατα μοντέλα. «Είναι γεγονός ότι η ενσωμάτωση εφαρμογών Generative AI έχει αυξήσει σημαντικά την παραγωγικότητα των εργαζομένων. Ωστόσο, σύμφωνα με την τελευταία μας έρευνα, παρότι τα ανώτερα στελέχη γνωρίζουν πως οι εφαρμογές αυτές αποτελούν στοιχείο της εργασιακής καθημερινότητας των εργαζομένων, αγνοούν το βαθμό καθώς και τον τρόπο με τον οποίο αξιοποιούνται. Δεδομένου ότι η χρήση εφαρμογών Generative AI στους χώρους εργασίας ήρθε για να μείνει, όσο επεκτείνεται η χρήση τους τόσο πιο δύσκολο θα είναι να τεθεί πλαίσιο ελέγχου και ασφαλείας για βασικά τμήματα των επιχειρήσεων όπως το HR, τα οικονομικό τμήμα, το μάρκετινγκ ή ακόμα και το IT», εξηγεί ο κ. Βλάχος.