«Γκολ» στη συνδρομητική τους βάση έβαλαν το τελευταίο διάστημα Cosmote TV και Nova με πάσα από την ευρωπαϊκή πορεία των ελληνικών ομάδων, όπως προκύπτει από τα αποτελέσματα των παρόχων. Ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι τόσο η Cosmote TV όσο και η Nova κατάφεραν να αυξήσουν τον αριθμό των συνδέσεών τους κατά περίπου 40 χιλιάδες, παρότι παράγοντες της αγοράς επισημαίνουν εδώ και καιρό ότι η συνολική συνδρομητική βάση της χώρας είχε φτάσει στα όριά της.
- ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Με την BC Partners για την εξαγορά της United «φλερτάρει» η Emirates
Αύξηση συνδρομητών για την Cosmote TV
Για την ακρίβεια, η πορεία του Ολυμπιακού μέχρι τον τελικό του Europa Conference League αλλά και του ΠΑΟΚ μέχρι τα προημιτελικά της ίδιας διοργάνωσης, φέρεται να οδήγησε την συνδρομητική βάση της Cosmote TV στους 687.691 συνδρομητές το α’ τρίμηνο του 2024, από 648.531 που είχε έναν χρόνο νωρίτερα, μια αύξηση δηλαδή της τάξης του 6%.
Το πλούσιο περιεχόμενο της πλατφόρμας συνέβαλε ώστε μόνο το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους η Cosmote TV να προσθέσει ακόμα 9.390 συνδρομητές, γεγονός που σε συνδυασμό με τις ισχυρές επιδόσεις στην κινητή, τις υπηρεσίες ευρυζωνικότητας και τα έργα ICT, αύξησε τα ενοποιημένα έσοδα του ομίλου κατά 9,2% το ίδιο διάστημα. Εξίσου ανοδικά κινήθηκαν ωστόσο οι συνδρομητές και το προηγούμενο διάστημα, συγκεκριμένα, στο γ’ τρίμηνο του 2023 (Ιούλιος – Σεπτέμβριος) η Cosmote TV πρόσθεσε 17 χιλιάδες νέους συνδρομητές, ενώ από Σεπτέμβριο έως Δεκέμβριο του 2023 άλλους 13 χιλιάδες συνδρομητές.
Ενισχυτικά λειτούργησε φυσικά και το γεγονός ότι το 2024, ο ΟΤΕ ανανέωσε για άλλα 3 χρόνια τα τηλεοπτικά δικαιώματα των διοργανώσεων ποδοσφαίρου της UEFA, (Champions League, Europa League και Conference League) αλλά και ο έντονος ανταγωνισμός στο ελληνικό πρωτάθλημα καθώς η Cosmote TV έχει τα δικαιώματα μετάδοσης των εντός έδρας αγώνων της ΑΕΚ, του Ολυμπιακού και του Παναθηναϊκού.
Ανοδικά και οι επιδόσεις της Nova
Αύξηση της συνδρομητικής της βάσης είδε το τελευταίο διάστημα και η Nova, η οποία έκλεισε το 2023 με περισσότερες από 435 χιλιάδες συνδέσεις στην EON πλατφόρμα της. Αρκεί να αναφέρουμε ότι το αντίστοιχο νούμερο στο τέλος του 2022 έφτανε τις 382 χιλιάδες. Πρόκειται δηλαδή για 43 χιλιάδες νέους συνδρομητές που προστέθηκαν στην πλατφόρμα της μέσα σε έναν χρόνο. Σημειωτέον ότι για το α΄ τρίμηνο του έτους δεν υπάρχουν ακόμα επίσημα στοιχεία, οι εκτιμήσεις όμως κάνουν λόγο για νέα αύξηση.
Καταλύτης στην ανοδική πορεία της EON ήταν η πορεία Ολυμπιακού και Παναθηναϊκού στη Euroleague, της οποίας έχει τα αποκλειστικά δικαιώματα τηλεοπτικής μετάδοσης όλων των αγώνων. Να θυμίσουμε ότι η ομάδα μπάσκετ του Παναθηναϊκού κατέλαβε τη 2η θέση στην κανονική περίοδο και έφθασε μέχρι το final 4. Αντίστοιχες ήταν και οι επιδόσεις του Ολυμπιακού, γεγονός που αναπτέρωσε το ενδιαφέρον των φιλάθλων.
Στην περίπτωση της Super League, η Nova έχει, μεταξύ άλλων, τα τηλεοπτικά δικαιώματα για τους αγώνες εντός έδρας του ΠΑΟΚ ο οποίος βρίσκεται πολύ κοντά στην κατάκτηση του πρωταθλήματος.
Το ψυχαγωγικό περιεχόμενο
Πέρα από την ενίσχυση του αθλητικού περιεχομένου βέβαια, στην αύξηση συνέβαλε και ο εμπλουτισμός του ψυχαγωγικού περιεχομένου. Μέσω της Cosmote TV για παράδειγμα, λίαν προσφάτως, έκανε πρεμιέρα στην Ελλάδα το περιεχόμενο του Paramount+, προσφέροντας ένα ακόμα asset στην υπηρεσία συνδρομητικής τηλεόρασης του Ομίλου ΟΤΕ που σήμερα κατέχει την 1η θέση στην ελληνική αγορά.
Το ψυχαγωγικό περιεχόμενο άλλωστε συνέβαλε στο να ενισχυθούν και οι επιδόσεις της Vofafone TV η οποία βάσει των πρόσφατων αποτελεσμάτων του ομίλου το οικονομικό έτος 2023-2024 που έκλεισε στο τέλος Μαρτίου ξεπέρασε τις 200 χιλιάδες συνδρομητές. Η αύξηση υπολογίζεται και εδώ ότι φτάνει τις 40 χιλιάδες συνδρομητές σε διάστημα 15 μηνών, χάρη στη συνεργασία της Vodafone με HBO, Warner αλλά και το συνδυαστικό πακέτο με το Disney+, που διαφοροποιεί αισθητά το περιεχόμενό της.
Όσο για το σύνολο των ελληνικών νοικοκυριών που βλέπουν τηλεόραση μέσω συνδορμητικών υπηρεσιών πρόσφατα νούμερα δεν υπάρχουν. Σύμφωνα με τα τελευταία δημοσιοποιημένα στοιχεία από την Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων στο τέλος του πρώτου εξαμήνου του 2023, ο συνολικός αριθμός των συνδρομητών της χώρας σε τέτοιες πλατφόρμες έφτανε τις 1.228.339. Και εδώ όμως οι εκτιμήσεις αναφέρουν ότι θα υπάρξει αύξηση σε ετήσια βάση.