Στη λύση των online συνδρομητικών υπηρεσιών καταφεύγουν όλο και περισσότεροι καταναλωτές για να ικανοποιήσουν διάφορες ανάγκες τους, με το ποσό που δαπανούν μηνιαίως γι' αυτές να αυξάνει. Παρόλα αυτά βέβαια οι Έλληνες εμφανίζονται λιγότερο εξοικειωμένοι σε σχέση με το εξωτερικό, με τον μέσο όρο του αριθμού των υπηρεσιών που χρησιμοποιούν να παραμένει χαμηλότερος από τον αντίστοιχο παγκόσμιο.
Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία της εφαρμογής SubsCrab της Kaspersky η μέση δαπάνη των Ελλήνων για συνδρομητικές online υπηρεσίες αλλά και για την συνδρομητική τηλεόραση φτάνει τα 748 ευρώ ετησίως. Μηνιαία δηλαδή οι Έλληνες δαπανούν περί τα 62 ευρώ (62,3 ευρώ) για υπηρεσίες συνδρομητικής και video streaming πλατφόρμες έως επαγγελματικές εφαρμογές, όπως Microsoft 365 και Google One.
Σε παγκόσμιο επίπεδο ωστόσο, όπως δείχνουν τα στοιχεία της SubsCrab, η δαπάνη φτάνει τα 895 ευρώ ετησίως, ή αλλιώς 74,6 ευρώ το μήνα.
Σε σχέση με το παρελθόν οι καταναλωτές που είναι πρόθυμοι να πληρώσουν έχει αυξηθεί αισθητά, γεγονός που αποδεικνύει και ο μέσος όρος των συνδρομών που πληρώνει ο καθένας από αυτούς. Πλέον οι Έλληνες διατηρούν συνδρομή σε 7,1 υπηρεσίες ανά άτομο. Ακόμα κι εδώ όμως υπάρχουν περιθώρια ανάπτυξης αν σκεφτεί κανείς ότι ο αντίστοιχος αριθμός σε παγκόσμιο επίπεδο φτάνει τις 12 συνδρομητικές υπηρεσίες.
Οι συνδρομητικές υπηρεσίες που επιλέγουν οι Έλληνες
Όσο για την πιο δημοφιλή υπηρεσία τέτοιου τύπου, στην περίπτωση των Ελλήνων αποδεικνύεται το Netflix, εξαιρουμένων βέβαια των ελληνικών υπηρεσιών συνδρομητικής τηλεόρασης δηλαδή την Cosmote TV, την EON και το Vodafone TV που η SubsCrab δεν λαμβάνει υπόψη.
Η δεύτερη πιο δημοφιλής επιλογή των Ελλήνων είναι το Spotify, το οποίο έχει την πρωτοκαθεδρία στον τομέα των audio streaming εφαρμογών.
Την τριάδα κλείνει το Disney+ το οποίο δείχνει να κερδίζει έδαφος και από την συνεργασία με τη Vodafone.
Τέλος την χρυσή πεντάδα συμπληρώνουν το YouTube Premium και το Google One. Οι δυο τελευταίες υπηρεσίες έχουν αυξήσει τη δημοτικότητα τους τα τελευταία χρόνια, στην πρώτη περίπτωση λόγω των διαφημίσεων και την επιθυμία πολλών να τις αποφύγουν και στη δεύτερη λόγω της ανάγκης για μεγαλύτερο αποθηκευτικό χώρο.
Έκπληξη ωστόσο στη συγκεκριμένη λίστα αποτελεί η απουσία του Amazon Prime Video, το οποίο, σύμφωνα με άλλες μετρήσεις, είναι ιδιαίτερα δημοφιλές. Αρκεί να αναφέρουμε ότι σε πρόσφατη έρευνα του Justwatch για τη δημοτικότητα των video streaming υπηρεσιών στην Ελλάδα, το Amazon Prime Video έρχεται στη 2η θέση όσον αφορά στη θέαση περιεχομένου για το γ’ τρίμηνο του 2024, μετά το Netflix που βρίσκεται στην κορυφή. Απέχει ωστόσο ελάχιστα από το πρώτο με το Netflix να επιλέγεται από το 36% και το Amazon Prime Video από το 35%. Στην εν λόγω λίστα δε το Disney+ φτάνει μόλις στο 14%. Όσον αφορά το Apple TV+ κερδίζει έδαφος αλλά συνεχίζει να διατηρεί μικρό μερίδιο (8%), ενώ ακόμα και στην Ελλάδα ένα 3% των καταναλωτών επιλέγει το Mubi, μία λιγότερο γνωστής πλατφόρμας video streaming.