Πολλοί είναι εκείνοι που τον συγκρίνουν με τον ήρωα της Marvel, Τόνι Σταρκ, για την ευρηματικότητά του, αλλά και την ικανότητά του να επιβιώνει.
Τα επιχειρηματικά του επιτεύγματα είναι εξόχως εντυπωσιακά, όχι τόσο για τα οικονομικά μεγέθη αλλά κυρίως για την αχαλίνωτη φιλοδοξία τους, που παραδόξως επιτυγχάνουν οι εταιρείες του: μεταφέρει δορυφόρους στο Διάστημα με την Space X και πυραύλους πολλαπλών χρήσεων, έγινε ο σημαντικότερος παίκτης στην αγορά την ηλεκτρικών αυτοκινήτων με την Tesla και από το βράδυ της Παρασκευής εισήλθε και στην αγορά των ηλεκτρικών φορτηγών.
Δεν σταματάει, όμως εκεί, καθώς με τη βαρετή «The Boring Company» θέλει να δημιουργήσει ένα δίκτυο από τούνελ κάτω από το Λος Άντζελες για να αντιμετωπίσει το κυκλοφοριακό της πόλης, ενώ με τον πύραυλο BFR (Big F***ing Rocket) σκοπεύει να μεταφέρει εκατοντάδες, αν όχι χιλιάδες ανθρώπους στον Άρη.
Αυτήν τη στιγμή είναι ο CEO των SpaceX, Tesla Motors, πρόεδρος της SolarCity και της «The Boring Company», ιδρυτής της ερευνητικής εταιρείας στο πεδίο της τεχνητής νοημοσύνης, OpenAI, ενώ μετέχει σε πολλά καινοτόμα πρότζεκτ που αναπτύσσονται αυτήν τη στιγμή.
Στο κλαμπ των εκατομμυριούχων μπήκε στην ηλικία των 27 ετών όταν και πούλησε την πρώτη εταιρεία που δημιούργησε: η Zip2 παρείχε υπηρεσίες online και δόθηκε στην Compaq για $307 εκατομμύρια το 1999.
Και αυτό για τον Elon Musk ήταν μόνο η αρχή, καθώς η επόμενη εταιρεία του, η X.com, μετεξελίχθηκε στην PayPal και πουλήθηκε στο eBay για $1.5 δισ. το 2002. Ο ίδιος πήρε $ 180.000.000 από αυτήν τη μεταβίβαση και πήρε τη δική του θέση στο κλαμπ των πολυεκατομμυριούχων.
Το ξεκίνημα της SpaceX, το 2002, ήταν γεμάτο αισιοδοξία. Όχι όμως και η συνέχεια. Μετά από 6 χρόνια συνεχών επενδύσεων και πυρετώδους ανάπτυξης, το 2008 η εταιρεία είχε τρεις αποτυχημένες εκτοξεύσεις. Η περιουσία του Musk μειώθηκε στα $75.000.000, με κόστος δημιουργίας για κάθε πύραυλο τα $90.000.000.
Μία ακόμη αποτυχημένη εκτόξευση θα τον οδηγούσε στη χρεοκοπία.
Παράλληλα, οι δυσκολίες ήταν μεγάλες και για την άλλη εταιρεία του, την Tesla Motors, που είχε ήδη ξεκινήσει την πορεία της. Μετά από 5 χρόνια λειτουργίας έβγαλε στην αγορά το πρώτο ηλεκτρικό της αυτοκίνητο το 2008, ένα Roadster $100,000 με πολλά προβλήματα λειτουργίας και πολλαπλές ανακλήσεις.
Τη ζοφερότητα της συνολικής εικόνας συμπλήρωνε το δαπανηρό και ψυχοφθόρο διαζύγιό του με την πρώτη του γυναίκα, μητέρα των πέντε παιδιών του.
Όπως παραδέχθηκε και ο ίδιος σε μεταγενέστερη της εποχής συνέντευξή του, Tesla και SpaceX ήταν ετοιμοθάνατες. «Μία ακόμη αποτυχημένη εκτόξευση θα σήμαινε το τέλος».
Το Σεπτέμβριο του 2008, η εκτόξευση ήταν επιτυχημένη. Στην εταιρεία ανατέθηκαν συμβόλαια δισεκατομμυρίων από τη NASA για την τροφοδοσία του ISS.
Το 2015 η αξία της SpaceX ξεπερνούσε τα $12 δισ. και ετοιμαζόταν για το επόμενο βήμα της, τη δημιουργία του Falcon 9.
Την ίδια ώρα η Tesla ξανακέρδιζε την εμπιστοσύνη του κοινού και, σύμφωνα με τον Musk, το νέο μοντέλο της έχει 325.000 προπαραγγελίες. Όσο για τον ίδιο, η περιουσία του, το 2016 άγγιζε 14,4 δισεκ. δολάρια και οι φιλοδοξίες του δεν περιορίζονται, πλέον στην Γη. Φτάνουν μέχρι τον κόκκινο πλανήτη.
Το κίνητρό του, όπως λέει ο ίδιος, είναι να κάνει τα πράγματα καλύτερα: «Κινητοποιούμαι απ’ το γεγονός ότι λυπάμαι όταν κάτι δεν λειτουργεί σωστά και σκέφτομαι την επίδραση που αυτό θα έχει στο μέλλον. Νοιώθω άσχημα που η κακή λειτουργία ενός πράγματος, ίσως οδηγήσει σ’ ένα κακό μέλλον. Κι έτσι θέλω να το φτιάξω».