Η ευρηματικότητα είναι ξεκάθαρα ένα από τα απαραίτητα συστατικά του επιχειρείν εν καιρώ κρίσης και σε αρκετές περιπτώσεις έχει αγκαλιαστεί τόσο από το κοινό, που αποδεικνύεται σωτήρια και για τις ίδιες τις επιχειρήσεις. Κάτι αντίστοιχο, τουλάχιστον όσον αφορά το σκέλος του εναγκαλισμού από το κοινό, ισχύει και για τις «πτήσεις χωρίς προορισμό», στις οποίες στρέφονται όλο και περισσότερες αεροπορικές, για να ανακόψουν την πτώση των εσόδων που έχει προκαλέσει η πανδημία.
Το πιο πρόσφατο παράδειγμα αποτελεί η πτήση χωρίς προορισμός της Qantas Airlines, η οποία κατέγραψε ταχύτερες πωλήσεις στην ιστορία της αεροπορικής, με τα εισιτήρια να εξαντλούνται στα δέκα πρώτα λεπτά.
Ο αυστραλιανός αερομεταφορέας αποφάσισε να ενσωματώσει στο πτητικό του πρόγραμμα μια επτάωρη γραφική εναέρια διαδρομή πάνω από τα αξιοθέατα της Αυστραλίας, η οποία θα απογειωθεί και θα προσγειωθεί στο αεροδρόμιο του Σίδνεϊ. Το δρομολόγιο έχει προγραμματιστεί για τις 10 Οκτωβρίου και φυσικά δεν θα σταματήσει πουθενά ούτε θα βγει εκτός των αυστραλιανών συνόρων, λόγω των περιορισμών που ισχύουν εξαιτίας της πανδημίας του κορονοϊού.
Η πτήση η οποία θα πραγματοποιηθεί με ένα Boeing 787, είχε διαθέσιμες 134 θέσεις με τιμή μεταξύ 575 και 2.765 δολαρίων, ανάλογα με την κατηγορία του ναύλου, οι οποίες εξαντλήθηκαν εν ριπή οφθαλμού. «Είναι πιθανώς η πιο γρήγορη πώληση ναύλων στην ιστορία της Qantas», ανέφερε χαρακτηριστικά ο εκπρόσωπος Τύπου της εταιρείας. «Στους ανθρώπους λείπουν όχι μόνο τα ταξίδια αλλά και η εμπειρία της πτήσης» συμπλήρωσε, τονίζοντας ότι η αεροπορική εταιρεία θα εξετάσει το ενδεχόμενο να πραγματοποιήσει ακόμα περισσότερες «πτήσεις χωρίς προορισμό», μέχρι να ανοίξουν τα αυστραλιανά σύνορα και να ανακάμψει ο τουρισμός.
Πέρα από την προαναφερθείσα «πτήση χωρίς προορισμό», ο αερομεταφορέας έχει εντάξει στο δρομολόγιό του και κάποιες «πτήσεις χαράς στην Ανταρκτική» όπως τις ονομάζει. Τα αεροπλάνα που προσέθεσε πρόσφατα στο στόλο του για να πραγματοποιεί την απευθείας πτήση Αυστραλία – Ηνωμένο Βασίλειο, πλέον αναδιανέμονται και θα πραγματοποιούν μια απευθείας πτήση 13 ωρών από τη Μελβούρνη στην Ανταρκτική και πάλι πίσω, την οποία διοργανώνει η Antarctica Flights.
Οι επιβάτες καλούνται να πληρώσουν για να πετάξουν μέχρι την παγωμένη ήπειρο κοντά στα 1.199 αυστραλιανά δολάρια, παρότι το μεγαλύτερο μέρος του ταξιδιού είναι πάνω από τη θάλασσα.
Αυξάνονται και πληθαίνουν οι «πτήσεις χωρίς προορισμό»
Ο πρόσφατος όρος «πτήσεις χωρίς προορισμό» θεωρείται από πολλούς φορείς της βιομηχανίας των αερομεταφορών ως ανερχόμενη τάση αφού προσφέρει έσοδα στις αεροπορικές που έχουν σταθμευμένα τα αεροσκάφη τους και μέχρι στιγμής χαίρει της ανταπόκρισης του κοινού.
Τέτοιου είδους πτήσεις μάλιστα έχουν υιοθετήσει μέχρι τώρα αρκετοί αερομεταφορείς της Ασίας. Για παράδειγμα στα τέλη Αυγούστου, ο ιαπωνικός αερομεταφορέας All Nippon Airways που συνήθως εκτελεί δρομολόγια Τόκιο - Χονολουλού πραγματοποίησε μια 90λεπτη πτήση με ένα από τα αεροσκάφη του ώστε οι επιβάτες να απολαύσουν από ψηλά τη θέα της πόλης. Κατά τη διάρκεια του μικρού αυτού ταξιδιού, τόσο στο αεροδρόμιο όσο και στο αεροπλάνο οι επιβάτες βίωσαν την Χαβανέζικη περιποίηση και φιλοξενία.
Αντίστοιχα και ο αερομεταφορέας της Ταϊβάν, Eva Air ξεκίνησε πτήση πάνω από τα αξιοθέατα της πόλης τον περασμένο μήνα με ένα από τα αεροσκάφη Hello Kitty που διαθέτει. Το αεροσκάφος το οποίο αναχώρησε και προσγειώθηκε στο Διεθνές Αεροδρόμιο Taoyuan της Ταϊπέι, ήταν στον αέρα για σχεδόν τρεις ώρες σε υψόμετρο 20.000 έως 25.000 ποδιών δίνοντας στους επιβάτες την δυνατότητα να έχουν μια εναέρια εικόνα της Ταϊβάν και των Νήσων Ryukyu της Ιαπωνίας.
Δύο αντίστοιχες πτήσεις πραγματοποίησε από και προς το ίδιο αεροδρόμιο και η China Airlines μέσα στον Αύγουστο. Μάλιστα η εταιρεία ανέφερε ότι η τοπική αγορά ανταποκρίθηκε θετικά στην συγκεκριμένη πρωτοβουλία.
Πτήσεις χωρίς προορισμό ξεκίνησε ήδη από τον περασμένο μήνα και η Royal Brunei Airlines. Ο εθνικός αερομεταφορέας του Σουλτανάτου του Μπρουνέι, μια χώρα της Νοτιοανατολικής Ασίας στο νησί του Βόρνεο, πέταξε πάνω από τα αξιοθέατα και κατά μήκος των ακτών του Μπρουνέι και του νησιού Βόρνεο για 85 λεπτά σε μια πτήση που ονόμασε «Dine & Fly». Τα εισιτήρια για την πτήση, η οποία περιλάμβανε brunch και ξενάγηση, εξαντλήθηκαν εντός 48 ωρών, σύμφωνα με την εταιρεία, ενώ εκατοντάδες επιβάτες έχουν ήδη εκδηλώσει ενδιαφέρον για αντίστοιχες μελλοντικές πτήσεις.
Σκέψεις να υιοθετήσει τέτοιου είδους πτήσεις κάνει σύμφωνα με τα διεθνή Μέσα και η Singapore Airlines.
Παρότι η πτήση απλά και μόνο για την πτήση δεν είναι ευχάριστη εμπειρία για όλους, φορείς της αεροπορικής βιομηχανίας αναφέρουν ότι θα μπορούσαν να ευδοκιμήσουν σε τοποθεσίες που έχουν χαμηλά ποσοστά μόλυνσης κορονοϊού και περιορισμένες ευκαιρίες ταξιδιού. Κάτι δηλαδή που ισχύει και στην περίπτωση της Αυστραλίας όπου αυτή την περίοδο οι αεροπορικές συνδέσεις με χώρες του εξωτερικού έχουν διακοπεί και σύμφωνα με την Quantas δεν αναμένεται να επιστρέψουν πριν από το δεύτερο εξάμηνο του 2021, με μόνη εξαίρεση τη Νέα Ζηλανδία.