Υψηλές πτήσεις κάνει το φετινό καλοκαίρι η επιβατική κίνηση στα περισσότερα αεροδρόμια της χώρας, επιβεβαιώνοντας τους παράγοντες του τουρισμού που προοικονομούν μια χρονιά ρεκόρ από άποψη αφίξεων κι εσόδων. Παρά το θετικό μομέντουμ βέβαια, τα νούμερα των αφίξεων στα διάφορα αεροδρόμια της χώρας επιβεβαιώνουν τις δύο ταχύτητες με τις οποίες κινείται ο ελληνικός τουρισμός.
Για την ακρίβεια, τον Ιούλιο της τρέχουσας χρονιάς στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια που διαχειρίζεται η Fraport Greece διακινήθηκαν περί τα 5,912 εκατ. επιβάτες, 11,1% περισσότεροι σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2019.
Ωστόσο, όπως προκύπτει από τα δημοσιοποιημένα στοιχεία δεν κατάφεραν όλοι οι αερολιμένες να κλείσουν την ψαλίδα με την χρονιά ρεκόρ του 2019.
Ειδικότερα, μόνο τα 10 από τα 14 αεροδρόμια έχουν καταφέρει όχι απλά να φτάσουν αλλά και να ξεπεράσουν την προ πανδημική χρονιά σε επίπεδο επιβατικής κίνησης. Αυτά είναι το αεροδρόμιο της Σαντορίνης, όπου υποδέχτηκε τον Ιούλιο 36,2% περισσότερους επιβάτες σε σχέση με το 2019 - καταγράφοντας την μεγαλύτερη άνοδο μεταξύ των 14 αεροδρομίων που διαχειρίζεται η Fraport - της Κέρκυρας και των Χανίων, όπου υποδέχτηκαν κοντά 21% περισσότερους επιβάτες από τον Ιούλιο του 2019 και της Μυκόνου όπου η επιβατική κίνηση διαμορφώθηκε κατά +16,6% υψηλότερα σε σχέση με το 2019.
Διψήφια άνοδο σε σχέση με την χρυσή για τον τουρισμό χρονιά κατέγραψαν και τα αεροδρόμια του Ακτίου, της Σκιάθου, της Κεφαλονιάς και της Ρόδου, με τα ποσοστά τους να διαμορφώνονται στο +18,7%, +16,5% , +12,3% και +10,4% αντίστοιχα. Τέλος ανοδικά, με μονοψήφια ωστόσο αύξηση, κινήθηκαν και τα αεροδρόμια της Ζακύνθου και της Κω, όπου η επιβατική κίνηση έκλεισε κατά 8,8% και κατά 7,2% αντίστοιχα, υψηλότερα από τον αντίστοιχο μήνα του 2019.
Στον αντίποδα, η ψαλίδα σε σχέση με το 2019 δεν έκλεισε για τα αεροδρόμια της Θεσσαλονίκης, της Μυτιλήνης, της Καβάλας και της Σάμου. Το αεροδρόμιο Μακεδονία, που αποτελεί και το δεύτερο μεγαλύτερο της χώρας, υποδέχτηκε τον Ιούλιο 725,098 επιβάτες, 9,6% λιγότερους σε σχέση με το 2019 (802.291 επιβάτες), ενδεχομένως λόγω της απουσίας των Ρώσων τουριστών που κατά κύριο λόγο επισκέπτονταν στο παρελθόν την Βόρεια Ελλάδα.
Αντίστοιχα βέβαια, και στα αεροδρόμια της Μυτιλήνης, της Καβάλας και της Σάμου η επιβατική κίνηση διαμορφώθηκε κατά -13,3%, κατά -12,8% και κατά -6,8% χαμηλότερα σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2019.
Παρόμοια ανοδική πορεία με αυτή των επιβατών ακολούθησε και το πτητικό έργο στα μεγαλύτερα αεροδρόμια της περιφέρειας τον Ιούλιο. Συγκεκριμένα ο συνολικός αριθμός εγχώριων και διεθνών πτήσεων διαμορφώθηκε σε 45,6 χιλ. πτήσεις, όντας αυξημένος κατά 10% περίπου σε σχέση με το 2019.
Παρότι μάλιστα και στην περίπτωση των πτήσεων Θεσσαλονίκη, Μυτιλήνη, Σάμος και Καβάλα παρουσίασαν αρνητικό πρόσημο στον αριθμό των πτήσεων που πραγματοποιήθηκαν τον Ιούλιο του 2022 σε σχέση με τον Ιούλιο του 2019, ένα ακόμα αεροδρόμιο δεν κατάφερε οριακά να κλείσει την ψαλίδα. Ο λόγος για το αεροδρόμιο της Μυκόνου, το οποίο υποδέχτηκε τον δεύτερο μήνα του καλοκαιριού 4.743 πτήσεις, 0,3% λιγότερες σε σχέση με το 2019 (4.756). Παρότι μάλιστα οι πτήσεις εξωτερικού που έφτασαν στον αερολιμένα της Μυκόνου ήταν κατά 16% αυξημένες σε σχέση με το 2019, στο αρνητικό πρόσημο οδήγησαν οι απώλειες στις πτήσεις εσωτερικού, οι οποίες καταγράφηκαν κατά -29.1% λιγότερες.