Προτάσεις σχετικά με τις δυνατότητες μείωσης των τιμών των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων αναμένεται να καταθέσουν εντός των επόμενων 24ώρων οι ακτοπλόοι, μετά τη σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε σήμερα μεταξύ κυβέρνησης και εκπροσώπων των φορέων του κλάδου.
Σύμφωνα με πληροφορίες στη δεύτερη σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε πριν λίγη ώρα στο Μέγαρο Μαξίμου, μεταξύ του υπουργού Επικρατείας, Άκη Σκέρτσου και του προέδρου του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, Σπύρου Πασχάλη, έγινε μια εποικοδομητική συζήτηση ενώ παρουσιάστηκαν δεδομένα και αριθμοί και από τις δύο πλευρές. Να υπενθυμίσουμε ότι είχε προηγηθεί σύσκεψη κυβερνητικών στελεχών στην οποία συμμετείχαν οι Άκης Σκέρτσος, Σταύρος Παπασταύρου, Γιάννης Μπρατάκος, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, Κώστας Σκρέκας, και συναρμόδιοι υφυπουργοί και γενικοί γραμματείς.
Κατά την διάρκεια της δεύτερης σύσκεψης, τα κυβερνητικά στελέχη, σεβόμενα την επιχειρηματική αυτονομία και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της ελληνικής ακτοπλοϊκής αγοράς, ζήτησαν οι ακτοπλόοι να εξαντλήσουν τις δυνατότητες που έχουν για καλύτερες τιμές στα βασικά δρομολόγια «κορμού», λαμβάνοντας υπόψη τις ανάγκες και τις οικονομικές δυνατότητες της μέσης ελληνικής οικογένειας.
Από κυβερνητικής πλευράς, ετέθη το ζήτημα ότι παρά την σημαντική υποχώρηση στις τιμές των καυσίμων, η υποχώρηση αυτή δεν έχει αποτυπωθεί αντιστοίχως στις τιμές των εισιτηρίων. Ξεκαθαρίστηκε μάλιστα ότι δεν υπάρχει πιθανότητα να δοθούν χρήματα επιδότησης μέρους του κόστους των εισιτηρίων - υπό την μορφή κάποιου pass - αφού ήδη υπάρχουν δράσεις ενίσχυσης συγκεκριμένων πληθυσμιακών ομάδων.
Επί της αρχής, οι εκπρόσωποι των ακτοπλόων ανταποκρίθηκαν και υποσχέθηκαν να επανέλθουν μέσα στην εβδομάδα με συγκεκριμένες προτάσεις για πιο ανταγωνιστικά πακέτα εκπτώσεων προς συγκεκριμένες ομάδες επιβατών σε συγκεκριμένα δρομολόγια υψηλής ζήτησης. Προέβαλαν ωστόσο πέρα από την αύξηση της τιμής των καυσίμων την αύξηση του μισθολογικού κόστους αλλά και τις ανατιμήσεις σε μια σειρά από κόστη όπως αυτά της επισκευής και των ανταλλακτικών, καθώς και τις λειτουργικές ζημιές που είχαν τα προηγούμενα χρόνια αλλά και τις μεγάλες επενδύσεις που θα πρέπει να υλοποιήσουν τα επόμενα χρόνια για την ανανέωση των στόλων τους, με αυξημένα κόστη δανεισμού.
Να θυμίσουμε ότι στόχος των συσκέψεων που πραγματοποιήθηκαν σήμερα ήταν να βρεθεί μια λύση στις πολύ υψηλές τιμές των εισιτηρίων, οι οποίες αυξήθηκαν τελευταία φορά πέρσι στις αρχές Ιουλίου χωρίς να έχουν μειωθεί μέχρι σήμερα, παρά την μείωση των τιμών πετρελαίου. Σημειωτέον ότι συνολικά, μετά από την τελευταία αύξηση της τάξης του 7%, υπολογίζεται ότι οι τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων ήταν αυξημένες κατά περίπου 30% σε σχέση με τα προ πανδημίας επίπεδα. Συνέπεια αυτού είναι οι τιμές των εισιτηρίων οικονομικής θέσης κυμαίνονται από 40 έως και 90 ευρώ, ανάλογα με τον προορισμό, την απόσταση από τον Πειραιά αλλά και τον τύπο του πλοίου, καθώς τα ταχύπλοα, έχουν σταθερά υψηλότερες τιμές από τα συμβατικά πλοία.