Αναδυόμενη αγορά για τον ΔΑΑ η υποσαχάρια Αφρική - Nέο δρομολόγιο της Ethiopian Airlines

Νίκη Παπάζογλου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Αναδυόμενη αγορά για τον ΔΑΑ η υποσαχάρια Αφρική - Nέο δρομολόγιο της Ethiopian Airlines
H Ethiopian Airlines μετατρέπεται σε στρατηγικής σημασίας παίκτη. Οι επιδόσεις της αφρικανικής αγοράς και τα αγκάθια.

Προοπτικές περαιτέρω ανάπτυξης στην ήδη ανοδική πορεία του ΔΑΑ προσφέρει η αγορά της υποσαχάριας Αφρικής, αποτελώντας μια από τις αναδυόμενες αγορές στόχους του Ελ Βενιζέλος. Σε αυτό το πλαίσιο η Ethiopian Airlines μετατρέπεται σε στρατηγικής σημασίας παίκτη για το μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας και τον προορισμό της πρωτεύουσας, αποτελώντας την μοναδική αεροπορική εταιρεία που συνδέει την Ελλάδα με την υποσαχάρια Αφρική.

Οι «επιδόσεις» της Ethiopian Airlines

Παρότι μάλιστα τα νούμερα παραμένουν μικρά σε σχέση με τις συνολικές επιδόσεις άλλων χωρών στο ΔΑΑ, από το 2019 μέχρι και σήμερα αναπτύσσονται σταθερά με θετικό πρόσημο. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του ΔΑΑ που παρουσιάστηκαν χθες σε σχετική εκδήλωση της Ethiopian Airlines, η επιβατική κίνηση από την Αφρική κατέγραψε το 2023 αύξηση κατά 27% σε σχέση με το 2019. Οι επιδόσεις αυτές μάλιστα καταγράφηκαν παρά τον σκόπελο της υγειονομικής κρίσης που καθήλωσε παγκοσμίως τα αεροπλάνα για μεγάλo χρονικό διάστημα και παρότι η Ethiopian Airlines, που αποτελεί τη μοναδική «εναέρια» γέφυρα μεταξύ Ελλάδας και υποσαχάριας Αφρικής, διέκοψε το δρομολόγιο Αντίς Αμπέμπα - Αθήνα – Μόσχα που εκτελούσε μέχρι και το 2022, λόγω του ρωσοουκρανικού πολέμου.

Μόνο την προηγούμενη χρονιά (2023) δε, ο εθνικός αερομεταφορέας της Αιθιοπίας, o οποίος έκανε το ντεμπούτο του στο «Ελευθέριος Βενιζέλος» το 2019 μετέφερε πάνω από 32 χιλιάδες ταξιδιώτες από και προς την Αθήνα.

«Η Ethiopian Airlines είναι ένας πολύτιμος συνεργάτης για εμάς. Μας συνδέει με την υποσαχάρια Αφρική, όχι μόνο με την Αντίς Αμπέμπα, κι αυτό για εμάς είναι πολύ σημαντικό», επισήμανε η Ιωάννα Παπαδοπούλου, διευθύντρια Επικοινωνίας και Marketing του ΔΑΑ, επισημαίνοντας ότι παρά τις αντιξοότητες των προηγούμενων χρόνων η εταιρεία συνεχίζει να δίνει ψήφο εμπιστοσύνης στην αθηναϊκή αγορά.

Η ανοδική πορεία συνεχίζεται και το τρέχον έτος, με τον αερομεταφορέα να καταγράφει αύξηση της επιβατικής κατά 15% και το πρώτο πεντάμηνο του 2024 σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2019. Οι προσδοκίες για φέτος μάλιστα αυξάνουν, καθώς από τις 6 Ιουνίου, η Ethiopian εκτελεί το δρομολόγιο Αντίς Αμπέμπα - Αθήνα - Βαρσοβία 4 φορές σε εβδομαδιαία βάση.

Αξίζει να σημειωθεί ότι στο συγκεκριμένο δρομολόγιο πραγματοποιείται σήμερα χωρίς «traffic rights» από την Αθήνα με αποτέλεσμα η εταιρεία να μην μπορεί να επιβιβάσει ταξιδιώτες για τη Βαρσοβία ή για την Αντίς Αμπέμπα από την ελληνική πρωτεύουσα. Ωστόσο σύμφωνα με την Tigist Seyoum, Area Manager Ethiopian Airlines στην Ελλάδα, από την 1η Ιουλίου η συνθήκη θα αλλάξει και το συγκεκριμένο δρομολόγιο θα εκτελείται με δυνατότητα επιβίβασης επιβατών και από την ελληνική πρωτεύουσα, τονώνοντας περαιτέρω και τη σύνδεση Αθήνας - Βαρσοβίας.

Τα σχέδια της Ethiopian Airlines δεν σταματούν εκεί αφού ήδη εξετάζεται και αύξηση συχνοτήτων της σύνδεσης Αντίς Αμπέμπα - Αθήνα - Βαρσοβία αρχής γενομένης από τον χειμώνα, όταν και το δρομολόγιο θα εκτελείται βάσει πλάνου 6 φορές την εβδομάδα. «Εκτιμάμε ότι υπάρχει ακόμη μεγαλύτερη δυναμική και προοπτική ανάπτυξης της συγκεκριμένης αγοράς, αλλά και της αεροπορικής», είπε η Ιωάννα Παπαδοπούλου.

Το «αγκάθι» της βίζας

Παρά την αύξηση της συνδεσιμότητας βέβαια, η οποία κρίνεται κομβική καθώς το δρομολόγιο Αθήνα - Αντίς Αμπέμπα συνδέει την ελληνική πρωτεύουσα και με προορισμούς της ευρύτερης περιοχής - Γιοχάνεσμπουργκ, Κέιπ Τάουν, Κινσάσα και Ζανζιβάρη -μέσω της Αιθιοπίας, η είσοδος των πολιτών τρίτων χωρών για διακοπές στην Ελλάδα δεν είναι εύκολη, σύμφωνα με τα όσα ανέφερε ο Μιχάλης Φλεριανός, General Manager Greece, Gold Star Aviation. «Η πληρότητα στα αεροσκάφη που πετούν από την Ελλάδα προς την Αιθιοπία είναι υψηλή. Συμβαίνει, όμως, το αντίθετο σε ό,τι αφορά την πληρότητα των αεροσκαφών που προσγειώνονται στην Ελλάδα» ανέφερε χαρακτηριστικά αποδίδοντας το πρόβλημα στην υποστελέχωση των πρεσβειών σε συγκεκριμένες χώρες, γεγονός που πολλαπλασιάζει τον χρόνο έκδοσης μιας βίζας.

Παράλληλα επεσήμανε ότι πολλές άδειες εισόδου απορρίπτονται, καθώς θεωρείται πως όποιος κάτοικος τρίτης χώρας, και δη πιο φτωχής σε σχέση με την Ελλάδα, έρχεται στη χώρα μας σκοπεύει να μείνει μόνιμα και να εργαστεί και όχι να επιστρέψει πίσω».

Αξίζει να σημειωθεί ωστόσο ότι σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία οι Αφρικανοί ταξιδεύουν σε ποσοστό 65% για διακοπές και σε ποσοστό 20% για επαγγελματικούς λόγους. Κάνουν κράτηση 54 ημέρες πριν από την πτήση τους και ταξιδεύουν κατά μέσο όρο 5 φορές μέσα στον χρόνο, με τη μέση διάρκεια μιας εξόρμησης να προσδιορίζεται στις 24 ημέρες.

Αντίστοιχα, το 42% των Ελλήνων που ταξιδεύουν στην Αφρική επιλέγει να κάνει διακοπές και το 41% επισκέπτεται την ήπειρο για επαγγελματικούς λόγους. Η κράτηση πραγματοποιείται 37 ημέρες πριν από την πτήση, με τη μέση διάρκεια παραμονής ενός ταξιδιού να ανέρχεται στις 24 ημέρες.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Τουρισμός: Απώλειες εσόδων άνω του 1 δισ. από τα κενά στον συνεδριακό τουρισμό

ΔΑΑ: Αυξημένη 17% η επιβατική κίνηση το πρώτο 5μηνο

ΔΑΑ: Χωρίς το δικαίωμα μερίσματος οι μετοχές στο Χρηματιστήριο από 21/5

gazzetta
gazzetta reader insider insider