Στην άμβλυνση της εποχικότητας του ελληνικού τουριστικού προϊόντος, η οποία θα μπορέσει να υποστηρίξει ενδεχόμενη περαιτέρω αύξηση της επιβατικής κίνησης χωρίς προσκόμματα στην λειτουργία ή στην εξυπηρέτηση των επιβατών, ποντάρει το μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας. Σε αυτό το πλαίσιο, σχεδιάζει κίνητρα προς τους αερομεταφορείς, ώστε αφενός να αυξήσει τις συνδέσεις από υπερπόντιους προορισμούς κι αφετέρου να ενισχύσει τα δρομολόγια που πραγματοποιούνται καθ’ όλη την διάρκεια του έτους.
Νέα κίνητρα για κοντινούς και υπερπόντιους προορισμούς
Ειδικότερα, σύμφωνα με πληροφορίες, ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών, επανασχεδιάζει τα κίνητρα που δίνονται στις αεροπορικές με στόχο να προσελκύσει νέες συνδέσεις μεταξύ Οκτωβρίου – Νοεμβρίου αλλά και νέα δρομολόγια από υπερπόντιους προορισμούς.
Στόχος είναι τα κίνητρα που προσφέρονται σήμερα να βελτιωθούν και να γίνουν πιο στοχευμένα περιλαμβάνοντας μεγαλύτερες εκπτώσεις και ευνοϊκότερους όρους.
Σε ότι αφορά, πάντως, τη στρατηγική στόχευση του ΔΑΑ στις μακρινές αγορές, να αναφέρουμε ότι από τις 6 νέες αεροπορικές που προσγειώθηκαν για πρώτη φορά στο αεροδρόμιο οι 4 αφορούσαν υπερπόντιες αγορές. Συγκεκριμένα η Air Arabia, η μεγαλύτερη αεροπορική χαμηλού κόστους της Μέσης Αναστολής, συνέδεσε την Αθήνα με το Διεθνές Αεροδρόμιο Σάρτζα των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων, η νοτιοκορεάτικη Asiana Airlines ξεκίνησε δρομολόγια μεταξύ Σεούλ και Αθήνας, η κινεζική Juneyao Air συνέδεσε τη Σαγκάη με την ελληνική πρωτεύουσα και, τέλος, η νορβηγική αεροπορική Norse επένδυσε στη σύνδεση Αθήνα - Νέα Υόρκη, ενισχύοντας τις τουριστικές ροές από την άλλη άκρη του Ατλαντικού.
Δεδομένης της συμφόρησης που παρατηρείται ήδη στo αεροδρόμιο κατά τις ώρες αιχμής μάλιστα, ο ΔΑΑ προχωρά και σε πρόσθετα κίνητρα για πτήσεις που θα δρομολογούνται εκτός των συγκεκριμένων ωρών. Μέσω του εν λόγω προγράμματος θα επιχειρήσει να διανείμει πιο ομαλά την επιβατική κίνηση, τη ζήτηση των slots, αλλά και την κίνηση των αποσκευών. Την ίδια στιγμή, σε τροχιά μπαίνει και η επέκταση των υποδομών του με τους σχετικούς διαγωνισμούς να βρίσκονται σε εξέλιξη και να αναμένεται να ολοκληρωθούν μέχρι το τέλος του 2024 ώστε να ξεκινήσουν τα έργα το 2025.
Οι προαναφερθείσες κινήσεις κρίνονται απαραίτητες δεδομένης της συνεχούς αύξησης της επιβατικής κίνησης. Να θυμίσουμε ότι φέτος ο ΔΑΑ έχει βάλει πλώρη για περισσότερους από 30 εκατ. επιβάτες, με την αύξηση στο εννεάμηνο να φτάνει ήδη στο 13,1% της περσινής χρονιάς ρεκόρ. Τους πρώτους εννέα μήνες του έτους, ο ΔΑΑ έχει υποδεχτεί 24,55 εκατ. επιβάτες, εκ των οποίων 17,24 εκατ. εξωτερικού, αυξημένοι κατά 16% συγκριτικά με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.
Αθήνα - Βέλγιο όλο το χρόνο με την Brussels Airlines
Τόσο τα κίνητρα όσο και η άνοδος του προορισμού της Αθήνας έχουν φέρει ήδη αποτελέσματα καθώς αεροπορικές εταιρείες μετατρέπουν τις εποχικές τους πτήσεις σε δεδωκάμηνες. Μεταξύ αυτών και η Brussels Airlines η οποία ανακοίνωσε χθες ότι θα διατηρήσει το δρομολόγιο «Αθήνα-Βρυξέλλες» τέσσερις φορές την εβδομάδα καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, ενισχύοντας την παρουσία της βελγικής αγοράς στο «Ελευθέριος Βενιζέλος».
Η κίνηση ενισχύει τις προοπτικές ανάπτυξης, καθώς το Βέλγιο κατέχει την 13η θέση στην αγορά της Αθήνας, μεταφέροντας 145 χιλιάδες επιβάτες στο ενιάμηνο του 2024, 13% περισσότερους από το 2023 και 15% περισσότερους από το 2019. Ως προς την απευθείας κίνηση, η βελγική αγορά κατατάσσεται στην 15η θέση, σημειώνοντας αύξηση +25% από τα προ πανδημίας επίπεδα.
Την προηγούμενη χρονιά η βελγική αγορά σημείωσε ρεκόρ στην Αθήνα διακινώντας 475 χιλιάδες επιβάτες, με τις εκτιμήσεις για φέτος να κάνουν λόγο για μισό εκατομμύριο επιβάτες που θα ταξιδέψουν μεταξύ των δύο χωρών. Να σημειωθεί ότι ο αερομεταφορέας κατά το θερινό του πρόγραμμα πετάει σε ακόμη οκτώ προορισμούς, συνδέοντας την χώρα μας μέσω Βελγίου και με σημαντικούς προορισμούς της Αφρικής.