Κομίρνατι (Comirnaty) είναι η επίσημη ονομασία του εμβολίου των Pfizer/BioNTech κατά του κορονοϊού, που στις 23 Αυγούστου έλαβε την επίσημη έγκριση κυκλοφορίας στις ΗΠΑ από τον αμερικανικό οργανισμό Τροφίμων και Φαρμάκων.
Σύμφωνα με το Fierce Pharma, site που εξειδικεύεται στις ειδήσεις για τον κλάδο της φαρμακοβιομηχανίας στις ΗΠΑ, το όνομα της εμπορικής χρήσης του εμβολίου προέρχεται από το «ανοσία» στην Covid-19 και το mRNA, την τεχνολογία με την οποία λειτουργεί το εμβόλιο, με το στόχο της ονομασίας να είναι να συνδυαστεί στο μυαλό του κοινού με την κοινότητα (community).
Όπως μετέδωσε το qz.com, η BioNTech είχε κατοχυρώσει την ονομασία Comirnaty τον Ιούνιο του 2020, πολύ πριν δοθεί στην κυκλοφορία το εμβόλιο κατά της νόσου, με την εταιρεία να «καπαρώνει» παράλληλα και άλλες ονομασίες. Covuity, μάλλον σε μια σύμπτυξη του Covid και του immunity, Kovimerna, ενδεχομένως σε μια προσπάθεια «χτυπήματος» του εμβολίου της Moderna, και RnaxCoxi, μάλλον σε ένα συνδυασμό των RNA,vaccine και Covid.
Άλλες εμπορικές ονομασίες των εμβολίων κατά του κορονοϊού δεν φαίνεται να έχουν μια «καθαρή» ονομασία, όπως το σκεύασμα της AstraZeneca με την ονομασία Vazxervia, που ήδη χρησιμοποιείται στην Ευρώπη και έχει καταθέσει αίτημα για πλήρη έγκριση και στις ΗΠΑ
Πώς παίρνουν τα ονόματα τους τα εμβόλια
Οι συστάσεις του FDA για την ονομασία φαρμάκων και εμβολίων περιέχονται σε ένα πλαίσιο 42 σελίδων και οι πιο βασικές εξ αυτών αναφέρουν πως οι ασθενείς και οι φαρμακοποιοί δεν θα πρέπει να μπερδεύουν τις ονομασίες των προϊόντων. Περίπου 1,5 εκατ. Αμερικανοί πολίτες κάθε χρόνο κάνουν το λάθος να μπερδεύουν τα φάρμακα και τα ονόματα που ήθελαν με άλλα.
Η ονομασία θα πρέπει να είναι αξιομνημόνευτη και μοναδική, αλλά όχι τόσο ώστε ένας γιατρός να μην μπορεί να τη γράψει σωστά. Το όνομα μπορεί να κάνει αναφορά στην τεχνολογία κατασκευής, όπως το mRNA, αλλά όχι στα συστατικά του εμβολίου, ώστε οι ασθενείς να μην κατανοήσουν λανθασμένα πως το φάρμακο περιέχει μόνο τα συστατικά στην ονομασία. Οι φαρμακοβιομηχανίες δεν θα πρέπει να υπερτονίζουν την αποτελεσματικότητα του προϊόντος στον τίτλο, αλλά -ιδανικά- να αφήνουν κάποιες «υποσχέσεις» για την αποτελεσματικότητα τους.
Σημειώνεται πως κάθε χρόνο ο FDA απορρίπτει περίπου το 1/3 των ονομασιών που προτείνονται από τις φαρμακευτικές εταιρείες.