Σε μια νέα μεταρρύθμιση, που στόχο έχει την καλύτερη ενημέρωση και εξυπηρέτηση των πολιτών για θέματα που αφορούν στο «δαιδαλώδες» υγειονομικό σύστημα της χώρας, προχωρά το υπουργείο Υγείας.
Στο πλαίσιο αυτό, εισέρχεται στη διαδικασία ανάπτυξης και λειτουργίας ενός μηχανισμού συντονισμού, πλοήγησης και εξυπηρέτησης των πολιτών μέσα από πολλαπλά κανάλια, ένα έργο του Ταμείου Ανάκαμψης, που είχε προαναγγείλει εν μέρει στα μέσα του προηγούμενου μήνα ο Υπουργός Υγείας, Άδωνις Γεωργιάδης.
Το έργο περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, την ανάπτυξη ψηφιακών καναλιών επικοινωνίας και τη διαχείριση των αιτημάτων των πολιτών. Ιδιαίτερα σημαντική είναι η καθοδήγηση των ασθενών που αναζητούν υπηρεσίες στο σύστημα υγείας, ένα κενό που αναδείχθηκε με έμφαση στο πρόσφατο συνέδριο της Ελληνικής Ομοσπονδίας Καρκίνου (ΕΛΛΟΚ). Ήδη έχει προκηρυχθεί ο σχετικός διαγωνισμός και με την ολοκλήρωσή του αναμένεται να γίνουν οι σχετικές ανακοινώσεις.
Βασικός πυλώνας του συστήματος είναι ο ορισμός ενός κεντρικού τετραψήφιου τηλεφωνικού αριθμού εξυπηρέτησης των πολιτών για την υγεία. Ο τετραψήφιος αυτός αριθμός θα λειτουργεί ως κεντρική τηλεφωνική γραμμή, όπου οι πολίτες θα μπορούν να απευθύνονται δωρεάν για πληροφορίες σχετικά με δομές υγείας, υπηρεσίες και γιατρούς. Η νέα γραμμή θα λειτουργεί κατά το πρότυπο του 1555 του ΕΦΚΑ, με στόχο να διευκολυνθεί η πρόσβαση των πολιτών στις υπηρεσίες υγείας, εξασφαλίζοντας άμεση και αξιόπιστη ενημέρωση.
Όπως έχει δηλώσει ο ίδιος ο Υπουργός, το νέο σύστημα θα καλύπτει όλα τα νοσοκομεία, τα κέντρα υγείας και τους συμβεβλημένους γιατρούς, ενώ θα επιτρέπει και τον προγραμματισμό ιατρικών ραντεβού.
Τι περιλαμβάνει το σχέδιο
Σύμφωνα με τον σχεδιασμό, εκτός από το ενιαίο τηλεφωνικό κέντρο εξυπηρέτησης, το νέο σύστημα θα συνδυάζει:
• έναν μηχανισμό συντονισμού των ομάδων που καθοδηγούν τους πολίτες στις υπηρεσίες υγείας
• κεντρική ενιαία εφαρμογή διαχείρισης και λήψης αιτημάτων,
• σύγχρονα ψηφιακά κανάλια εξυπηρέτησης,
• ψηφιακές και εξατομικευμένες διαδρομές εμπειρίας των ληπτών υπηρεσιών υγείας,
• υιοθέτηση διαδικασιών και ροών για ποικίλα θέματα που άπτονται των αρμοδιοτήτων του υπουργείου Υγείας και των δομών του,
• εφαρμογή ψηφιακού λειτουργικού μοντέλου προσαρμοσμένου στις ανάγκες του υπουργείου Υγείας
Η λειτουργία του συστήματος θα υπόκειται σε ποιοτική αξιολόγηση, μέσω μετρήσεων της απόδοσης, για τη συνεχή βελτίωσή του, ενώ το υπουργείο επενδύει και στην επικοινωνία του στο ευρύ κοινό.
Άνω των 35 εκατ. ευρώ η χρηματοδότηση
Για την υλοποίηση της μεταρρύθμισης, προκηρύχθηκε ανοιχτός ηλεκτρονικός διαγωνισμός, συνολικού προϋπολογισμού 35,2 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ). Η διαδικασία υποβολής προσφορών έχει ξεκινήσει, με καταληκτική ημερομηνία την 14η Μαρτίου 2025.
Το έργο αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός του έτους, επιφέροντας σημαντικές αλλαγές στον τρόπο με τον οποίο οι πολίτες αλληλεπιδρούν με το σύστημα υγείας. Με την εφαρμογή της νέας αυτής πλατφόρμας, θα μπορούν να λαμβάνουν άμεσες και αξιόπιστες πληροφορίες, χωρίς την ανάγκη φυσικής παρουσίας σε δομές υγείας, γεγονός που αναμένεται να συμβάλει στην καλύτερη οργάνωση του υγειονομικού συστήματος και στη βελτίωση της εμπειρίας των πολιτών.
Σύμφωνα με το υπουργείο Υγείας, η μεταρρύθμιση αυτή αποτελεί ένα σημαντικό βήμα προς τον εκσυγχρονισμό των υπηρεσιών υγείας και την ενίσχυση της εξυπηρέτησης των πολιτών. Μέσω του πολυκαναλικού συστήματος και του τετραψήφιου αριθμού, εκτιμά ότι θα λύσει πλήρως το ζήτημα της παροχής ορθής ενημέρωσης, δωρεάν και εύκολα, σε όλους τους πολίτες. Παράλληλα, προσβλέπει στη βελτίωση της καθημερινότητας των πολιτών, προσφέροντας εύκολη πρόσβαση στις υπηρεσίες υγείας και ενισχύοντας τη διαφάνεια και την αποτελεσματικότητα του συστήματος.
Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0» με τη χρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης –NextGenerationEU.