Μια ήρεμη ημέρα ήταν η Τετάρτη για τις ευρωαγορές, καθώς κινήθηκαν σε κλίμα επενδυτικής αισιοδοξίας για «πάγωμα» στις αυξήσεις των επιτοκίων της ΕΚΤ σε συνδυασμό με θετικά μηνύματα από τη συνέντευξη Τύπου της Κριστίν Λαγκάρντ που γίνεται από την Αθήνα, εν μέσω -βεβαίως- και των εταιρικών αποτελεσμάτων και στις 2 πλευρές του Ατλαντικού.
- ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: «Πάγο» στις αυξήσεις επιτοκίων βάζει η ΕΚΤ – Ξεκινά σήμερα η διήμερη συνεδρίαση στην Αθήνα
Παρά το μουδιασμένο ξεκίνημα, ο Stoxx 600 ενισχύθηκε 0,04% στις 435,27 μονάδες, ενώ ο Euro Stoxx 50 κέρδισε 0,15% στις 4.071 μονάδες. Όσον αφορά στους επιμέρους δείκτες, ο FTSE 100 στο Λονδίνο κατέγραψε άνοδο 0,33% στις 7.414 μονάδες, ενώ ο CAC 40 σημείωσε κέρδη 0,31% στις 6.914 μονάδες και ο DAX στη Φρανκφούρτη ισχυροποιήθηκε 0,11% στις 14.896 μονάδες. Μοναδικός «κόκκινος» ο ιταλικός FTSE MIB που διαμορφώθηκε στις 27.439 μονάδες με απώλειες -0,49% ενώ τέλος ο ισπανικός IBEX 35 έκλεισε στις 8.984 μονάδες με κέρδη 0,10%.
Επιχειρηματικά νέα
H μετοχή της Deutsche Bank έκανε «άλμα» 8% στα ταμπλό, καθώς τα καθαρά κέρδη τρίτου τριμήνου ύψους 1,031 δισεκατομμυρίων ευρώ ξεπέρασαν ελαφρώς τις προβλέψεις των αναλυτών παρά την πτώση 8% σε σχέση με το ίδιο διάστημα κατά το προηγούμενο έτος, αλλά ήταν 35% υψηλότερα από το προηγούμενο τρίμηνο. Για το γ' τρίμηνο του 2022, το γερμανικό τραπεζικό μεγαθήριο είχε καθαρά κέρδη 1,115 δισεκατομμυρίων ευρώ λόγω των υψηλότερων επιτοκίων και της αυξημένης αστάθειας της αγοράς. Τα έσοδα για το τρίμηνο έως τον Σεπτέμβριο αυξήθηκαν περίπου 3% σε σχέση με το προηγούμενο έτος σε 7,13 δισ. ευρώ, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των αναλυτών. Η Deutsche Bank εκτιμά ότι βαδίζει σε καλό δρόμο για να φτάσει περίπου τα 29 δισεκατομμύρια ευρώ φέτος, το «ταβάνι» του εύρους των προβλέψεών της.
Υπερδιπλασιασμό καθαρών κερδών πέτυχε η Akzo Nobel στο γ' τρίμηνο, ωστόσο προειδοποίησε ότι οι τρέχουσες μακροοικονομικές αβεβαιότητες θα συνεχίσουν να επηρεάζουν τα οργανικά μεγέθη. Η ολλανδική εταιρεία χημικών και χρωμάτων -που έχει υπό την ομπρέλα της τα brands Dulux, Polycell και Cuprinol- ανακοίνωσε ότι τα καθαρά κέρδη για το τρίμηνο ανήλθαν σε 189 εκατ. ευρώ, από 84 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο τρίμηνο του περυσινού έτους. Τα προσαρμοσμένα EBITDA, που εξαιρούν έκτακτα και άλλα μη επαναλαμβανόμενα στοιχεία, διαμορφώθηκαν στα 414 εκατ. ευρώ, από 283 εκατ. ευρώ το προηγούμενο έτος και αντί 412 εκατ. ευρώ που ανέμεναν οι αναλυτές. Για το σύνολο της χρήσης, η Akzo Nobel αναμένει προσαρμοσμένα Ebitda πέριξ του 1,45 δισ. ευρώ, μέγεθος που αντιστοιχεί περίπου στο μέσο του εύρους της εκτίμησης που είχε διατυπώσει για Ebitda μεταξύ 1,40-1,55 δισ. ευρώ. Τα έσοδα της εταιρείας υποχώρησαν στα 2,72 δισ. ευρώ, από 2,86 δισ. ευρώ, αλλά αυξήθηκαν 5% εξαιρουμένης της συναλλαγματικής επίδρασης.
Η Heineken - η δεύτερη μεγαλύτερη ζυθοποιία στον κόσμο διατήρησε σταθερό το guidance για το 2023, παρά το γεγονός πως ο όγκος των πωλήσεων μειώθηκε στο γ' τρίμηνο του έτους. Η Heineken ανέφερε ότι οι όγκοι μπύρας μειώθηκαν κατά 4,2% σε μια βάση παρόμοια με το τρίμηνο Ιουλίου-Σεπτεμβρίου, με πτώση σε όλες τις περιοχές εκτός από την Αμερική, όπου σημείωσε ισχυρή απόδοση στη Βραζιλία και το Μεξικό. Οι αναλυτές ανέμεναν πτώση 4,3%. Η ολλανδική εταιρεία - κορυφαία σε πωλήσεις μπύρας Lager στην Ευρώπη, που διατηρεί και τα brands των Sol και Tiger, ανέφερε ότι κέρδισε περισσότερα χρήματα στο τρίτο τρίμηνο παρά τη μείωση του όγκου, εξαιτίας των υψηλότερων τιμών. Τα καθαρά έσοδα προ φόρων αυξήθηκαν κατά 4,5%, χαμηλότερα από τις προσδοκίες των αναλυτών για αύξηση 4,8%, σύμφωνα με μελέτη της εταιρίας. Συνολικά, τα έσοδα και οι όγκοι του τριμήνου ήταν σε γενικές γραμμές σύμφωνα με τις προσδοκίες, με τις χειρότερες από τις αναμενόμενες μειώσεις στην περιοχή της Αφρικής, Μέσης Ανατολής και Ανατολικής Ευρώπης να αντισταθμίζονται από ελαφρώς καλύτερους από τους προβλεπόμενους όγκους στη Λατινική Αμερική και την Ασία-Ειρηνικό. Επίσης, επανέλαβε την πρόβλεψή της για αύξηση των λειτουργικών κερδών το 2023 μεταξύ μηδενικού και μεσαίου μονοψήφιου ποσοστού, καθησυχάζοντας ορισμένους επενδυτές που φοβόντουσαν ότι η εταιρεία μπορεί να χρειαστεί να μειώσει ξανά τις προβλέψεις της. Οι μετοχές της εταιρείας σημείωσαν άνοδο 2,5% στην αρχή των συναλλαγών. Στο Βιετνάμ, μια από τις μεγαλύτερες αγορές της ζυθοποιίας, η Heineken ανέφερε ότι η κατάσταση έχει ελαφρώς βελτιωθεί συγκριτικά με τις αρχές του έτους, αλλά το χαρτοφυλάκιό της με premium μπύρες συνέχισε να επηρεάζεται καθώς η αδύναμη οικονομία μετριάζει τη ζήτηση.