Πλατιά χαμόγελα το 2018 για την ελληνική αγορά αυτοκινήτου

Viber Whatsapp Μοιράσου το
Πλατιά χαμόγελα το 2018 για την ελληνική αγορά αυτοκινήτου
Κομβική χρονιά αποδείχθηκε το 2018 για το αυτοκίνητο στη χώρα μας, καθώς ο ρυθμός αύξησης των ταξινομήσεων καινούριων Ι.Χ. θύμισε εποχές προ κρίσης, ενώ «ζωντάνεψαν» οι λιανικές πωλήσεις.

Η ελληνική αγορά αυτοκινήτου αρχίζει και βλέπει πλέον το ποτήρι μισογεμάτο. Το 2018 εξελίχθηκε σε μία κομβική χρονιά με σημαντικές θετικές εξελίξεις για το καινούριο Ι.Χ. στη χώρα μας, το οποίο δεινοπάθησε στην κυριολεξία από το 2010 και μετά. Η εφετινή χρονιά θα κλείσει με εντυπωσιακό θετικό πρόσημο, όσον αφορά στις ταξινομήσεις καινούριων επιβατηγών μοντέλων, οι λιανικές πωλήσεις θα ξεπεράσουν –μετά από χρόνια- και πάλι τις εταιρικές, η βενζίνη θα θριαμβεύσει απέναντι στο ντίζελ και τα supermini θα κυριαρχήσουν στη λίστα με τα δημοφιλέστερα μοντέλα.

Ας τα δούμε όλα αυτά αναλυτικότερα με βάση τα επίσημα στοιχεία του ενδεκαμήνου Ιανουάριος – Νοέμβριος 2018.

Ταξινομήσεις καινούριων Ι.Χ.

Το 2018 αναμένεται να ταξινομηθούν περίπου 105.000 καινούρια επιβατηγά οχήματα, οπότε θα μιλάμε για μία αύξηση σχεδόν 20% σε σχέση με το 2017, οπότε είχαν πωληθεί 88.100 Ι.Χ. Πρόκειται για μία εντυπωσιακή άνοδο, η οποία αναμένεται να συνεχιστεί και το 2019, με τις προβλέψεις να μιλούν για περίπου 120.000 πωλήσεις. Να σημειώσουμε, ότι οι ειδικοί θεωρούν ως υγιές και επαρκές νούμερο -με βάση τα πραγματικά δεδομένα της ελληνικής οικονομίας- τις 150.000 ταξινομήσεις καινούριων Ι.Χ. ετησίως, οπότε υπάρχουν ακόμη ικανά περιθώρια ανόδου.

Οι ιδιώτες μπαίνουν πάλι στο παιχνίδι

Την περίοδο της κρίσης φυτοζωούσε η αγορά του καινούριου Ι.Χ. στην Ελλάδα και επιβίωσε ουσιαστικά από τις εταιρικές πωλήσεις με αιχμή του δόρατος τις εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων. Ακόμη και πέρυσι η αναλογία εταιρικών πωλήσεων προς τις λιανικές ήταν 55% έναντι 45% υπέρ των πρώτων. Το 2018 έχουν αντιστραφεί τα συγκεκριμένα ποσοστά, οι ιδιώτες δείχνουν πάλι ενδιαφέρον και –επίσης σημαντικό- οι τράπεζες εγκρίνουν σε μεγαλύτερο ποσοστό τη χρηματοδότηση της αγοράς ενός καινούριου Ι.Χ. Όσο μεγαλώνει μάλιστα η αγορά αυτοκινήτου, τόσο υψηλότερο ειδικό βάρος θα αποκτούν και οι λιανικές πωλήσεις, από τις οποίες εξάλλου προέρχεται και η κερδοφορία των εισαγωγέων, καθώς τα περιθώρια κέρδους προς τις εταιρείες leasing αγγίζουν το μηδέν λόγω των μεγάλων εκπτώσεων.

Η μεγάλη επιστροφή της βενζίνης

Από το 2012 μέχρι τα τέλη του 2016, η ζήτηση για πετρελαιοκίνητα Ι.Χ. είχε φτάσει στα όρια της υστερίας και είχε ως αποτέλεσμα –μεταξύ άλλων- τις μαζικές εισαγωγές μεταχειρισμένων μοντέλων με ντιζελοκινητήρες. Το 2017 ισορρόπησε η ζήτηση μεταξύ ντίζελ και πετρελαίου, καθώς στις μικρές κατηγορίες όπου περιορίζεται το ενδιαφέρον του μέσου Ελληνα αγοραστή, κυριαρχούν πλέον οι βενζινοκίνητες εκδόσεις. Επίσης ρόλο έπαιξε ο βομβαρδισμός δημοσιευμάτων περί μελλοντικών απαγορεύσεων χρήσης των πετρελαιοκίνητων μοντέλων στα κέντρα των πόλεων. Το 2018 παρατηρείται ωστόσο μία πλήρης ανατροπή, με τις δύο στις τρεις ταξινομήσεις καινούριων Ι.Χ. να αφορούν βενζινοκίνητα μοντέλα και τα ντίζελ να αρκούνται στο ένα τρίτο. Μάλιστα το ποσοστό των τελευταίων θα ήταν ακόμη μικρότερο, αν δεν τα επέλεγαν οι μεγάλες επιχειρήσεις για τους εταιρικούς στόλους τους λόγω μειωμένου κόστους χρήσης και συντήρησης. Σημαντικό ενδιαφέρον υπάρχει και για τα μοντέλα φυσικού αερίου, για τα οποία ωστόσο υπάρχει περιορισμένη προσφορά, οπότε δεν εμφανίζουν εφέτος σημαντικές πωλήσεις. Στα υβριδικά κυριαρχεί κατά κύριο λόγο η Toyota, προς την οποία έχουν στραφεί αρκετοί αγοραστές ως εναλλακτική λύση αντί του ντίζελ.

Τα supermini κυρίαρχα της αγοράς

Μπορεί να ονειρευόμαστε σχεδόν όλοι ένα SUV, ωστόσο η σκληρή οικονομική πραγματικότητα έχει στρέψει τον μέσο Ελληνα αγοραστή προς τα φτηνότερα supermini, που κοστίζουν έως περίπου 15.000 ευρώ με πλούσιο εξοπλισμό. Είναι ενδεικτικό, ότι το διάστημα Ιανουαρίου – Νοεμβρίου 2018, τα 8 από τα 10 εμπορικότερα μοντέλα της ελληνικής αγοράς ανήκαν στη συγκεκριμένη κατηγορία, ένα ήταν το μικρό Fiat Panda με σημαντικές εταιρικές πωλήσεις και άλλο ένα το SUV Nissan Qashqai. Βασιλιάς των supermini στη χώρα μας παρέμεινε και εφέτος με μεγάλη διαφορά το Toyota Yaris, ενώ για τη δεύτερη θέση στις τελικές ταξινομήσεις του 2018 θα παλέψουν μεταξύ τους τα VW Polo, Peugeot 208 και Opel Corsa.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider