Πώς «μεταμορφώνεται» η VW σε κορυφαία «πράσινη» μάρκα

Viber Whatsapp Μοιράσου το
Πώς «μεταμορφώνεται» η VW σε κορυφαία «πράσινη» μάρκα
Αναλύουμε το σχέδιο της Volkswagen για να αναδειχθεί σε οικολογικότερο κατασκευαστή αυτοκινήτων στον κόσμο και παρουσιάζουμε τον μελλοντικό ηλεκτροκίνητο στόλο της.

Ελάχιστες εταιρείες αυτοκινήτων θα είχαν επιβιώσει από ένα σκάνδαλο επιπέδου Dieselgate. Ωστόσο η Volkswagen όχι μόνον άντεξε, αλλά πέρασε και στην αντεπίθεση με στόχο την ανάδειξή της σε κορυφαίο αυτοκινητοκατασκευστή στον κόσμο, όσον αφορά στη φιλικότητα προς το περιβάλλον. Τα σχέδια της εταιρείας είναι άκρως φιλόδοξα, καθώς προβλέπουν –μεταξύ άλλων- το λανσάρισμα πάνω από 50 νέων ηλεκτροκίνητων μοντέλων έως το 2025 και γιγαντιαίες επενδύσεις πολλών δισεκατομμυρίων. Ο γερμανικός κολοσσός έχει θέσει μάλιστα ως στόχο να απαρτίζεται στο μέλλον όλος ο στόλος των εταιρειών του από μοντέλα μηδενικών ρύπων. Ας δούμε αναλυτικά τον οδικό χάρτη της VW με προορισμό την κορυφή της «πράσινης αυτοκίνησης».

Το όραμα

Η VW ποντάρει πλέον ξεκάθαρα στην ηλεκτροκίνηση, για να δημιουργήσει έναν στόλο που θα εκπέμπει τους χαμηλότερους ρύπους σε σχέση με τους υπόλοιπους ανταγωνιστές της. Τα επόμενα χρόνια θα λανσάρει η γερμανική εταιρεία δεκάδες νέα ηλεκτροκίνητα μοντέλα και θα συμβάλλει στη δημιουργία δημόσιων υποδομών και στην εφοδιασμό τους με ηλεκτρική ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές, ώστε να πετύχει έως το 2050 ουδέτερο ισοζύγιο διοξειδίου του άνθρακα. Γι αυτόν τον σκοπό θα επενδύσει τα επόμενα χρόνια 30 δισεκατομμύρια ευρώ!

Aναγκαία αλλαγή

Η ριζική αλλαγή πλεύσης του γερμανικού ομίλου δεν οφείλεται βεβαίως μόνον στην ελεύθερη βούλησή του και στην καλή του διάθεση. Μετά τα εξωπραγματικά πρόστιμα ύψους πολλών δισεκατομμυρίων που επιβλήθηκαν στη Volkswagen από τις Αρχές των ΗΠΑ, δεσμεύτηκε ο μεγαλύτερος κατασκευαστής αυτοκινήτων στον κόσμο, να ολοκληρώσει τη μετάλλαξή του σε μία επιχείρηση απολύτως φιλική προς το περιβάλλον. Μάλιστα, ο γερμανικός όμιλος είναι υποχρεωμένος να υποβάλλει σε τακτά χρονικά διαστήματα στο Υπουργείο Δικαιοσύνης των ΗΠΑ εκθέσεις προόδου σε αυτόν τον τομέα.

Τι έχει πετύχει μέχρι τώρα η VW

Η επονομαζόμενη «απανθρακοποίηση», δηλαδή η μείωση ή η αφαίρεση της χρήσης άνθρακα, δεν αφορά μόνον τα οχήματα, αλλά ολόκληρη την επιχείρηση. Στο γερμανικό εργοστάσιο του Τσβίκαου, όπου θα παράγονται μελλοντικά μόνον ηλεκτρικά οχήματα, μειώθηκαν τα τελευταία 8 χρόνια οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά 66%, από 158.000 τόνους το 2010 σε 53.000 τόνους πέρυσι. Εδώ και λίγο διάστημα προσφέρει επίσης η VW μέσω της θυγατρικής της εταιρείας Elli «πράσινη» ηλεκτρική ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές για την τροφοδοσία οικιακών σταθμών φόρτισης (Wallbox) ηλεκτροκίνητων οχημάτων, αλλά και για ολόκληρα νοικοκυριά.

Τι θα συμβεί τα επόμενα χρόνια

Οι περιβαλλοντικές και κοινωνικές προδιαγραφές θα αναδειχθούν σε σημαντικότατο κριτήριο όχι μόνον για την ίδια την επιχείρηση, αλλά και για τους προμηθευτές της. Ιδιαίτερη διαφάνεια θα επιδιώξει η VW από τις εταιρείες, που θα την προμηθεύουν με σημαντικές πρώτες ύλες για την κατασκευή ηλεκτροκίνητων οχημάτων, όπως νικέλιο, μαγγάνιο, κοβάλτιο ή λίθιο. Αν δεν πληρούν ορισμένες εταιρείες τις αυστηρές οικολογικές προϋποθέσεις της VW, τότε θα αποκλείονται από προμηθευτές της. Μάλιστα η VW προχώρησε σε ένα πολύ γενναιόδωρο –και έξυπνο- βήμα, προκειμένου να επιταχύνει την προώθηση της ηλεκτροκίνησης και δήλωσε διατεθειμένη, να θέσει στη διάθεση των ανταγωνιστών της την πλατφόρμα ΜΕΒ, την οποία εξέλιξε αποκλειστικά για τον σχεδιασμό και την κατασκευή ηλεκτροκίνητων οχημάτων.

Ποια ηλεκτρικά μοντέλα έχει στα σκαριά η VW

Στις αρχές του 2020 θα γίνει το λανσάρισμα του ηλεκτροκίνητου I.D. Neo σε 27 ευρωπαϊκές χώρες. Πρόκειται για ένα μικρομεσαίο μοντέλο στις διαστάσεις του VW Golf και με τιμές αγοράς παρόμοιες με ενός ντιζελοκίνητου Golf, ενώ ανάλογα με την έκδοση και τη χωρητικότητα των μπαταριών του θα προσφέρει αυτονομίες μεταξύ 330 και 550 χιλιομέτρων. Λίγο αργότερα θα ακολουθήσουν το SUV I.D. Crozz, το οικογενειακό βανάκι I.D. Buzz και η λιμουζίνα I.D. Vizzion. Η Audi παρουσίασε ήδη το ηλεκτρικό SUV E-Tron, οι θυγατρικές Porsche και Skoda θα λανσάρουν του χρόνου τα πρώτα τους ηλεκτροκίνητα μοντέλα, ενώ η SEAT θα τις μιμηθεί λίγο αργότερα.

Πόσα ηλεκτρικά αυτοκίνητα σχεδιάζει να πουλήσει η VW

Οι προβλέψεις, όσον αφορά στις μαζικές πωλήσεις ηλεκτροκίνητων μοντέλων, θεωρούνται υψηλού ρίσκου. Παρόλα αυτά, ο όμιλος Volkswagen αναθεώρησε πρόσφατα προς τα πάνω τον αρχικό στόχο των πωλήσεων δέκα εκατομμυρίων ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε πρώτη φάση και ανέβασε τον πήχη στα 15 εκατομμύρια μονάδες! Το περιβαλλοντικό όφελος από τις μαζικές πωλήσεις μοντέλων μηδενικών ρύπων είναι σημαντικότατο, παρά τους ενδοιασμούς και τις επιφυλάξεις που έχουν εκφράσει κατά καιρούς διάφοροι ειδικοί επιστήμονες. Συγκεκριμένα, ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο ξοδεύει στο συνολικό κύκλο της ζωής του από την παραγωγή των πρώτων υλών του έως τη λειτουργία του και την ανακύκλωσή του περίπου 30 τόνους διοξειδίου του άνθρακα, ενώ ένα αντίστοιχο βενζινοκίνητο VW Golf προκαλεί στην ίδια περίοδο εκλύσεις 44 τόνων διοξειδίου του άνθρακα.

Πώς «μεταμορφώνεται» η VW σε κορυφαία «πράσινη» μάρκα
Πώς «μεταμορφώνεται» η VW σε κορυφαία «πράσινη» μάρκα
Πώς «μεταμορφώνεται» η VW σε κορυφαία «πράσινη» μάρκα
Πώς «μεταμορφώνεται» η VW σε κορυφαία «πράσινη» μάρκα
Πώς «μεταμορφώνεται» η VW σε κορυφαία «πράσινη» μάρκα

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider