Η Opel εμφάνισε πάλι κέρδη μετά από 20 χρόνια ζημιών!

Viber Whatsapp Μοιράσου το
Η Opel εμφάνισε πάλι κέρδη μετά από 20 χρόνια ζημιών!
Η εξαγορά της Opel από τον γαλλικό όμιλο PSA επανέφερε τη γερμανική μάρκα μετά από δύο δεκαετίες στην κερδοφορία, ωστόσο πρέπει να λύσει σημαντικά προβλήματα.

Η Opel έκανε την -ευχάριστη- έκπληξη και εμφάνισε για πρώτη φορά μετά από το 1999 κερδοφορία σε ετήσια βάση. Η μάρκα με σήμα τον κεραυνό ανήκει από τον Αύγουστο του 2017 στον γαλλικό όμιλο PSA (Peugeot, Citroen, DS Automobiles) και εφαρμόζει υπό την καθοδήγησή του ένα πρόγραμμα αναδιάρθρωσης με αρχικό στόχο την επάνοδο στην κερδοφορία το 2020. Τελικά το πέτυχε ένα χρόνο νωρίτερα, καθώς ανακοίνωσε για το 2018 κέρδη 859 εκατομμυρίων ευρώ. Ετσι διαμορφώθηκαν τα περιθώρια κέρδους της εταιρείας σε 4,7% με βάση τον περυσινό της τζίρο, που ανήλθε σε 18,3 δις ευρώ.

Πρόκειται σίγουρα για μία βαθιά πρώτη ανάσα, ωστόσο η διαδικασία εξυγίανσης της Opel βρίσκεται ακόμη σε πλήρη εξέλιξη και το νέο μέλος του ομίλου PSA καλείται να δώσει πειστικές απαντήσεις στα εξής κρίσιμα ερωτήματα:

Άφησε η Opel οριστικά πίσω της την κρίση;

Αν εξετάσουμε βασικά στοιχεία της Opel σε σύγκριση με τα αντίστοιχα της Peugeot και της Citroen, τότε θα διαπιστώσουμε, ότι υπάρχουν λόγοι για χαμόγελα όχι όμως για πανηγυρισμούς. Το κόστος του προσωπικού στην Opel αντιστοιχεί σε 13% του ετήσιου τζίρου της και στις υπόλοιπες μάρκες της PSA σε 10%, ενώ τα περιθώρια κέρδους για τη γερμανική μάρκα διαμορφώθηκαν πέρυσι στο 4,7% έναντι 8,4% των Γαλλίδων αδελφών της. Μάλιστα το ποσοστό κέρδους μειώνεται μόλις στο 1,5%, αν αφαιρέσουμε από τα 859 εκατ. ευρώ των περυσινών κερδών 512 εκατομμύρια ευρώ ως κόστη αναδιάρθρωσης της μάρκας, οπότε απομένουν καθαρά 283 εκατ. ευρώ.

Πώς στηρίζουν οι Peugeot και Citroen την Opel;

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Opel, Mίκαελ Λοσέλερ, ακολουθεί κατά γράμμα τις επιταγές του άκρως επιτυχημένου προέδρου της PSA, Κάρλος Ταβάρες, ο οποίος ανέστησε στην κυριολεξία τις Peugeot και Citroen περικόπτοντας δαπάνες και απλοποιώντας τις διαδικασίες εξέλιξης και παραγωγής των νέων μοντέλων. Σε αυτό το πλαίσιο ανακοίνωσε η Opel τη μείωση του προσωπικού της από 19.000 σε 15.300 εργαζόμενους μέσω ειδικών προγραμμάτων εθελουσίας εξόδου και αποζημιώσεων. Η συμφωνία έγινε με τα γερμανικά συνδικάτα και ήδη έχει μειωθεί το προσωπικό της Opel κατά 2.500 άτομα.

Σταδιακά θα εφοδιάζονται στο μέλλον τα μοντέλα της Opel με τις δύο πλατφόρμες της PSA, αντί των 28 διαφορετικών πατωμάτων την εποχή που ανήκε στη GM, πετυχαίνοντας έτσι σημαντική οικονομία. Επίσης, η γερμανική μάρκα αποσύρεται από τη ζημιογόνα κατηγορία των πολύ μικρών μοντέλων πόλης, όπως το Karl, ενώ το πρώτο εξάμηνο του 2018 μείωσε τα πάγια κόστη της κατά 28% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2017 και έπεται βέβαια συνέχεια.

Αντίσταση συνάντησε πάντως η πρόθεση της PSA να πουλήσει μέρη του Κέντρου Εξέλιξης της Opel με έδρα το Ρίσελσχαϊμ της Γερμανίας. Σύμφωνα με τα αρχικά πλάνα, θα περάσουν 2.000 από τους περίπου 7.000 μηχανικούς του συγκεκριμένου κέντρου στη γαλλική εταιρεία παροχής υπηρεσιών Segula, για να μειωθεί το κόστος λειτουργίας της Opel, ωστόσο αντιδρούν ο σύλλογος εργαζομένων της μάρκας και το πανίσχυρο συνδικάτο μετάλλου της Γερμανίας, IG Metall.

Ποια είναι σήμερα τα μεγαλύτερα προβλήματα της Opel;

Η Opel έχει καταφέρει να ελέγξει τις δαπάνες και το κόστος λειτουργίας της, ωστόσο στην Ευρώπη πούλησε πέρυσι 884.000 οχήματα, που ισοδυναμούν με μείωση 6% σε σύγκριση με το 2017 και με πτώση του μεριδίου αγοράς της στο 5,7%. Mάλιστα ένα σημαντικό μέρος των πωλήσεων έγινε με ταξινόμηση καινούριων αυτοκινήτων από την ίδια την εταιρεία, αν και τα αποθέματα οχημάτων μειώθηκαν αισθητά το 2018 σε σχέση με το 2017. Στο πλαίσιο μίας αποδοτικότερης παραγωγικής διαδικασίας σχεδιάζεται εξάλλου η μείωση της παραγωγής οχημάτων στα δύο από τα τρία γερμανικά εργοστάσια της Opel στο Άιζεναχ, στο Ρίσελσχαϊμ και στο Καϊζερσλάουτερν.

Στο κεφάλαιο της ηλεκτροκίνησης εξαρτάται η γερμανική μάρκα από τον μητρικό όμιλο PSA, που δείχνει διατεθειμένος να καλύψει το χαμένο έδαφος προηγούμενων ετών, καθώς δεν είχε κάνει τις απαιτούμενες επενδύσεις. Όμως και το Brexit θα μπορούσε να προκαλέσει προβλήματα στην Opel, η οποία διατηρεί στη Μεγάλη Βρετανία δύο μονάδες παραγωγής, αφού θα χρειαστεί να αναπροσαρμόσει προς τα πάνω τις τιμές των αυτοκινήτων της. Πάντως, ο πρόεδρος της PSA, Κάρλος Ταβάρες, διαβλέπει μεγάλες δυνατότητες στη Vauxhall -όπως ονομάζεται η Opel στη Νησί- και θεωρεί, ότι ίσως θα είναι η μόνη μεγάλη αυτοκινητοβιομηχανία, η οποία θα επιζήσει στη βρετανική αγορά.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider