6 λόγοι για την κατάρρευση των διεθνών εκθέσεων αυτοκινήτου

Viber Whatsapp Μοιράσου το
6 λόγοι για την κατάρρευση των διεθνών εκθέσεων αυτοκινήτου
Το υψηλό κόστος, τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης και οι νέες, δυναμικές αγορές απειλούν να βάλουν τις κλασικές εκθέσεις αυτοκινήτου στο χρονοντούλαπο της ιστορίας.

Φαίνεται, ότι οι Διεθνείς Εκθέσεις Αυτοκινήτων βρίσκονται στη δύση τους. Ολοένα περισσότεροι αυτοκινητοκατασκευαστές απέχουν πλέον από αυτές, κάτι που διαπιστώσαμε ήδη τον Μάρτιο στη Γενεύη και θα δούμε σε πολύ εντονότερο βαθμό και στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης, που διοργανώνεται από τις 12 έως τις 22 Σεπτεμβρίου 2019. Τα τεράστια περίπτερα, τα φαντασμαγορικά shows δεν ταιριάζουν στη σημερινή εποχή, όπου οι εταιρείες αυτοκινήτων ψάχνουν για νέους τρόπους προβολής των νέων μοντέλων τους, οι οποίοι θα είναι αποτελεσματικότεροι και πολύ φτηνότεροι.

Την παρτίδα θα σώσουν εφέτος οι Γερμανοί αυτοκινητοκατασκευαστές, που θα δηλώσουν παρόντες με τις μάρκες Mercedes και Smart, Opel, VW, Audi, Porsche, Seat, Skoda, Lamborghini, Bugatti, ενώ πιστές στην ΙΑΑ θα μείνουν και οι Ford, Hyundai, Kia, Jaguar και Land Ronver, η οποία θα αποκαλύψει το νέο Defender.

Αντίθετα θα λείψουν περίπου οι δύο στις τρεις μάρκες αυτοκινήτων, μεταξύ των οποίων ο όμιλος FCA (Fiat, Alfa Romeo, Abarth, Chrysler, Jeep), το Group της Renault με τις Dacia και Alpine, η γαλλική PSA (Peugeot, Citroen, DS), αλλά και οι ιαπωνικές Toyota, Mazda, Mitsubishi, Nissan, Suzuki. Την ίδια πολιτική θα ακολουθήσουν και οι premium κατασκευαστές, όπως οι Aston Martin, Cadillac, Chevrolet, Rolls-Royce, Volvo. Η σουηδική μάρκα ήταν από τις πρώτες, που πήραν αποστάσεις από τις κλασικές εκθέσεις αυτοκινήτων και έχει ανακοινώσει, ότι στην Ευρώπη θα συμμετέχει μόνον στο Σαλόνι της Γενεύης.

Μεγάλες περικοπές θα κάνουν ωστόσο και οι εταιρείες αυτοκινήτων, που θα λάβουν μέρος στην εφετινή Διεθνή Εκθεση της Φρανκφούρτης. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα της BMW, της οποίας το περίπτερο θα καταλαμβάνει μία επιφάνεια «μόνον» 3.000 τ.μ. αντί 11.000 τ.μ. δύο χρόνια νωρίτερα. Οι Βαυαροί σκοπεύουν να επενδύσουν για τη συμμετοχή τους στην ΙΑΑ 2019 έξι εκατομμύρια ευρώ, όταν το 2017 είχαν ξοδέψει 25 εκατ. ευρώ! Μιλάμε δηλαδή για ένα πραγματικό «πετσόκομμα» του προϋπολογισμού τους, κάτι που αναμένεται να κάνουν και οι υπόλοιποι συμμετέχοντες.

Οι μαζικές ακυρώσεις οφείλονται στους εξής λόγους:

1. To κόστος συμμετοχής στις σημαντικές διεθνείς εκθέσεις αυτοκινήτου έχει φτάσει πλέον σε δυσθεώρητα ύψη και ανέρχεται σε διψήφιους αριθμούς εκατομμυρίων ευρώ.

2. Οι εταιρείες στρέφονται πλέον στα Κοινωνικά Μέσα Δικτύωσης, όπου η προβολή τους είναι παγκόσμια και άμεση, ενώ κοστίζει ψίχουλα σε σχέση με τις εκθέσεις.

3. Ειδικότερα οι μάρκες πολυτελείας προτιμούν εκδηλώσεις με στοχευμένο κοινό, όπως για παράδειγμα η Rolls – Royce, που επέλεξε να παρουσιάσει τη νέα Phantom VIII. στην εβδομάδα Mallorca Classics Weeks ενώπιον επιλεγμένων επισκεπτών.

4. Η Ευρώπη και οι ΗΠΑ χάνουν συνεχώς τη σημασία τους στη σκακιέρα της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας. Aντίθετα το κέντρο βάρους έχει μετατοπιστεί στην Κίνα, οπότε αποκτούν κύρος οι πάλαι ποτέ περιφερειακές εκθέσεις του Πεκίνου και της Σαγκάης, ενώ τα επόμενα χρόνια θα δούμε ανάλογη εξέλιξη και σε χώρες με τεράστιες παρθένες αγορές, όπως της Ινδίας.

5. Οι νέες τεχνολογίες δίνουν πλέον τον τόνο και στην αυτοκίνηση, όπου κανένα νέο μοντέλο δεν έχει προοπτικές επιτυχίας χωρίς προηγμένα συστήματα συνδεσιμότητας, μεγάλες οθόνες, κλπ. Ετσι βλέπουμε πολλές εταιρείες αυτοκινήτων να ποντάρουν σε εκθέσεις ηλεκτρονικών, όπως η CES (Consumer Electronics Show) του Λας Βέγκας.

6. Οι διεθνείς εκθέσεις αυτοκινήτου δεν προσφέρουν ευελιξία, έτσι προτιμούν αρκετές μάρκες να διοργανώνουν ειδικές εκδηλώσεις αποκλειστικά για την προβολή των νέων μοντέλων τους. Μία τέτοια τάση αποτελούν τα roadshows, δηλαδή τα καραβάνια αυτοκινήτων, που οργώνουν τις μεγαλύτερες πόλεις μίας χώρας και φέρνουν μία μάρκα σε άμεση επαφή με τους εν δυνάμει αγοραστές της.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider