H Lotus Evija είναι το δυνατότερο μοντέλο παραγωγής στον κόσμο

Viber Whatsapp Μοιράσου το
H Lotus Evija είναι το δυνατότερο μοντέλο παραγωγής στον κόσμο
Η βρετανική μάρκα επιστρέφει στη ζωή χάρη στα χρήματα της κινέζικης Geely και σοκάρει τον ανταγωνισμό με το ηλεκτρικό υπεραυτοκίνητο Evija των 2.000 ίππων.

Κανένας άλλος κατασκευαστής αυτοκινήτων δεν πτώχευσε τόσο συχνά τα τελευταία χρόνια, όσο η Lotus. Ωστόσο θα πρέπει να αναγνωρίσουμε στην πάλαι ποτέ βρετανική και νυν κινέζικη μάρκα, ότι όχι μόνον δεν το έβαλε ποτέ κάτω, αλλά και ότι το τελευταίο της comeback είναι αντάξιο του βαριού της ονόματος. To 2010 είχε κλέψει η Lotus την παράσταση στην Εκθεση Αυτοκινήτου του Παρισιού παρουσιάζοντας στο περίπτερό της μία πλήρη γκάμα νέων μοντέλων, όμως το εγχείρημα απέτυχε και από τότε επικράτησε σιγή ασυρμάτου γύρω από την εταιρεία.

To αμάξωμα είναι από ανθρακόνημα και ζυγίζει 1,7 τόνους.

Μετά την εξαγορά τους από την κινέζικη Geely, όλοι ανέμεναν με ενδιαφέρον, πώς θα επανέλθουν οι Βρετανοί στο προσκήνιο και τελικά ο χρόνος αναμονής άξιζε, καθώς η επιστροφή τους ήταν άκρως πειστική. Συγκεκριμένα ακούει στο όνομα Evija και πρόκειται για το γρηγορότερο σπορ μοντέλο παραγωγής στον πλανήτη.

Το σχήμα του μήκους 4,46 μέτρων μοντέλου είναι βεβαίως αεροδυναμικό και μοιάζει με εκείνο άλλων hypercars, όπως του Pininfarina Battista. Η Lotus Evija διαθέτει μόλις 1,12 μ. ύψος, είναι κατασκευασμένη από ανθρακόνημα και ζυγίζει 1,7 τόνους, ενώ εμφανισιακά κόβει την ανάσα.

Tο εσωτερικό μοιάζει βγαλμένο από αγωνιστικό της σειράς GT.

Σύμφωνα με τη Lotus, θα εφοδιάζεται το διθέσιο hypercar με τέσσερις ηλεκτροκινητήρες, οι οποίοι θα αποδίδουν συνολικά τη γιγαντιαία ανώτατη ισχύ των 2.000 ίππων και 1.700 Nm μέγιστη ροπή στρέψης. Επόμενη συνέπεια λοιπόν οι καυτές επιδόσεις, με την Evija να πραγματοποιεί την επιτάχυνση 0 – 100 χλμ./ώρα σε 3’’, τα 0 – 200 χλμ./ώρα σε 6’’ και τα 0 – 300 χλμ./ώρα σε 9’’, με τη βελόνα του κοντέρ να σταματά λόγω ηλεκτρονικού κόφτη στα 340 χλμ./ώρα.

Παρά τις κορυφαίες επιδόσεις του, προσφέρει το ηλεκτρικό υπεραυτοκίνητο μία εξαιρετική αυτονομία 400 χιλιομέτρων. Μάλιστα, η μπαταρία και το ηλεκτρικό κύκλωμα της Evija έχουν εξελιχθεί από τη Williams, ενώ το σύστημα ταχυφόρτισης των ηλεκτροκινητήρων προέρχεται από τα αγωνιστικά της Formula E. Ετσι, υποστηρίζει η Lotus ότι στο νέο μοντέλο της θα φορτίζονται οι μπαταρίες πολύ γρήγορα, αν και δεν αναφέρει συγκεκριμένους χρόνους.

H νέα Lotus θα επιταχύνει από στάση έως 300 χλμ./ώρα σε 9''.

Η Evija είναι η πρώτη Lotus, που θα εφοδιάζεται με σασσί μονοκόκ από ανθρακόνημα. Η καμπίνα της μοιάζει βγαλμένη από τα πρωταθλήματα GT Υψηλού Τουρισμού και διαθέτει μεταξύ άλλων προσαρμοζόμενα αγωνιστικά καθίσματα και πολυλειτουργικό τιμόνι. Όλα αυτά έχουν βεβαίως την τιμή τους, η οποία κυμαίνεται στη συγκεκριμένη περίπτωση μεταξύ 1,7 και 2,3 εκατ. ευρώ. Όποιος σχεδιάζει μάλιστα να παραγγείλει μία από τις συνολικά 130 Lotus Evija, που θα αρχίσουν να παράγονται από τα τέλη του 2020, θα πρέπει να καταθέσει γύρω στις 280.000 ευρώ προκαταβολή!

Το ηλεκτρικό hypercar μας δίνει μόνον μία πρώτη γεύση από τα μεγαλεπήβολα σχέδια της Geely για τη θυγατρική της Lotus. Οι Κινέζοι έχουν αποδείξει την αποτελεσματικότητά τους με την εξαγορά και την επαναφορά της Volvo στη λεωφόρο των επιτυχιών, ενώ κατέχουν το 10% της Daimler και κατασκευάζουν από κοινού μαζί της τα ηλεκτρικά Smart νέας γενιάς.

To βρετανικό σφηνάκι έχει μόλις 1,12 μ. ύψος.

Τα επόμενα χρόνια θα επενδύσουν οι νέοι ιδιοκτήτες της Lotus μεγάλα ποσά στην ανάπτυξη της βρετανικής μάρκας, με στόχο να την εξελίξουν σε υπολογίσιμο ανταγωνιστή της Porsche. Σε αυτό το πλαίσιο, θα αυξηθεί η δυναμικότητα του εργοστασίου της Lotus στο Χέθελ της Μεγάλης Βρετανίας από 2.000 οχήματα σε 5.000 οχήματα ετησίως και ο αριθμός του προσωπικού θα υπερτριπλασιαστεί από τα 150 στα 500 άτομα. Τα επόμενα βήματα αφορούν το λανσάρισμα μαζικότερων μοντέλων, όπως ενός trendy SUV και ενός σπορ GT. Η Porsche θα πρέπει μάλλον να ανησυχεί!

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider