Έξοδο από τη συμμαχία με τη Renault απεργάζεται η Nissan

Viber Whatsapp Μοιράσου το
Έξοδο από τη συμμαχία με τη Renault απεργάζεται η Nissan
Τίτλοι τέλους φημολογούνται για τη συμμαχία Renault - Nissan - Mitsubishi Alliance. Επισήμως κάτι τέτοιο διαψεύδεται.

Μια από τις μεγαλύτερες, πιο επιτυχημένες και αποδοτικές συμμαχίες στο χώρο της βιομηχανίας αυτοκινήτου, αυτή της Renault και της Nissan, που από το 2017 διευρύνθηκε με την έλευση της Mitsubishi, κλυδωνίζεται συθέμελα σύμφωνα με δημοσιογραφικές πληροφορίες.

Μαζί από το 1999

Η συμμαχία των Renault – Nissan, η οποία δεν βασίστηκε σε κάποια εξαγορά η συνένωση αλλά σε ανταλλαγή μετοχών, ξεκίνησε το 1999 όταν και οι δύο εταιρείες αντιμετώπιζαν σοβαρά προβλήματα επιβίωσης. Η συνεργασία τους απέφερε τεράστια οφέλη σε οικονομίες κλίμακας, καθώς η χρήση κοινών μηχανικών μερών, πλαισίων και ανταλλακτικών βοήθησε στη μείωση του κόστους εξέλιξης νέων μοντέλων.

Η κοινή πορεία των δύο εταιρειών δεν είχε θετικά αποτελέσματα για όλα τα μέρη, καθώς δεκάδες χιλιάδες εργαζόμενοι έχασαν τη δουλειά τους, ειδικά στην Ιαπωνία και στη Nissan. Επίσης, το γεγονός ότι η Renault είχε το 43,4 των μετοχών της Nissan και η Nissan μόλις το 15% των μετοχών της Renault, σε βάθος χρόνου έδωσε τη δυνατότητα στη Renault να έχει σχεδόν τον απόλυτο έλεγχο.

Κρατάει χρόνια αυτή η διαμάχη

Σύμφωνα με το “μαέστρο” της συμμαχίας των δύο εταιρειών, πρώην πρόεδρο της Nissan και φυγόδικο σήμερα, τον Κάρλος Γκον, ο φόβος της Nissan για πιθανή απορρόφησή της από τη Renault ήταν αυτός που πυροδότησε τις κατηγορίες εναντίον του για διασπάθιση εταιρικού χρήματος και τη σύλληψή του το 2018 στην Ιαπωνία.

Η τραγική κατάσταση στην οποία βρισκόταν η Nissan κατά το τέλος της δεκαετίας του '90 και τη σύμπραξή της με τη Renault, της αφαίρεσε τότε τις διαπραγματευτικές δυνατότητες και την έφερε στο τραπέζι ως μειονεκτικό εταίρο. Παρότι, σε παγκόσμιο επίπεδο, η παραγωγή της Nissan ήταν πάντα μεγαλύτερη της Renault. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία των δύο εταιρειών, το 2017 η παγκόσμια παραγωγή της Renault ανήλθε στα 3.761.000 οχήματα, ενώ της Nissan στα 5.759.000. Είναι λοιπόν προφανές ότι το μέγεθος της κάθε εταιρείας αποτυπώνεται αντίστροφα στη μεταξύ τους σχέση.

Επίσημη διάψευση

Μετά την απόδραση του Κάρλος Γκον από την Ιαπωνία και τις αιτιάσεις του ότι υπήρξε συνωμοσία της Nissan με την ιαπωνική δικαιοσύνη για την δίωξή του με διαβλητά στοιχεία, τα σενάρια για διάλυση της συμμαχίας αναζωπυρώθηκαν. Αντίθετα, οι μετοχές των δύο εταιρειών κατακρημνίστηκαν, με αυτές της Nissan να σημειώνουν χαμηλό εξαετίας και της Renault χαμηλό οκταετίας στο χρηματιστήριο του Τόκιο. Αμφότερες οι δύο εταιρείες έσπευσαν, ενώ αρχικά τηρούσαν στάση αναμονής, να δηλώσουν μέσω συνεντεύξεων των διευθυνόντων συμβούλων τους, ότι η συμμαχία είναι αυτή που εξασφαλίζει την επιβίωση των δύο εταιρειών και δεν υπάρχει πιθανότητα διάλυσής της.

Τι θα συμβεί αν...

Κάτω από τη συμμαχία Renault – Nissan – Mitsubishi Alliance βρίσκονται δέκα εμπορικά σήματα -διαφορετικές μάρκες δηλαδή- οι οποίες, αν εξαιρεθεί η Mitsubishi που πρόσφατα εισήλθε στη συμμαχία, μοιράζονται τα πάντα σε τεχνικό επίπεδο. Ταυτόχρονα, η συνεργασία των τριών ομίλων δίνει τη δυνατότητα στη συμμαχία να έχει ισχυρή παρουσία σε ολόκληρο τον κόσμο.

Πριν ακόμα σκεφτούν την διάλυση της συμμαχίας τους και την αυτόνομη πορεία τους, οι τρεις μεγάλοι κατασκευαστές θα πρέπει να έχουν κλείσει εκ νέου συμφωνίες με άλλους κατασκευαστές ή ομίλους -μια ευκαιρία για κοινή πορεία και με την FCA χάθηκε πέρυσι και την εκμεταλλεύτηκε η PSA- καθώς η αυτόνομη πορεία τους θα είναι παρακινδυνευμένη -αν όχι αυτοκτονική. Αυτό το γνωρίζουν φυσικά καλύτερα τα στελέχη των τριών εταιρειών. Πολλές φορές όμως, ακόμα και σε τόσο υψηλό επιχειρηματικά επίπεδο, το θυμικό νικάει τη λογική και λάθος αποφάσεις δεν αργούν να βάλουν μεγάλα καράβια σε πολύ μεγάλες φουρτούνες.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider