Το εθνικό σχέδιο για την ενέργεια και το κλίμα προβλέπει ότι έως το 2030, το 1 στα 3 νέα αυτοκίνητα που θα ταξινομούνται στη χώρα μας πρέπει να είναι ηλεκτρικό. Ωστόσο, προκύπτει ένα σημαντικό ερώτημα: Μπορεί το ηλεκτρικό δίκτυο της χώρας να υποστηρίξει μια τόσο μεγάλη εξάπλωση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων; Θα μπορεί να αντέξει τα φορτία που απαιτούνται ειδικά στις ώρες αιχμής;
Τα παραπάνω ερωτήματα απασχόλησαν ημερίδα, που διοργάνωσαν από κοινού το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας (Υ.Π.ΕΝ.) και ο Διαχειριστής του Ελληνικού Δικτύου Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας (Δ.Ε.Δ.Δ.Η.Ε.) στα κεντρικά γραφεία του δεύτερου, με συμμετοχή όλων των εμπλεκόμενων φορέων.
Από την πλευρά του υπουργείου την παρουσίαση ανέλαβε η Γενική Γραμματέας Ενέργειας και Ορυκτών Πρώτων Υλών (και επικεφαλής της Διυπουργικής Επιτροπής για την ηλεκτροκίνηση) κ. Αλεξάνδρα Σδούκου. Στην ομιλία της ανάφερε ότι η ταχεία διείσδυση της ηλεκτροκίνησης αποτελεί προτεραιότητα της κυβέρνησης, στο πλαίσιο της στροφής προς πιο οικολογικές μετακινήσεις.
«Σύμφωνα με τους καθ’ ύλην αρμόδιους, τους ειδικούς του ΔΕΔΔΗΕ, το ηλεκτρικό δίκτυο δεν θα έχει πρόβλημα για τα επόμενα χρόνια για τη διείσδυση ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων που προβλέπεται, αρκεί η φόρτιση να γίνεται με έξυπνο τρόπο. Αν θέλουμε να έχουμε πραγματικά πρ
άσινες μετακινήσεις, η φόρτιση των οχημάτων πρέπει να γίνεται έξυπνα για έναν ακόμα λόγο, ώστε να μπορούμε να φορτίζουμε τα ηλεκτρικά μας οχήματα όταν η ηλεκτρική ενέργεια παράγεται από τον ήλιο, τον άνεμο ή άλλες καθαρές πηγές», τόνισε η Κα Σδούκου.
Από την πλευρά του Διευθύνων Σύμβουλος του ΔΕΔΔΗΕ κ. Αναστάσιος Μάνος σημείωσε μεταξύ άλλων ότι” «Υιοθετούμε κοινή στρατηγική με το ΥΠΕΝ, με κύριο στόχο την όσο το δυνατόν πιο άμεση ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης στη χώρα μας. Το Δίκτυο που διαχειρίζεται ο ΔΕΔΔΗΕ δεν θα αποτελέσει τροχοπέδη, αλλά καταλύτη αυτής της ανάπτυξης. Είμαστε σε πλήρη ετοιμότητα για την υλοποίηση – εγκαίρως και εκ των προτέρων - όλων των απαραίτητων ενεργειών που θα αναβαθμίσουν τις υποδομές σε όποιο σημείο του Δικτύου και εάν χρειαστεί».
Ο Γενικός Διευθυντής Ανάπτυξης και Διαχείρισης Δικτύου κ. Ηρακλής Μενεγάτος, αναφέρθηκε στις υπάρχουσες υποδομές του Δικτύου Διανομής, τονίζοντας την επάρκειά τους για να υποστηρίξουν την ηλεκτροκίνηση. Τόνισε επίσης την ανάγκη ενθάρρυνσης της αργής έξυπνης φόρτισης των ηλεκτροκίνητων οχημάτων από τις υπάρχουσες παροχές και ειδικά τις οικιακές, προκειμένου να μεγιστοποιούνται τα οφέλη από τη χρήση της ηλεκτροκίνησης.