Κατά 1,5 εκατομμύρια αυτοκίνητα μειώθηκε η παραγωγή των ευρωπαϊκών εργοστασίων

Viber Whatsapp Μοιράσου το
Κατά 1,5 εκατομμύρια αυτοκίνητα μειώθηκε η παραγωγή των ευρωπαϊκών εργοστασίων
Με μέσο όρο αναστολής της λειτουργίας τους για 18 ημέρες, τα εργοστάσια παραγωγής αυτοκινήτων στην Ευρώπη έχουν κατασκευάσει 1,5 εκατομμύρια λιγότερα αυτοκίνητα.

Μέρα με την ημέρα, οι επιπτώσεις από την πανδημία του κορονοϊού γίνονται ακόμα χειρότερες για την ευρωπαϊκή βιομηχανία αυτοκινήτου. Σύμφωνα με στοιχεία της Ένωσης Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), ο μέσος όρος αναστολής της λειτουργίας των ευρωπαϊκών εργοστασίων έχει πλέον φτάσει τις 18 ημέρες.

Στη Γερμανία και στην Ιταλία, υπάρχει ήδη κινητικότητα για την επαναφορά κάποιων εργοστασίων σε λειτουργία, ειδικά αυτών που κατασκευάζουν εξαρτήματα. Αυτό, διότι πολλά εργοστάσια Ευρωπαίων κατασκευαστών στην Κίνα έχουν ξεκινήσει κανονικά τη λειτουργία τους και χρειάζονται ανταλλακτικά και διάφορα εξαρτήματα τα οποία παρέχουν εργοστάσια στην Ευρώπη.

VW Factory Zwickhau
Τα ευρωπαϊκά εργοστάσια κατασκευής αυτοκινήτων έχουν αναστείλει την παραγωγή τους κατά μέσο όρο εδώ και 18 ημέρες.

Η επιστροφή στην κανονικότητα, δηλαδή στην πλήρη παραγωγικότητα των εργοστασίων αυτοκινήτων αργεί. Η Ford ανακοίνωσε ότι τα ευρωπαϊκά της εργοστάσια δεν θα εκκινήσουν τις γραμμές παραγωγής πριν από τις 4 Μαΐου το νωρίτερο, ενώ η VW παραδέχεται ότι η παραγωγή αυτοκινήτων θα επανέλθει το νωρίτερο στις αρχές καλοκαιριού στους κανονικούς ρυθμούς.

Εκατομμύρια εργαζόμενοι στον “αέρα”

Όσον αφορά την απασχόληση, οι θέσεις εργασίας τουλάχιστον 1.138.536 ατόμων που εργάζονται στην αυτοκινητοβιομηχανία της Ε.Ε. έχουν επηρεαστεί από διακοπές λειτουργίας. Μάλιστα ο αριθμός αυτός αναφέρεται μόνο στους άμεσα εργαζομένους στην αυτοκινητοβιομηχανία και προκύπτει από τα στοιχεία της Ένωσης Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA).

Ταυτόχρονα όμως επηρεάζονται εκατομμύρια ακόμα εργαζόμενοι που απασχολούνται σε συναφή με την κατασκευή αυτοκινήτων επαγγέλματα, όπως αυτοί στους κλάδους των ανταλλακτικών, της εφοδιαστικής αλυσίδας, των μεταφορών, της λιανικής πώλησης και της συντήρησης τα τοπικά δίκτυα διανομής κ.λ.π.

VW masks
Ελάχιστοι εργαζόμενοι συνεχίζουν να απασχολούνται στα ευρωπαϊκά εργοστάσια αυτοκινήτων, κυρίως για την παραγωγή υγειονομικού υλικού. 

Τα εκατομμύρια των εργαζομένων που έχουν πληγεί, έχουν υποστεί σημαντική μείωση των εισοδημάτων τους, καθώς έχουν υποχρεωθεί σε άδειες άνευ αποδοχών για να μην χάσουν τη δουλειά τους, σε εκ περιτροπής εργασία και σε συμμετοχή σε κρατικά προγράμματα στήριξης.

Προς το παρόν η κατάσταση είναι ελεγχόμενη από τους κατασκευαστές αυτοκινήτων, μέσω δανείων που έχουν συνάψει με μεγάλες τράπεζες για να διατηρήσουν τη ρευστότητά τους αλλά και να καλύπτουν τα λειτουργικά τους έξοδα που παραμένουν τεράστια.

Σύμφωνα με διεθνείς αναλυτές, κάθε μήνας αναστολής της λειτουργίας των εργοστασίων αυτοκινήτων στην Ευρώπη, αφαιρεί από την ρευστότητα των κατασκευαστών 7 δισ. ευρώ.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider