Εδώ και χρόνια οι διεθνείς εκθέσεις αυτοκινήτου αντιμετωπίζουν μια σημαντική ύφεση, καθώς η online δυνατότητα παγκόσμιων παρουσιάσεων εκ μέρους των κατασκευαστών είναι πιο οικονομική και ανάλογης -ή και καλύτερης- δημοσιότητας σε σχέση με τα λανσαρίσματα στις εκθέσεις.
Στην ήδη κλονισμένη υπόσταση των εκθέσεων ήρθε να προστεθεί και η πανδημία του κορονοϊού η οποία, τουλάχιστον την περίπτωση του διεθνούς Σαλονιού Αυτοκινήτου της Γενεύης, φαίνεται να έδωσε το τελειωτικό χτύπημα.
Η ανακοίνωση της διοργανώτριας εταιρείας
Η εταιρεία που είναι υπεύθυνη για τη διοργάνωση του διεθνούς Σαλονιού Αυτοκινήτου της Γενεύης (GIMS), αποφάσισε σε πρώτη φάση να μην διοργανώσει την εκδήλωση του 2021. Σύμφωνα με την εταιρεία, η πλειοψηφία των εκθετών του παρελθόντος, που συμμετείχαν σε σχετική έρευνα, δήλωσε ότι πιθανότατα δεν θα συμμετάσχουν στο event του 2021 και ότι θα προτιμούσαν να παραβρεθούν σε μια εκδήλωση το 2022.
Ο τομέας της αυτοκινητοβιομηχανίας περνά επί του παρόντος μια δύσκολη φάση και οι εκθέτες χρειάζονται χρόνο για να ανακάμψουν από τις επιπτώσεις της πανδημίας. Επιπλέον, δεν είναι βέβαιο ότι η τρέχουσα κατάσταση της πανδημίας θα επέτρεπε τη διοργάνωση της έκθεσης, η οποία φιλοξενεί περισσότερους από 600.000 επισκέπτες και 10.000 δημοσιογράφους, κάθε Μάρτιο.
Αμέσως μετά την ακύρωση του Σαλονιού Αυτοκινήτου της Γενεύης το Μάρτιο του 2020, η διοργανώτρια εταιρεία ζήτησε οικονομική υποστήριξη από το Καντόνι της Γενεύης για την κάλυψη των ζημιών που προκλήθηκαν από την ακύρωση της έκθεσης, που εκτιμήθηκε σε 11 εκατομμύρια ελβετικά φράγκα. Στις αρχές Ιουνίου, εγκρίθηκε δάνειο ύψους 16,8 εκατομμυρίων ελβετικών φράγκων.
Η διοργανώτρια εταιρεία ωστόσο, καθώς η συμμετοχή των εκθετών στο διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης το 2021 δεν ήταν δεδομένη, δεν δέχτηκε τελικά το δάνειο, καθώς θεώρησε ότι δεν θα μπορούσε να αντεπεξέλθει στους όρους .
Έτσι, αποφάσισε την πώληση του GIMS στην Palexpo SA, την εταιρεία που διαχειρίζεται όλο το συγκρότημα των εκθεσιακών χώρων του διεθνούς Σαλονιού Αυτοκινήτου. Ο στόχος είναι να βρεθεί μια λύση που θα διασφαλίσει την τακτική διοργάνωση μιας διεθνούς έκθεσης αυτοκινήτου στη Γενεύη, έτσι ώστε να συνεχίσει η περιοχή να έχει ένα όφελος που εκτιμάται στα περίπου 200 εκατομμύρια ελβετικά φράγκα ετησίως.