Μικρά σημάδια ανάκαμψης αλλά με πολύ αργό ρυθμό δείχνει η ελληνική αγορά καινούριων αυτοκινήτων, η οποία και τον Ιούλιο κινήθηκε πτωτικά σε σχέση με τον ίδιο μήνα πέρυσι, κατά 18,8%. Μεγαλύτερη από διπλάσια ωστόσο είναι η μείωση των ταξινομήσεων στο πρώτο επτάμηνο του 2020, καθώς συγκριτικά με το αντίστοιχο περσινό διάστημα βρίσκεται στο 40,4%.
Παρά τις ελαφρώς αυξημένες ταξινομήσεις των πρώτων μηνών του 2020, κατά 6,2% και 4,0% τον Ιανουάριο και τον Φεβρουάριο αντίστοιχα, η πανδημία του Covid-19 έφερε ραγδαία πτώση στη συνέχεια. Οι μήνες Μάρτιος, Απρίλιος, Μάιος και Ιούνιος, κατέγραψαν μειώσεις 60,7%, 80,2%, 67,5% και 37,2% αντίστοιχα. Μεγαλύτερη ακόμα ήταν η μείωση των εταιρικών πωλήσεων σε σχέση με τις λιανικές, λόγω της κατακρήμνισης του τουρισμού.
Ιούλιος 2020 | Ιούλιος 2019 | Μεταβολή | |
Καινούργια επιβατικά | 9.516 | 11.722 | -18,8% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) | 750 | 729 | +2,9% |
Καινούργια λεωφορεία | 42 | 8 | +425,0% |
Καινούργια δίκυκλα (πλέον των 50 cc) | 5.341 | 5.658 | -5,6% |
Ιανουάριος - Ιούλιος 2020 | Ιανουάριος - Ιούλιος 2019 | Μεταβολή | |
Καινούργια επιβατικά | 46.086 | 77.279 | -40,4% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) | 4.250 | 4.968 | -14,5% |
Καινούργια λεωφορεία | 186 | 275 | -32,4% |
Καινούργια δίκυκλα (πλέον των 50 cc) | 20.893 | 24.738 |
Η άσχημη εικόνα της αγοράς αυτοκινήτου ευτυχώς δεν είναι αντίστοιχη και σε αυτή της μοτοσικλέτας, στην οποία τον Ιούλιο σημειώθηκε κάμψη κατά 5,6%, ενώ στο επτάμηνο κατά 15,5%. Εδώ θα πρέπει να ληφθεί υπόψη ωστόσο ότι το μεγαλύτερο μέρος των πωλήσεων προέρχεται από μοτοσικλέτες μικρού κυβισμού, scooter και «παπιά», των οποίων το περιθώριο κέρδους είναι πολύ χαμηλό.
Προτιμήσεις σε αμάξωμα
Σε επίπεδο τύπου αυτοκινήτων, οι Έλληνες συνεχίζουν να δίνουν ψήφο εμπιστοσύνης στα SUV, τα οποία σε επίπεδο συνόλου τον Ιούλιο είχαν μερίδιο 46%, έναντι 36,5% τον ίδιο μήνα πέρυσι.
Segment | Ιούλιος 2020 | Ιούλιος 2019 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | Ιανουάριος -Ιούλιος 2020 | Ιανουάριος -Ιούλιος 2019 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
A TOTAL | 10,5% | 15,4% | -4,9 | 10,6% | 17,7% | -7,1 |
B TOTAL | 48,8% | 48,4% | +0,4 | 47,4% | 45,8% | +1,6 |
C TOTAL | 34,4% | 29,8% | +4,6 | 35,5% | 30,1% | +5,4 |
D TOTAL | 4,3% | 4,0% | +0,3 | 4,1% | 3,3% | +0,7 |
E TOTAL | 0,6% | 0,3% | +0,3 | 0,5% | 0,4% | +0,1 |
F-G TOTAL | 0,2% | 0,1% | +0,1 | 0,2% | 0,2% | +0,0 |
SPORTS | 0,2% | 0,2% | +0,0 | 0,2% | 0,2% | +0,0 |
MPV | 0,1% | 0,2% | -0,1 | 0,1% | 0,2% | -0,1 |
MPV-M/COMBI | 0,9% | 1,6% | -0,7 | 1,4% | 2,1% | -0,7 |
100,0% | 100,0% | +0,0 | 100,0% | 100,0% | +0,0 | |
(Εκ των οποίων SUV | 46,0% | 36,5% | +9,5 | 45,4% | 32,1% | +13,3) |
Προτιμήσεις σε κινητήρες
Αναφορικά με τις προτιμήσεις σε κινητήρες, οι Έλληνες ψηφίζουν βενζίνη σε ποσοστό 61,6%, ενώ μειωμένη ήταν η ζήτηση για κινητήρες diesel, με το ποσοστό τους να πέφτει σε σχέση με πέρυσι κατά 4,7% στο 22,9%. Αντίθετα, τα αυτοκίνητα με υβριδικούς κινητήρες σημείωσαν σημαντική αύξηση κατά 5,7% και πλέον έχουν ένα σημαντικό μερίδιο αγοράς που φτάνει στο 12,5%.
Ιούλιος 2020 | Ιούλιος 2019 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | Ιανουάριος – Ιούλιος 2020 | Ιανουάριος – Ιούλιος 2019 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | |
Βενζίνη | 61,6% | 63,0% | -1,3 | 57,7% | 67,8% | -10,1 |
Πετρέλαιο | 22,9% | 27,6% | -4,7 | 26,6% | 25,5% | +1,1 |
Υβριδικά (HEV) | 12,5% | 6,9% | +5,7 | 12,8% | 4,7% | +8,1 |
Επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV) | 1,3% | 0,3% | +1,1 | 1,1% | 0,3% | +0,7 |
Φυσικό αέριο (bi-fuel) | 1,6% | 1,7% | -0,1 | 1,7% | 1,1% | +0,6 |