Ένας κούκος δεν φέρνει την άνοιξη και αυτό αποδείχτηκε περίτρανα και στην περίπτωση της αγοράς των καινούριων αυτοκινήτων στη χώρα μας. Παρότι ο Σεπτέμβριος τόνωσε την ψυχολογία όλου του κλάδου με μια εμφατική αύξηση των ταξινομήσεων κατά 20,5% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2019, ήρθε ο Οκτώβριος για να αποδείξει ότι η ύφεση λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού δεν ήταν ούτε σύντομη, ούτε μικρή.
Έτσι, ο Οκτώβριος του 2020 σε σχέση με τον ίδιο μήνα του 2019 έφερε 6,9% λιγότερες ταξινομήσεις. Σε απόλυτα νούμερα, περίπου 6.776 καινούρια αυτοκίνητα ταξινομήθηκαν, έναντι 7.276 πέρυσι τον ίδιο μήνα. Το «περίπου» στον αριθμό ταξινομήσεων του προηγούμενου μήνα δεν είναι τυχαίο, καθώς επίσημα νούμερα από την ΕΛΣΤΑΤ και τον ΣΕΑΑ δεν έχουν δοθεί ακόμα, λόγω ενός προβλήματος που παρουσιάστηκε στο μηχανογραφικό σύστημα των υπηρεσιών του υπουργείου Μεταφορών και καθυστέρησε την εκκαθάριση της έκδοσης νέων αδειών κυκλοφορίας. Έτσι, το νούμερο αυτό είναι πρόβλεψη που δόθηκε από τις ελληνικές στις ευρωπαϊκές αρχές για την έκδοση σχετικών στατιστικών αλλά δεν θα απέχει παρά ελάχιστα από την πραγματικότητα, σύμφωνα με το ρεπορτάζ του insider.
Με βάση τα ίδια προσωρινά στοιχεία, στο σύνολο του έτους, δηλαδή το δεκάμηνο Ιανουαρίου – Οκτωβρίου, οι ταξινομήσεις νέων επιβατικών αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης στη χώρα μας, σε σχέση με το ίδιο διάστημα του 2019, έχουν μειωθεί κατά 33%. Η αντίστοιχη μείωση στην αγορά της Ε.Ε. είναι μικρότερη και συγκεκριμένα 26,8%.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το 2020 αναμενόταν να είναι μια καλή χρονιά για την αγορά αυτοκινήτου στη χώρα μας, χωρίς ωστόσο να υπολογίζουμε στον Covid-19. Ο Ιανουάριος ξεκίνησε με άνοδο των ταξινομήσεων κατά 6,2%, ο Φεβρουάριος επίσης με άνοδο κατά 4,0% και το Μάρτιο, μαζί με τον κορονοϊό ήρθε και μια μείωση 60,7%, η οποία τον Απρίλιο κορυφώθηκε με 80,2%.
Πτωτικοί ήταν και οι επόμενοι μήνες Μάιος, Ιούνιος, Ιούλιος και Αύγουστος, με την ύφεση σε σχέση με τους ίδιους μήνες του 2019 να φτάνει στο 67,5%, 37,2%, 18,8% και 28,6% αντίστοιχα. Αξίζει μάλιστα να σημειωθεί ότι ακόμα και κατά το διάστημα τόσο του πρώτου, όσο και του δεύτερου lockdown, τα καταστήματα πώλησης αυτοκινήτων ήταν και παραμένουν ανοιχτά.