Περίπου 3.000.000 λιγότερα αυτοκίνητα ταξινομήθηκαν τo 2020, από Ιανουάριο έως Νοέμβριο στην ευρωπαϊκή αγορά, σε σχέση με το ίδιο διάστημα πέρυσι, ως αποτέλεσμα της πανδημίας Covid-19.
Εκτός του Σεπτεμβρίου, όλοι οι υπόλοιποι μήνες του 2020 παρουσίασαν σημαντική μείωση ταξινομήσεων, με χειρότερο για το σύνολο των 27 χωρών της Ε.Ε. τον Απρίλιο, όπου η ύφεση έφτασε στο 76,3%.
Ειδικότερα το Νοέμβριο, οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση μειώθηκαν κατά 12,0%, στις 897.692 μονάδες, καθώς αρκετές ευρωπαϊκές κυβερνήσεις πήραν μέτρα περιορισμού των μετακινήσεων και κλεισίματος της αγοράς λόγω του δεύτερου κύματος της πανδημίας.
Με αυτό το δεδομένο, οι τέσσερις μεγαλύτερες αγορές επιβατικών αυτοκινήτων της ΕΕ σημείωσαν σημαντική πτώση τον περασμένο μήνα. Η Γαλλία και η Ισπανία υπέστησαν διψήφια μείωση (27,0% και 18,7% αντίστοιχα), ακολουθούμενες από την Ιταλία με πιο μέτρια πτώση (8,3%). Οι γερμανικές απώλειες περιορίστηκαν στο 3,0%
Από τον Ιανουάριο έως τον Νοέμβριο, η αγορά επιβατικών αυτοκινήτων της ΕΕ συρρικνώθηκε κατά 25,5% σε περίπου 9 εκατομμύρια μονάδες. Πρόκειται για μείωση άνω των 3 εκατομμυρίων μονάδων σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πριν από ένα χρόνο. Στο ενδεκάμηνο η Ισπανία σημείωσε τη μεγαλύτερη πτώση (35,3%), ακολουθούμενη από την Ιταλία (-29,0%), τη Γαλλία (-26,9%) και τη Γερμανία (-21,6%).
Η κατάσταση στην Ελλάδα
Αντίθετα με την ευρωπαϊκή αγορά, στη χώρα μας ταξινομήθηκαν κατά το μήνα Νοέμβριο 7.641 καινούρια επιβατικά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης, έναντι 7.464 τον ίδιο μήνα πέρυσι, με αποτέλεσμα να έχουμε μια ποσοστιαία αύξηση της τάξης του 2,4%.
Ωστόσο, σε επίπεδο ενδεκαμήνου λόγω της τεράστιας πτώσης των ταξινομήσεων την περίοδο κατά το πρώτο lockdown και τους μήνες που ακολούθησαν έως και τον Αύγουστο, το σύνολο των ταξινομήσεων στα ιδιωτικής χρήσης επιβατικά αυτοκίνητα είναι μειωμένο κατά 30,7%.
Σύμφωνα με ρεπορτάζ του insider ανάμεσα σε στελέχη πωλήσεων της αγοράς αυτοκινήτου, η αυξητική εικόνα των ταξινομήσεων στη χώρα μας τους μήνες Σεπτέμβριο, Οκτώβριο και Νοέμβριο προέρχεται κυρίως από ανεκτέλεστες παραγγελίες προηγούμενων μηνών. Οι διελεύσεις από τις εκθέσεις αυτοκινήτων είναι σημαντικά μειωμένες το παραπάνω διάστημα, γεγονός που θα αποτυπωθεί όμως στα στοιχεία ταξινομήσεων των επόμενων μηνών.