GEN Summit 2019: H εμπιστοσύνη στην πράξη 

Viber Whatsapp Μοιράσου το
GEN Summit 2019: H εμπιστοσύνη στην πράξη 
Σε μια ενότητα ΑΜΑ (Αsk-Me-Anything), δημοσιογράφοι «ανέκριναν» τους Σπύρο Παπαγεωργίου, Πρόεδρο του IAB Hellas, Θωμά Γεράκη Πρόεδρο της Marc,  Philippe Hertzberg founder of Secret Journeys και Former New York Times operation head και  Χρήστο Χαρπαντίδη Πρόεδρο της Παπαστράτος.

Το μέλλον της δημοσιογραφίας και της ενημέρωσης βρέθηκε στο επίκεντρο του Global Editors Network (GEN) SUMMIT 2019 που διοργανώθηκε το τριήμερο 13-15 Ιουνίου στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΚΠΙΣΝ) με τη παρουσία περισσότερων από 700 διευθυντικών στελεχών, αρχισυντακτών, δημοσιογράφων και ακαδημαϊκών διεθνούς κύρους.

Στον πυρήνα των συζητήσεων που πραγματοποιήθηκαν βρέθηκαν οι προκλήσεις του κλάδου της σύγχρονης δημοσιογραφίας με βάση το τρίπτυχο Voice, Visual Journalism & Verification. Και αυτό διότι είναι ορατή, περισσότερο από ποτέ, η ανάγκη να αναγνωριστεί η δύναμη της τεχνολογίας και των νέων μέσων στη λειτουργία και το επάγγελμα της δημοσιογραφίας.

Στο συνέδριο, που διοργανώθηκε για πρώτη φορά στη χώρα μας, παραβρέθηκε και τοποθετήθηκε μια σειρά ομιλητών, που βρίσκονται στην πρώτη γραμμή της δημοσιογραφίας, των μέσων ενημέρωσης και της τεχνολογίας, και οι οποίοι μοιράστηκαν τις αναζητήσεις, τους προβληματισμούς και τις ιδέες τους, φέρνοντας «το μέλλον της ειδησεογραφίας», στο παρόν.

Την εμπειρία από το εξωτερικό έφεραν οι Katharine Viner (editor-in-chief, The Guardian) John Miklethwait (editor-in-chief Bloomberg), Amy Webb, (Founder, Future Today Institute), Krishna Bharat (founder Google News), Reginald Chua (Chief Operating Officer, Editorial Reuters) και ο Jesper Doub (Director of News Partnerships EMEA Facebook).

Τα media και η εμπιστοσύνη

Σε παράλληλη εκδήλωση που διοργάνωσε ο Χρήστος Μεμής (μέλος του Advisory Council του GEN και εκδότης-διευθυντής του Protagon.gr) συζητήθηκε, για πρώτη φορά ανοιχτά στην Ελλάδα, το θέμα της «Εμπιστοσύνης» αγγίζοντας ερωτήματα και πεδία αμφισβήτησης τομέων όπως οι μετρήσεις, τα μέσα μαζικής ενημέρωσης, οι καπνοβιομηχανίες, η τεχνολογία και οι διαφημιστικές πλατφόρμες.

Προλογίζοντας την εκδήλωση, ο Bertrand Pecquerie, Global Editors Network CEO, είπε οτι «στο GEN, ως δημιουργοί περιεχομένου, προσεγγίζουμε πάντα το θέμα της εμπιστοσύνης σε σχέση με τα ΜΜΕ. Οι επιχειρήσεις προσεγγίζουν την εμπιστοσύνη σε σχέση με τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους για διαφορετικούς λόγους. Σε αυτή την εκδήλωση θα συνδυάσουμε αυτές τις δύο προσεγγίσεις για να συγκρίνουμε τις προκλήσεις και τις δυσκολίες που όλοι θα κληθούμε να αντιμετωπίσουμε στο μέλλον».

Gen Summit 2019
O  Παύλος Τσίμας συνομίλησε με τον Marc Firestone, President of External Affairs and General Counsel της PMI

Στο πρώτο μέρος της παράλληλης εκδήλωσης ο δημοσιογράφος Παύλος Τσίμας συνομίλησε με τον Marc Firestone, President of External Affairs and General Counsel της PMI, διερευνώντας πόσο και αν μπορούμε να εμπιστευθούμε μια καπνοβιομηχανία που αποφάσισε να μην παράγει πια τσιγάρα και να προσφέρει εναλλακτικές, καινοτόμες λύσεις στους καπνιστές που επιλέγουν να συνεχίζουν να καπνίζουν. Ο κ. Firestone αναφέρθηκε στο γεγονός ότι πρέπει να βλέπουμε τα στοιχεία και τις έρευνες με αντικειμενικό τρόπο χωρίς παράλληλα να αγνοούμε ότι δισεκατομμύρια άνθρωποι συνεχίζουν το κάπνισμα. Μέρος της εμπιστοσύνης που χτίζει η PMI απορρέει από το γεγονός ότι έχει αποφασίσει να είναι ανοιχτή και ειλικρινής τόσο για ότι κάνει όσο και για τον τρόπο που το κάνει. Συμπλήρωσε οτι θα παραμείνουν επικεντρωμένοι στην ξεκάθαρη επικοινωνία για τα νέα προϊόντα, καθιστώντας όλη την πληροφορία προσβάσιμη σε όποιον θέλει να την μελετήσει.

Ask-Me-Anything: Γιατί να σας εμπιστευόμαστε;

Στο δεύτερο μέρος, σε μια ενότητα ΑΜΑ (Αsk-Me-Anything), οι δημοσιογράφοι Κώστας Γιαννακίδης, Γιώργος Κουβαράς, Νίκη Λυμπεράκη, Χρήστος Μιχαηλίδης, Γιώργος Παππούς, Μαρία Σαράφογλου, Τάσος Τέλλογλου και Αντώνης Φουρλής, «ανέκριναν» τους Σπύρο Παπαγεωργίου, Πρόεδρο του IAB Hellas, Θωμά Γεράκη Πρόεδρο της Marc, Philippe Hertzberg founder of Secret Journeys και Former New York Times operation head και Χρήστο Χαρπαντίδη, Πρόεδρο της Παπαστράτος για ζητήματα εμπιστοσύνης που αφορούν στον κλάδο του καθενός ξεχωριστά.

Gen Summit 2019
Εκπρόσωποι του επιχειρείν «ανακρίνονται» σε μια εκδήλωση AMA

Απαντώντας σε ερώτηση για τα προσωπικά δεδομένα και την ασφάλεια ο Σπύρος Παπαγεωργίου,της IAB Hellas μίλησε για το δυοπώλιο συγκέντρωσης προσωπικών δεδομένων από το Facebook και την Google, αλλά και για τους ίδιους τους χρήστες, οι οποίοι πρέπει να είναι ενήμεροι για τα δικαιώματα που παραχωρούν σε αυτές τις εταιρείες όσον αφορά τα προσωπικά δεδομένα τους.

Ο Θωμάς Γεράκης της Marc απάντησε ερώτηση για το θέμα εμπιστοσύνης όσον αφορά τις δημοσκοπήσεις και εάν επηρεάζουν το εκλογικό αποτέλεσμα. Ο κ. Γεράκης απάντησε οτι οι ίδιοι άνθρωποι που έχουν απαντήσει θετικά κατά 80% στο ερώτημα για το εάν οι δημοσκοπήσεις επηρεάζουν τις εκλογές, έχουν πει σε ποσοστό 80-90% ότι προσωπικά δεν τους επηρεάζει και ανέφερε ότι εμπιστοσύνη θα πρέπει να υπάρχει στις εταιρείες-μέλη του «Συνδέσμου Εταιρειών Δημοσκόπησης και Ερευνών Αγοράς».

Στη συνέχεια ο Χρήστος Χαρπαντίδης της Παπαστράτος απάντησε σε ερώτηση για το πώς μια εταιρεία σαν την Παπαστράτος, με κοινωνική εταιρική ευθύνη, πουλάει προϊόντα σε εξαρτημένους. Ο κ. Χαρπαντίδης απάντησε ότι το πρόβλημα του καπνίσματος είναι γνωστό και ότι η επίδραση στη δημόσια υγεία είναι επίσης γνωστή. Αυτό που κάνει η Παπαστράτος ως μέλος της Philip Morris, είναι να αναδείξει το πρόβλημα, να το εξηγήσει και να μεταμορφωθεί για να προχωρήσει στη μετάβαση στα νέα προϊόντα.

Ο Philippe Hertzberg μιλώντας για native περιεχόμενο στους NY Times, ανέφερε ότι έκαναν τα πάντα για να γίνει σαφές στο κοινό ότι πρόκειται για διαφημιστική παραγωγή, με διαφάνεια στο περιεχόμενο, ώστε ο αναγνώστης να ξέρει ποιο είναι χορηγούμενο.

Στη συνέχεια ο Γιώργος Παππούς από το Star ρώτησε τον κ. Παπαγεωργίου για τη φορολόγηση των διαφημιζόμενων και των διαφημιστικών εταιρειών που εκπροσωπεί, η Νίκη Λυμπεράκη τον Θωμά Γεράκη για δημοσκοπήσεις που εμφανίζονται σε μέσα ενημέρωσης ανάλογα με τα αποτελέσματά τους, φιλοκυβερνητικά ή αντιπολιτευόμενα, ο Αντώνης Φουρλής από τη HuffPost τον Χρήστο Χαρπαντίδη εάν οι έρευνες για τα νέα καπνικά προϊόντα χρηματοδοτούνται από τα χρήματα που βγάζουν από την πώληση τσιγάρων με τον κ. Χαρπαντίδη να απαντά οτι οι έρευνες είναι ανοιχτές για οποιονδήποτε θέλει να τις μελετήσει ενώ ο Χρήστος Μιχαηλίδης από το Protagon ρώτησε για θέματα διαφάνειας περιεχομένου τον κ. Hertzberg ο οποίος απάντησε οτι ο αναγνώστης πρέπει να λαμβάνει την καλύτερη δυνατή πληροφορία ώστε να μπορεί να πάρει σωστές αποφάσεις.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider