Στις επιδόσεις της Ελλάδας στην Ηλεκτροκίνηση σε σχέση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες αναφέρθηκε ο κ. Απόστολος Πετρόπουλος, Ενεργειακός Αναλυτής στο World Energy Outlook team του Διεθνούς Οργανισμού Ενέργειας μιλώντας στο 5ο Συνέδριο Ηλεκτροκίνησης που διοργανώθηκε την Πέμπτη από την HAEE και το Insider.gr.
Κάνοντας έναν παραλληλισμό με την ευρωπαϊκή αγορά, ο κ. Πετρόπουλος επεσήμανε ότι παρ’ ότι η Ελλάδα προσεγγίζει το 7%, απέχει από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο ο οποίος τείνει να προσεγγίσει το 20%. Στο πλαίσιο αυτό ανέλυσε τις προκλήσεις που καλείται να αντιμετωπίσει η αγορά σημειώνοντας ότι ο μέσος όρος ζωής των οχημάτων στη χώρα μας είναι 16 χρόνια (σε σχέση με τα 11,5 χρόνια που ισχύουν στην ΕΕ. «Χρειάζονται κίνητρα απόσυρσης παλαιών ρυπογόνων οχημάτων για τη γρήγορη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση. Στο Κινούμαι Ηλεκτρικά, είδαμε ότι μόλις το 10% αφορούσε αυτοκίνητα», τόνισε και πρόσθεσε ότι «αυτό που με προβληματίζει είναι ότι όταν θέλεις να φθάσεις σε κλιματική ουδετερότητα απαιτείται εξηλεκτρισμός των υπάρχοντών οχημάτων, όχι μόνο ποδηλάτων καθώς οι χρήστες των δεύτερων διατηρούν και αυτοκίνητα».
Ως προς την εφαρμογή αντίστοιχων προγραμμάτων σε άλλες χώρες, ο κ. Πετρόπουλος ανέφερε ότι σε μεγάλες αγορές που έχουν άλλες οικονομικές δυνατότητες όπως είναι η Γαλλία και η Γερμανία, υπάρχουν μεγαλύτερες επιδοτήσεις οι οποίες μπορεί να φθάνουν τα 7.000 ευρώ ανά όχημα. Μάλιστα, όπως σημείωσε χαρακτηριστικά εν μέσω πανδημίας, οι ευρωπαϊκές αγορές υιοθέτησαν κίνητρα προκειμένου να δοθεί περαιτέρω ώθηση στις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων.
Τέλος, μιλώντας για τις υποδομές φόρτισης επεσήμανε ότι η Ελλάδα παρουσιάζει το χαμηλότερο ποσοστό ανά 100 χλμ οδικού δικτύου ενώ ανέδειξε και το πρόβλημα των υψηλών τιμών υποστηρίζοντας ότι αν η τιμή είναι 40 λεπτά η κιλοβατώρα, τότε η περίοδος πληρωμής μπορεί να φθάσει τα 10 έτη.