Το λίθιο παρουσιάζει μια εξασθένιση της δυναμικής -- τουλάχιστον στην Κίνα -- μετά από ένα ισχυρό ράλι που οδήγησε τις τιμές σε αυτά που ο Έλον Μασκ αποκάλεσε «τρελά επίπεδα».
Το κινεζικό ανθρακικό λίθιο (έχει ιδιαίτερο βάρος στην ηλεκτροκίνηση), το οποίο κατέγραψε ένα ράλι σχεδόν 500% το περασμένο έτος, υποχώρησε ελαφρά τη Δευτέρα μετά από μια σταθεροποιητική τάση την περασμένη εβδομάδα, σύμφωνα με την Asian Metal Inc. Η επιδείνωση της επιδημίας του κορονοϊού στην Κίνα έχει φέρει νέες πιέσεις την αλυσίδα εφοδιασμού ηλεκτρικών οχημάτων και μια αντίσταση των αγοραστών στις υψηλές τιμές που θολώνει τις προοπτικές ζήτησης.
Μια σειρά από παγκόσμιες αυτοκινητοβιομηχανίες, συμπεριλαμβανομένων των Tesla και Volkswagen, αναγκάστηκαν να αναστείλουν την παραγωγή στα εργοστάσιά τους στη Σαγκάη μετά από ένα lockdown σε όλη την πόλη, ενώ η κινεζική εταιρεία ηλεκτρικών αυτοκινήτων Nio δήλωσε ότι είχε σταματήσει την παραγωγή και καθυστέρησε τις παραδόσεις της. Η σύγχρονη Amperex Technology Co., ο μεγαλύτερος κατασκευαστής μπαταριών στον κόσμο, απομονώνει τους εργαζομένους στο κύριο εργοστάσιό της στο Ningde.
Ένα παρατεταμένο lockdown στη Σαγκάη θα μπορούσε να μειώσει τις συνολικές πωλήσεις EV φέτος και να μειώσει το εκτιμώμενο έλλειμμα για την αγορά λιθίου, σύμφωνα με την Alice Yu, ανώτερη αναλύτρια μετάλλων στην S&P Global Commodity Insights. Ωστόσο, οι τιμές στην Κίνα θα μπορούσαν να βρουν υποστήριξη βραχυπρόθεσμα, καθώς οι καθυστερήσεις στη βάση των logistics ενδέχεται να εμποδίσουν τις εισαγωγές πρώτων υλών να φτάσουν στα διυλιστήρια, πρόσθεσε.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες στην Κίνα παλεύουν με το αυξανόμενο κόστος των πρώτων υλών και αρκετές έχουν αυξήσει τις τιμές ως απάντηση. Τον περασμένο μήνα, αξιωματούχοι στο Πεκίνο κάλεσαν τους παράγοντες της αγοράς σε όλη την αλυσίδα εφοδιασμού για να συζητήσουν «μια ορθολογική απόδοση» στις τιμές του λιθίου, όπως και για τους κινδύνους γύρω από τον πληθωρισμό κόστους.