Στις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι υποδομές για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα και στην Ευρώπη, αναφέρθηκε μιλώντας στο Φόρουμ των Δελφών ο Γενικός Γραμματέας του υπουργείου Υποδομών & Μεταφορών, Γιάννης Ξιφαράς. Αναλύοντας τις δυνατότητες της Ελλάδα να πιάσει τον στόχο που προωθεί η ΕΕ για την εγκατάσταση ταχυφορτιστών ανά 65 χλμ στους δρόμους των ευρωπαϊκών κρατών, ο κ. Ξιφαράς σημείωσε ότι η Ελλάδα καλύπτει το 65% της επικράτειας σε σχέση με την ευρωπαϊκή απαίτηση, μια απαίτηση η οποία, όπως επεσήμανε, παρουσιάζει αδυναμία όχι μόνο για τη χώρα μας αλλά και για τα άλλα ευρωπαϊκά κράτη.
«Για να εγκατασταθούν φορτιστές στις εθνικές οδούς θα πρέπει να υπάρχει η απαραίτητη ασφάλεια», σημείωσε και έφερε ως παράδειγμα την Εγνατία όπου δεν υπάρχουν ΣΕΑ (Σταθμοί Εξυπηρέτησης Οχημάτων) με αποτέλεσμα να μην καλύπτονται οι προδιαγραφές ασφαλείας (κάμερες, φύλαξη κλπ). «Δεν είναι ούτε οικονομικό ζήτημα ούτε ζήτημα αυτονομίας αλλά ζήτημα ασφάλειας», τόνισε ο κ. Ξιφαράς προσθέτοντας ότι για το λόγο αυτό κράτη-μέλη της ΕΕ έχουν ζητήσει τα 65 χλμ να γίνουν 100 ή 120.
Όσον αφορά στις υπάρχουσες υποδομές, ο κ. Ξιφαράς σημείωσε ότι από τους 1.300 δημόσια προσβάσιμους φορτιστές πριν από 4-5 χρόνια, σήμερα έχουμε τον διπλάσιο αριθμό αλλά για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης θα πρέπει να λυθεί το θέμα των υποδομών και να γίνει σωστή προτεραιοποίηση.