Μέχρι τα μέσα Σεπτεμβρίου αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί η μεταβίβαση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στους Ιταλούς της Ferrovie Dello Stato Italiane, έναντι 45 εκατ. ευρώ, μετά από τέσσερα χρόνια προσπαθειών για την πώληση της.
Το deal πέρασε από το σκόπελο των ενισχύσεων της Κομισιόν ενώ η τελική συμφωνία σχεδιάζεται να υπογραφεί σε πανηγυρικό κλίμα, παρουσία των πρωθυπουργών Ελλάδας και Ιταλίας, Αλέξη Τσίπρα και Πάολο Τζεντιλόνι.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι έχει ήδη επιλυθεί το θέμα με την αποζημίωση για την παροχή από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ υπηρεσιών στη λεγόμενη «άγονη γραμμή».
Έπειτα από σχετικές διαπραγματεύσεις μεταξύ των Ιταλών και του ελληνικού δημοσίου, η ετήσια επιδότηση ανέρχεται έως τα 50 εκατ., με τους Ιταλούς να έχουν «κλειδώσει» για 5 χρόνια το δικαίωμα αποκλειστικής διεξαγωγής τους. Να σημειωθεί πως το συνολικό ποσό αποζημιώσεων της ΤΡΑΙΝΟΣΕ από το Δημόσιο για την εκτέλεση υπηρεσιών δημόσιας υπηρεσίας δεν μπορεί να υπερβεί το ποσό των 50 εκατ. ευρώ ετησίως για τα έτη 2015 έως 2020.
Οι Ιταλοί μετά την απόκτηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, , θα προχωρήσουν σε σημαντικές επενδύσεις που έχουν να κάνουν με την ανανέωση του τροχαίου υλικού και οι προηγμένες υπηρεσίες με το ηλεκτρονικό εισιτήριο, την τηλεματική και τη βελτίωση της ταξιδιωτικής εμπειρίας με τρένο.
Με την ολοκλήρωση του βασικού σιδηροδρομικού άξονα το 2018-19, οι Ιταλοί προγραμματίζουν την τροχοδρόμηση σύγχρονου τροχαίου υλικού, αυξάνοντας μάλιστα την προσφερόμενη χωρητικότητα.
Παράλληλα ο ιταλικός όμιλος σκοπεύει να ενισχύσει τη γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη, χρησιμοποιώντας σαν μοντέλο τη γραμμή Ρώμη – Μιλάνο, στην οποία η επιβατική κίνηση διπλασιάστηκε σε περίπου 10 έτη.