Προϊόν με ταυτότητα στο εξωτερικό το ελληνικό κρασί

Δήμητρα Σκούφου
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Προϊόν με ταυτότητα στο εξωτερικό το ελληνικό κρασί

Σε μοναδικό επώνυμο ελληνικό προϊόν που ταξιδεύει στις αγορές του εξωτερικού και μπαίνει στα σπίτια χιλιάδων καταναλωτών σε ολόκληρο τον κόσμο αναδεικνύεται το ελληνικό κρασί. Αυτό υπογράμμισε ο πρόεδρος της Εθνικής Διεπαγγελματικής Οργάνωσης Αμπέλου & Οίνου, Βαγγέλης Αργύρης, στη διάρκεια εκδήλωσης για την παρουσίαση της εκδήλωσης «Οινόραμα 2018» η οποία θα πραγματοποιηθεί στις 10,11 και 12 Μαρτίου 2018.

Όπως τόνισε ο κ. Αργύρης, παρά την οικονομική κρίση και τις αντιξοότητες που αντιμετωπίζουν οι έλληνες οινοποιοί «ο κλάδος εξακολουθεί με αίσθημα ευθύνης να δίνει τη μάχη της συνέχειας και της προόδου παράγοντας υψηλής ποιότητας κρασί που διεκδικεί με αξιώσεις μια καλύτερη θέση στις ξένες αγορές».

Από το 2009 οπότε και ξεκίνησε να υλοποιείται ένα στρατηγικό σχέδιο για τη διείσδυση του ελληνικού κρασιού στις ξένες αγορές έως και σήμερα, σύμφωνα με τους εκπροσώπους των οινοπαραγωγώνσ τα αποτελέσματα είναι εντυπωσιακά. Όπως ανέφερε ο πρόεδρος της Εθνικής Διεπαγγελματικής Οργάνωσης Αμπέλου & Οίνου, στις ΗΠΑ η αύξηση που έχει σημειωθεί είναι της τάξης του 81,6% σε αξία και 28,4% σε ποσότητα. Αντίστοιχα στον Καναδά είναι 90,7% σε αξία και 31,2% σε όγκο, ενώ εντυπωσιακή είναι η αύξηση στην αγορά της Αυστραλίας η οποία έφτασε σε αξία στο 104,9% και σε ποσότητα στο 14,2%. Ωστοσο για τους έλληνες οινοποιούς, τα θετικά αυτά αποτελέσματα δεν τους προκαλούν εφησυχασμό αφού, όπως λένε, έχουν πολύ δρόμο ακόμα για να κερδίσουν μια ακόμα καλύτερη θέση και σε αγορές όπου η παρουσία του ελληνικού κρασιού είναι ακόμα μικρή.

Το 2016 οι συνολικές εξαγωγές κρασιού ήταν 300.000 εκατόλιτρα σε όγκο και 73,7 εκατ. ευρώ σε αξία, παρουσιάζοντας αύξηση 63%, όταν ο μέσος όρος μεταξύ των ετών 2000-2009 ήταν 400.000 εκατό λίτρα σε όγκο, 61 εκατ. ευρώ σε αξία και με μέση τιμή 1,5 ευρώ το λίτρο, ήτοι αρκετά χαμηλότερα απ' ότι σήμερα.

Στην υλοποίηση στρατηγικού σχεδίου ανάπτυξης της ελληνικής αμπελουργίας αναφέρθηκε και ο πρόεδρος της Κεντρικής Συνεταιριστικής Ένωσης Αμπελουργικών Προϊόντων, Χρήστος Μάρκου, ο οποίος υπογράμμισε ότι στοχεύει στην αναβάθμιση της εικόνας του ελληνικού κρασιού, προσθέτοντας ότι μέσα από τέτοιου είδους πρωτοβουλίες με εξωστρεφή χαρακτήρα ενισχύεται η εικόνα του κρασιού τόσο στη Ελλάδα όσο και στις διεθνείς αγορές.

Το βέβαιο πάντως είναι ότι η ελληνική οινοποιία έχει κάνει σημαντικά βήματα και επενδύσεις σε σχέση με το παρελθόν, παρέχοντας στην αγορά προϊόντα υψηλής ποιότητας και πλέον με ταυτότητα. Σήμερα υπάρχουν περισσότερα από 1170 οινοποιεία, από λιγότερα από 500 στη δεκαετία του’ 80. Όμως, όπως σημείωσε ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικού Οίνου, Γιώργος Σκούρας, τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι επιχειρήσεις του κλάδου είναι αρκετά. «Μια οινοποιητική επιχείρηση έχει κόστος φόρων που ξεπερνά το 63% ενώ η επιβολή του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης, σε ορισμένες περιπτώσεις, αύξησε την τιμή του κρασιού κατά 70%». Ωστόσο παρά τις δυσκολίες ο κλάδος αντέχει και δεν χάνει πωλήσεις σε όγκο. Ωστόσο σύμφωνα με τους εκπροσώπους των οινοποιών δεν ισχύει το ίδιο και στην αξία των πωλήσεων, όπου η τρομακτική πίεση για μεγαλύτερες εκπτώσεις από τα σουπερ μάρκετ οδήγησε σε μεγάλη κάμψη την αξία των πωλήσεων.

Αναφορικά με τη φετινή διοργάνωση στο «Οινόραμα 2018» θα συμμετάσχουν με τα κρασιά τους περισσότερα από 260 οινοποιεία, από την Ελλάδα και το εξωτερικό, στις εκδηλώσεις που θα πραγματοποιηθούν στο Ζάππειο Μέγαρο. Οι οργανωτές περιμένουν πάνω από 10.000 επισκέπτες, που καλούνται να δοκιμάσουν ανάμεσα στα περίπου 2.000 διαφορετικά κρασιά.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider