Στην απαρχή του ηλεκτρονικού εμπορίου, η αγορά ρούχων και ειδών ομορφιάς ήταν σχεδόν αδιανόητη. Ο κόσμος αγόραζε ηλεκτρονικά είδη, βιβλία και ταξίδια, αποφεύγοντας το «ρίσκο» να αγοράσει ένα ρούχο που δεν θα του πηγαίνει.
Τα δεδομένα όμως άλλαξαν και πλέον ο τζίρος των ηλεκτρονικών αγορών για είδη ένδυσης και ομορφιάς «καλπάζει». Στην αιχμή του δόρατος, για την εγχώρια αγορά, βρίσκεται το KOOLFLY μια ολοκληρωμένη e-commerce fashion πλατφόρμα, που έχει μεταφέρει την εμπειρία του window shopping της αγοράς ρούχων, στις ηλεκτρονικές συναλλαγές.
«Το KOOLFLY είναι η μεγαλύτερη και καλύτερη πλατφόρμα μόδας στην Ελλάδα. Προτείνουμε τάσεις της μόδας και επιλέγουμε εταιρείες που είναι καταξιωμένες στην χώρα τους ή που ετοιμάζονται να κατακτήσουν τον κόσμο της μόδας την επόμενη χρονιά. Έχουμε μια εξαιρετική ομάδα ανθρώπων που γνωρίζουν σε βάθος τις τελευταίες τάσεις της μόδας και έτσι πετυχαίνουμε να προσφέρουμε ποιοτικά προϊόντα με μοναδικό design και άκρως ανταγωνιστική τιμή» εξηγεί στο insider.gr η κυρία Νάντια Νικητέα-Θεοχαράκη, ιδρύτρια και διευθύνουσα σύμβουλος του KOOLFLY.
Η μεγάλη διαφορά του KOOLFLY, που αποτελεί και τη συνταγή της επιτυχίας του -είναι ότι πρόκειται για μια ολοκληρωμένη fashion πλατφόρμα και δεν είναι μόνο ένα online shop.
«Το μυστικό της επιτυχίας μας βασίζεται στο τρίπτυχο της συνεχούς επένδυσης στην τεχνολογία του διαδικτύου, στη γνώση των ανθρώπων μας, αλλά και στη σωστή επιλογή εταιριών και προϊόντων».
Όπως εξηγεί η κυρία Θεοχαράκη, οι fashion stylists και bloggers του KOOLFLY προτείνουν brands και τάσεις έχοντας πλήρη εικόνα του τι γίνεται στην Ελλάδα και το εξωτερικό. «Ότι είναι στο KOOLFLY είναι στη μόδα» είναι το μότο μας.
Στο KOOLFLY υπάρχουν τα πιο αντιπροσωπευτικά προϊόντα ακόμα και από τις πιο κλασσικές εταιρείες του χώρου. Ουσιαστικά, η ομάδα των 25 ατόμων που στελεχώνει το KOOLFLY συμβουλεύει τον καταναλωτή να αποφασίσει για τις αγορές του, τον καθοδηγεί βήμα-βήμα στην όλη διαδικασία αλλά και λειτουργεί υποστηρικτικά σε όλες τις αναζητήσεις του, αναφορικά με τη μόδα. Επιπλέον, το interface της πλατφόρμας είναι δομημένο με τρόπο τέτοιο, που προσφέρει μια ολοκληρωμένη εμπειρία στον επισκέπτη.
Το KOOLFLY στηρίζει και την εγχώρια επιχειρηματικότητα, καθώς στα ηλεκτρονικά ράφια του εκτός από εταιρείες του εξωτερικού βρίσκονται προϊόντα ελληνικών εταιρειών που συμβαδίζουν με την κουλτούρα του τόσο σε σχέδιο και ποιότητα, όσο και σε τιμή.
Την ίδια στιγμή πάντως, ο πήχης από την πλευρά των καταναλωτών έχει ανέβει σημαντικά, αλλάζοντας τους «κανόνες του παιχνιδιού» στο e-commerce.
«Ο καταναλωτής στο διαδίκτυο έχει τη δυνατότητα να λειτουργήσει με πιο έξυπνο τρόπο ως προς τις αγορές του. Ενημερώνεται συνεχώς και διασταυρώνει πληροφορίες τόσο σε επίπεδο προϊόντων, όσο και σε επίπεδο τιμών» εξηγεί η κυρία Θεοχαράκη. Γι’ αυτό, στην περίπτωση του KOOLFLY τόσο η διαδικασία αγοράς όσο και η σχέση μας με τον πελάτη είναι πολύ ξεκάθαρη.
«Ως καταναλωτής, έχεις πάντα τη δυνατότητα να επιστρέψεις το προϊόν. Μπορείς να το αγοράσεις από το σπίτι σου, χωρίς άγχος. Παράλληλα, μπορείς να ζητήσεις την βοήθεια των fashion stylists μέσω του live chat, ενώ αν κάνεις μια αγορά και δεν σου αρέσει, την επιστρέφεις με μια πολύ απλή διαδικασία και γίνεται άμεσα η επιστροφή των χρημάτων».
Το επιτυχημένο μοντέλο του KOOLFLY αποτυπώνεται στο διπλασιασμό του κύκλου εργασιών του, για τρίτη συνεχόμενη χρονιά αλλά και στο κοινό του, που προέρχεται σχεδόν από ολόκληρο τον πλανήτη.
Το κοινό του KOOLFLY κυμαίνεται ηλικιακά κυρίως ανάμεσα στα 25 και τα 34 έτη, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι η εταιρεία δεν «αγγίζει» μικρότερα και μεγαλύτερα κοινά, με αναλογία 60% γυναίκες και 40% άντρες.
Πλέον, το «στοίχημα» του KOOLFLY για τα επόμενα χρόνια είναι η περαιτέρω επέκταση του στο εξωτερικό. Ήδη το 30% των πωλήσεων προέρχεται από πελάτες εκτός Ελλάδος. Γι’ αυτό εξάλλου και το KOOLFLY είναι δίγλωσσο, με πρωτογενές περιεχόμενο τόσο στα ελληνικά όσο και στα αγγλικά.
Σήμερα το KOOLFLY δραστηριοποιείται στην Ευρώπη - σε Αγγλία, Γαλλία, Ισπανία Γερμανία και Ιταλία-, καθώς και σε κάποιες χώρες εκτός Ευρώπης. Εντούτοις, σε αυτή την προσπάθεια έχει «απέναντι» του το υψηλό μεταφορικό κόστος των παραγγελιών. Στον αντίποδα, η συνεχής άνοδος των ηλεκτρονικών συναλλαγών αποτελεί ένα θετικό στοιχείο. «Σύμφωνα με πρόσφατες έρευνες, οι online αγορές σημειώνουν αύξηση, ενώ ενθαρρυντικά είναι και τα στοιχεία ως προς τις αγορές από ελληνικά sites, καθώς αυτές αντιπροσωπεύουν πάνω από το 65% των online αγορών στην Ελλάδα. Είμαστε αισιόδοξοι ότι αυτή η αυξητική τάση στις online αγορές θα συνεχιστεί και το 2016.» εξηγεί η κυρία Θεοχαράκη.
Έτσι, ακόμα και υπό το καθεστώς των capital controls, η εταιρεία κατάφερε όχι μόνο να διατηρήσει, αλλά και να αυξήσει το τζίρο της. «Προσαρμοστήκαμε γρήγορα και άμεσα. Επικοινωνήσαμε με τους προμηθευτές μας, διαβεβαιώνοντας τους ότι είμαστε εδώ και ότι θα συνεχίσουμε να είμαστε εδώ. Παράλληλα, προσφέραμε περισσότερους τρόπους πληρωμών για την διευκόλυνση των πελατών μας. Tα capital controls ήταν η αφορμή για τους καταναλωτές να στραφούν ακόμα περισσότερο στις ελληνικές εταιρείες. Και υπάρχουν πολλές καλές εταιρείες στην Ελλάδα, και όχι μόνο στο e-commerce.
Μέσα στη δυσκολία των capital controls αποδείχθηκε ότι Ελλάδα μπορεί να σταθεί επάξια στις διεθνείς αγορές».
Έτσι, παρά τη δυσμενή συγκυρία, στόχος του KΟΟLFLY είναι να μείνει στην Ελλάδα και να «μεγαλώσει» με τις εξαγωγές. «Μένουμε, επιμένουμε και επενδύουμε στην Ελλάδα, σε ανθρώπους και τεχνολογία» τονίζει η κυρία Θεοχαράκη, για να προσθέσει ότι υπάρχουν πάρα πολλά περιθώρια ανάπτυξης, καθώς το e-commerce είναι μια εμπορική δραστηριότητα χωρίς κανέναν γεωγραφικό περιορισμό.