O Έλληνας καταναλωτής στρέφεται πλέον στις online αγορές και στα τρόφιμα, αναζητώντας πρόσβαση σε μια οργανωμένη και πλήρη λύση. Αυτό υποστηρίζει η Διευθύνουσα Σύμβουλος του e-fresh.gr Ζήνα Μαυροειδή. Μιλώντας στο insider.gr τονίζει πως το χαρακτηριστικό που κάνει την εταιρεία της να ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό είναι η καινοτομία σε κάθε στάδιο της λειτουργίας της. Επιπλέον, δηλώνει έτοιμη για τα επόμενα βήματα, τα οποία βασίζονται στην υγιή ανάπτυξη, η οποία είναι ενσωματωμένη στο DNA της εταιρείας.
Πόσο εξοικειωμένος είναι ο Έλληνας καταναλωτής με τα online σούπερ μάρκετ. Βλέπετε διαφορά σε σχέση με το παρελθόν;
Η εξοικείωση του Έλληνα καταναλωτή με τις ηλεκτρονικές αγορές ξεκίνησε πριν από αρκετά χρόνια από κλάδους όπως η τεχνολογία, τα αεροπορικά εισιτήρια ή η ψυχαγωγία. Έχοντας αυτή την εμπειρία και αναγνωρίζοντας την ευκολία που προσφέρει το ηλεκτρονικό εμπόριο, οι καταναλωτές στρέφονται πλέον στις on line αγορές και στο τρόφιμο. Το on line grocery είναι ένας κλάδος που αναπτύσσεται με ταχύτατους ρυθμούς την στιγμή που η ανάπτυξη σε πολλά φυσικά super market – λόγω και των ειδικών συνθηκών της αγοράς – φθίνει. Σίγουρα έχει βοηθήσει σε αυτό και η εισαγωγή στην αγορά εταιρειών όπως η e-fresh.gr, ώστε ο καταναλωτής να έχει πρόσβαση σε μια οργανωμένη, πλήρη λύση και απόλυτα επαγγελματική συμπεριφορά που δείχνει τις δυνατότητες εξυπηρέτησης που έχει το κανάλι.
Γιατί να προτιμήσει κάποιος ένα ηλεκτρονικό σούπερ μάρκετ σε σχέση με ένα ψηφιακό;
Στην περίπτωση που μιλάμε για ένα πλήρες ηλεκτρονικό super market όπως η e-fresh.gr, ο καταναλωτής το προτιμά διότι μπορεί να υποκαταστήσει πλήρως το ταξίδι στο φυσικό κατάστημα και έτσι να έχει όλα όσα χρειάζεται στην πόρτα του γλυτώνοντας χρόνο, ουρές και κουβάλημα. Στην e-fresh.gr υπάρχουν πάνω από 15.000 επώνυμα προϊόντα άμεσα διαθέσιμα στις αποθήκες μας, ενώ περίπου 2.500 από αυτά είναι σε προσφορά. Ένα στοίχημα που έχουμε κερδίσει είναι τα είδη μαναβικής, μιας ευαίσθητης κατηγορίας, όπου λόγω της προσεκτικής επιλογής προμηθευτών και του αυστηρού ποιοτικού ελέγχου που θέτουμε, το επίπεδο στο προϊόν είναι υψηλό και η ανταπόκριση του κόσμου είναι σημαντική.
Στην δική μας περίπτωση όμως δίνουμε στον καταναλωτή και ένα σημαντικό πλεονέκτημα: την παράδοση της παραγγελίας του σε λίγες ώρες ακόμη και αν η παραγγελία υποβληθεί αργά μέσα στην ημέρα. Οι πελάτες μας μπορούν να παραγγείλουν από το χώρο τους στις 5 το απόγευμα και να παραλάβουν επίσης στο χώρο τους 7-9 το ίδιο βράδυ. Το τεράστιο αυτό συγκριτικό πλεονέκτημα που στηρίζεται σε μια σειρά από τεχνολογικές καινοτομίες, είναι και ένα σημαντικό κίνητρο για την στροφή των πελατών στο ηλεκτρονικό μας κατάστημα.
Έχετε συμπληρώσει σχεδόν δύο χρόνια λειτουργίας. Πού βρίσκεστε σήμερα σε επίπεδο τζίρου και πελατών και ποια είναι τα μελλοντικά σας σχέδια;
Η ανταπόκριση του κόσμου στην υπηρεσία που προσφέρει η e-fresh.gr είναι εντυπωσιακή, έχοντας γρήγορα οδηγήσει την εταιρεία στην πρώτη θέση δημοφιλίας και πωλήσεων ανάμεσα στους pure on line players. Στο πρώτο αυτό διάστημα λειτουργίας, έχουμε εξυπηρετήσει περισσότερες από 150.000 παραγγελίες, έχουμε βραβευτεί 5 φορές για διαφορετικούς τομείς της λειτουργίας μας ενώ το ποσοστό των επαναλαμβανόμενων πελατών μας αγγίζει το 92%. Έχοντας ήδη τον πήχη ψηλά, πρωταρχικός ρόλος της e-fresh.gr στο μέλλον είναι να συνεχίζει να εξυπηρετεί το ολοένα και μεγαλύτερο κοινό της με την ίδια ποιότητα που γνωρίζουν και εμπιστεύονται οι πελάτες της. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι δεν θα σταματήσουμε να επενδύουμε στις υποδομές μας, τους προμηθευτές μας και τους ανθρώπους μας.
Σας φοβίζει ο ανταγωνισμός από τους «παραδοσιακούς» παίκτες του κλάδου, εφόσον και αυτοί αποκτήσουν ή ενισχύσουν την online παρουσία τους;
Η e-fresh.gr ακολουθεί ένα διαφορετικό business model, που δημιουργήθηκε ειδικά για το ηλεκτρονικό εμπόριο και εκπληρώνει τις ανάγκες και τις απαιτήσεις της συγκεκριμένης αγοράς. Το μοντέλο αυτό διαφέρει σημαντικά από την λογική που υιοθετούν τα φυσικά καταστήματα, όταν αποφασίσουν να μπουν στο χώρο του on line. Πάντοτε καλωσορίζουμε τους όποιους νέους παίκτες, αφού η ευγενής άμιλλα μας κάνει όλους καλύτερους. Θεωρούμε όμως ότι το κανάλι του ηλεκτρονικού εμπορίου έχει τις απαιτήσεις του και το ειδικό κοινό του και σίγουρα χρειάζεται εμπειρία, αφοσίωση και custom λύσεις προκειμένου να δείξει τις δυνατότητες του και να ανταμείψει τους παίκτες του.
Ποιο είναι το χαρακτηριστικό που κάνει το e-fresh να ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό;
Η καινοτομία σε κάθε στάδιο της λειτουργίας μας.
Σαν εταιρεία επενδύσαμε εξαρχής σε νέες τεχνολογίες, όπως ο αυτοματισμός που φέρνει η αξιοποίηση της ρομποτικής θέλοντας να δώσουμε την δυνατότητα της άμεσης παράδοσης – όχι απλά αυθημερόν αλλά σε λίγες ώρες – στον πελάτη. Η καινοτομία όμως μας ακολουθεί και σε τομέα της δραστηριότητας μας: στο site μας, στην διαχείριση των παραγγελιών μας, σε επίπεδο marketing, στις νέες ιδέες και υπηρεσίες που λανσάρουμε συνεχώς. Τα στοιχεία αυτά είναι που δίνουν στην efresh την φρεσκάδα της αλλά και στον καταναλωτή μια αξιόπιστη, έμπιστη και επαγγελματική λύση που ανταποκρίνεται στις ανάγκες της εποχής κοιτάζοντας στα μάτια τους πελάτες μας.
Δεδομένου ότι δεν συνεργάζεστε με κάποια αλυσίδα σούπερ μάρκετ, πώς έχετε εξασφαλίσει τόσο πολλές και καλές συνεργασίες με προμηθευτές;
Χάρη στην άψογη δουλειά που κάνει καθημερινά το εμπορικό τμήμα της εταιρείας μας. Αν και η πρώτη μας επαφή με τους προμηθευτές μας έγινε το δύσκολο καλοκαίρι του 2015, η αγορά αναγνώρισε την διαφορά στην e-fresh.gr και δεν δίστασε να στηρίξει το εγχείρημα από τα πρώτα του βήματα. Κοιτάζοντας άλλωστε και τις παγκόσμιες τάσεις είναι γνωστό σε όλους ότι το μέλλον του λιανεμπορίου είναι on line. Κανένας δεν θα ήθελε να είναι εκτός ενός τόσο σημαντικού εμπορικού καναλιού, ή να μην είναι σωστά προετοιμασμένος ώστε να δώσει στον on line καταναλωτή όλη την πληροφορία που αναζητά, στην σωστή της μορφή , ώστε να τον εξυπηρετήσει ολοκληρωμένα πετυχαίνοντας εν τέλη την πώληση.
Ποια είναι τα μελλοντικά σχέδια του e-fresh;
Η υγιής ανάπτυξη, ώστε να εξυπηρετήσουμε την ολοένα και αυξανόμενη ζήτηση του on line καταναλωτή, είναι βασική μας προτεραιότητα. Αυτό μας οδηγεί σε μια σειρά από ενέργειες ώστε η εξυπηρέτηση να υποστηριχτεί σωστά από το κάθε τμήμα της εταιρείας. Άλλωστε η συνεχής εξέλιξη δεν είναι μόνο θέμα επιβίωσης; στην efresh έρχεται από όλους και για όλα, είναι στο DNA μας.