Ανοιχτό τον δρόμο για την διετή παράταση παραχώρησης της Αττικής Οδού, αφήνει το Υπουργείο Υποδομών.
Η σύμβαση παραχώρησης του αυτοκινητοδρόμου λήγει το 2024 (οπότε το έργο επιστρέφει στο Δημόσιο) και σύμφωνα με πληροφορίες εξετάζεται σοβαρά το ενδεχόμενο η σύμβαση να παραταθεί μέχρι το 2026.
Σύμφωνα και με δηλώσεις του Υπουργού Υποδομών Χρήστου Σπίρτζη, για να γίνει κάτι τέτοι δεν απαιτείται κύρωση από τη Βουλή, ωστόσο πρέπει να εγκριθεί από τα αρμόδια ευρωπαϊκά όργανα.
Ως αντάλλαγμα για την διετή παράταση του αυτοκινητοδρόμου θα είναι οι μελέτες τόσο για τις επεκτάσεις του προαστιακού, όσο και για το νέο μεγάλο διαγωνισμό με επεκτάσεις της Αττικής Οδού.
Να σημειωθεί ότι μέσα στο επόμενο διάστημα αναμένεται να βγει στο σφυρί το 10% της Αττικής Οδού από την Τράπεζα Πειραιώς.
Πρόκειται για ποσοστό που απέκτησε από την αγορά των καλών στοιχείων ενεργητικού της ΑΤΕ, όταν η τελευταία διασπάστηκε.
Το δικαίωμα πρώτη προτίμησης στην πώληση του ποσοστού της Αττικής Οδού έχουν οι υφιστάμενοι μέτοχοι ήτοι: Άκτωρ Παραχωρήσεις (ποσοστό συμμετοχής 59,249%) J&P ΑΒΑΞ Α.Ε ( ποσοστό 20,8043%), ΕΤΕΘ (ποσοστό 10,0231%) και EGIS PROJECTS (ποσοστό συμμετοχής 0,0423%).
Υπενθυμίζεται ότι τα τελευταία χρόνια λόγω της οικονομικής κρίσης, η κίνηση της Αττικής Οδού είχε μειωθεί αισθητά, ενώ η αναστροφή της κατάστασης ξεκίνησε το 2015 με την κυκλοφορία του οδικού άξονα να αυξάνεται για πρώτη φορά κατά 1,9% σε σχέση με το 2014 και τα έσοδα να διαμορφώνονται στα 162,77 εκατ. ευρώ από 159,66 εκατ. ευρώ, ενώ τα προ φόρων κέρδη διαμορφώθηκαν στα 49,9 εκατ. ευρώ και μετά φόρων στα 29,1 εκατ. ευρώ για τη χρήση του 2015.
Η άνοδος της κυκλοφορίας των οχημάτων στην Αττική Οδό έφερε χαμόγελα και στους βασικούς μετόχους του οδικού άξονα ήτοι Υπενθυμίζεται ότι το έργο της Αττικής Οδού κόστισε περί τα 1,3 δισ. ευρώ περίπου. Το κόστος χρηματοδοτήθηκε κατά 35%, με το ποσό των 420 εκατ. ευρώ από το ελληνικό Δημόσιο, με συμμετοχή και πόρων του Κοινοτικού Πλαισίου Στήριξης.