Για μεγάλο χρονικό διάστημα, η ξερεύνηση του διαστήματος στις ΗΠΑ ήταν μια «κλειστή αγορά»: υπήρξε μόνο ένας πελάτης, η κυβέρνηση των ΗΠΑ (NASA) και λίγοι γιγαντιαίοι εργολάβοι στον τομέα της άμυνας. Στη συνέχεια, το 2008, η SpaceX του Elon Musk έβαλε στην τροχιά τον πρώτο ιδιωτικά χρηματοδοτούμενο πυραύλο, η Blue Origin του Jeff Bezos υποσχέθηκε ιδιωτικές πτήσεις και ο χώρος κατέστη ξαφνικά μια ζωντανή αγορά με εταιρείες που αγωνίζονται να τοποθετήσουν τους δορυφόρους (και τους ανθρώπους) σε τροχιά.
Μια δεκαετία αργότερα, εκατοντάδες νεοσύστατες επιχειρήσεις έχουν εισέλθει στον τομέα της αεροδιαστημικής, φέρνοντας στο προσκήνιο τεχνολογίες που περιλαμβάνουν τεχνητή νοημοσύνη, κβαντική υπολογιστική, διαστημική ηλιακή ενέργεια, "μικροσκοπικούς" δορυφόρους και υπηρεσίες που δεν μπορούσαν να φανταστούν πριν από χρόνια.
Εκατομμύρια δολάρια σε startups
Η Space Angels, η οποία παρακολουθεί επίσης τις επενδύσεις στον κλάδο, ανέφερε ότι επενδύθηκαν 5 δισεκατομμύρια δολάρια σε διαστημικές τεχνολογίες τα τρία πρώτα τρίμηνα του 2019, δημιουργώντας θετικές προοπτικές. Από το 2009, δήλωσε ο Τσαντ Άντερσον, Διευθύνων Σύμβουλος της Space Angels, οι επενδυτές έριξαν σχεδόν 24 δισεκατομμύρια δολάρια σε 509 εταιρείες.
Ο Άντερσον δήλωσε ότι το SpaceX προκάλεσε τον μετασχηματισμό όχι μόνο προσφέροντας ανταγωνισμό στη NASA αλλά δημοσιεύοντας τις τιμές του για ένα λανσάρισμα.
Το μεγαλύτερο ποσό επιχειρηματικού κεφαλαίου εξακολουθεί να αφορά στην τοποθέτηση δορυφόρων σε τροχιά. Ο Άντερσον λέει ότι 89 εταιρείες έχουν λάβει χρηματοδότηση για τα λεγόμενα οχήματα εκτόξευσης.
Οι νεοσύστατες επιχειρήσεις δεν έχουν μονοπώλιο στην ανάπτυξη νέων διαστημικών εφαρμογών. Η Google έχει αναζητήσει τρόπους να εμπορευτεί την αυξανόμενη τεχνογνωσία της στην τεχνητή νοημοσύνη και την τεράστια υπολογιστική της δύναμη στο cloud.
Aκόμη, η NASA προσπαθεί να επωφεληθεί από τις καινοτομίες που έχουν δημιουργήσει οι νεοσύστατες επιχειρήσεις. Τον Δεκέμβριο, το ερευνητικό κέντρο Ames της NASA ανακοίνωσε μια συμφωνία για να καταστήσει διαθέσιμες κάποιες τεχνολογίες. Τον Σεπτέμβριο του 2019, ο διαστημικός οργανισμός ανακοίνωσε τον τελευταίο γύρο του προγράμματος Tipping Point Program, μια πρωτοβουλία δημόσιου-ιδιωτικού τομέα, διανέμοντας 43,2 εκατομμύρια δολάρια σε 14 αμερικανικές εταιρείες, οι τεχνολογίες των οποίων θα μπορούσαν να συμβάλουν στο σχέδιο της NASA για το έργο Moon-to-Mars.