Αττική - Πίττας: Πώς θα αυξήσει τα μερίδια αγοράς και θα επιστρέψει στην κερδοφορία το «Μέλι Αττική»

Μαρίνα Φούντα
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Αττική - Πίττας: Πώς θα αυξήσει τα μερίδια αγοράς και θα επιστρέψει στην κερδοφορία το «Μέλι Αττική»
Τι δείχνουν οι οικονομικές καταστάσεις της εταιρείας.

Ένα αναλυτικό επιχειρηματικό σχέδιο, με κύριο στόχο να κατορθώσει να διατηρήσει τα μερίδια αγοράς που κατέχει, αλλά και να τα αυξήσει προκειμένου να είναι σε θέση να διαγράψει τις ζημιές και να επανέλθει σε θετικά αποτελέσματα, έχει εκπονήσει η Αττική Μελισσοκομική Εταιρεία – Αλέξανδρος Πίττας, γνωστή για το «Μέλι Αττική» που έχει μεγαλώσει γενιές και γενιές καταναλωτών από το 1928 μέχρι και σήμερα.

Πρόκειται δε, όπως αναφέρεται στις οικονομικές καταστάσεις της εταιρείας που καταχωρήθηκαν στο ΓΕΜΗ τα τελευταία 24ωρα, για ένα επιχειρηματικό σχέδιο με πολύ αυστηρές παραδοχές, προκειμένου η Αττική – Πίττας να προετοιμάζεται για όλα τα σενάρια εξέλιξης της οικονομίας, ενώ την ίδια ώρα καταβάλλει συστηματικές προσπάθειες για την ολοένα και μεγαλύτερη παρουσία της στις ξένες αγορές μέσω νέων συνεργειών. Για το λόγο αυτό, όπως σημειώνει η διοίκηση των Γεωργίου Πίττα και Αλεξάνδρας Πίττα – Χαζάπη, έχουν ληφθεί δραστικά μέτρα για την επίτευξη οικονομιών κλίμακας στα μεγαλύτερα δυνατά επίπεδα βελτιώνοντας τα αποτελέσματα χρήσης, παρά την αύξηση του χρηματοοικονομικού κόστους.

Τα μηνύματα της αγοράς

Σύμφωνα με την οικονομική έκθεση της εταιρείας, οι προοπτικές και τα μηνύματα της αγοράς για τη χρήση 2024 είναι συγκρατημένα καθόσον η παγκόσμια οικονομία βρίσκεται σε κομβικό σημείο λόγω των δύο πολέμων που βρίσκονται σε εξέλιξη, στην Ουκρανία και το Ισραήλ. Όσον αφορά δε την ελληνική οικονομία, αναμένεται να επιτευχθούν θετικοί ρυθμοί ανάπτυξης για το 2024.

Στα αρνητικά ωστόσο των εκτιμήσεων συνεχίζουν να περιλαμβάνομαι οι τιμές της ενέργειας που επηρεάζουν πάρα πολύ τον κλάδο της βιομηχανίας καθώς και τα αυξημένα επιτόκια δανεισμού. «Εντός του 2024 αναμένεται αποκλιμάκωση των επιτοκίων Euribor η οποία αναμένεται να έχει θετική επίδραση στα αποτελέσματα της εταιρείας και στις ταμειακές της ροές», σημειώνεται χαρακτηριστικά.

Διεύρυνση ζημιών το 2023

Το 2023 αποδείχθηκε απαιτητικό για τη μεγαλύτερη ελληνική επιχείρηση που ασχολείται με την τυποποίηση, συσκευασία, εμπορία και εξαγωγή μελιού και κατέχει το μεγαλύτερο μερίδιο της ελληνικής αγοράς επώνυμου συσκευασμένου μελιού.

Ο κύκλος εργασιών αυξήθηκε κατά 3,11% στα επίπεδα των 13,74 εκατ. ευρώ έναντι 13,33 εκατ. ευρώ στην αμέσως προηγούμενη χρήση, ενώ οι ζημιές μετά φόρων ανήλθαν σε 600.475 ευρώ από 244.772 ευρώ στη χρήση 2022. Η αύξηση των ζημιών αποδίδεται, σύμφωνα με τη διοίκηση, στην αύξηση του χρηματοοικονομικού κόστους κατά 390.000 ευρώ, καθώς το EBITDA διαμορφώθηκε σε 871.205 ευρώ, αυξημένο κατά 1,78% έναντι της αμέσως προηγούμενης χρήσης.

Η τροποποίηση του ομολογιακού

Στις 28 Μαρτίου 2024, η εταιρεία υπέγραψε την τροποποίηση του από 18 Νοεμβρίου 2015 κοινού ομολογιακού δάνειου ύψους 11,6 εκατ. ευρώ με ομολογιούχους δανειστές την Εθνική Τράπεζα, την Τράπεζα Πειραιώς, τη Eurobank και την Alpha Bank.

Με την εν λόγω τροποποίηση, το ομολογιακό δάνειο θα αποπληρώνεται με εξαμηνιαίες δόσεις και θα εξοφληθεί ολοσχερώς στις 31 Δεκεμβρίου 2030.

Η τροποποίηση του ομολογιακού δανείου έχει αναδρομική ισχύ από τις 29 Δεκεμβρίου 2023 όπου αποπληρώνεται η 1η εξαμηνιαία δόση.

Η μακρά διαδρομή για το «Μέλι Αττική»

Ήταν το 1896 όταν ο πατέρας των ιδρυτών, Γεώργιος Πίττας, διαφημίζει στην εφημερίδα «Εστία» την επιχείρηση που διατηρούσε «Εδωδίμων Αποικιακών», στην οδό Σταδίου. Μεταξύ των προϊόντων που διαφημίζει είναι και το διάσημο, τότε, μέλι Υμηττού.

Αρκετά χρόνια αργότερα και δη το 1928, οι Αλέξανδρος αι Παναγιώτης Πίττας ιδρύουν την εταιρεία στην οδό Σωκράτους και προχωρούν σε μια πρωτοποριακή ενέργεια που άλλαξε ριζικά τον μέχρι τότε τρόπο εμπορίας και διακίνησης του μελιού προσφέροντας το ελληνικό μέλι σε μικρές συσκευασίες, με την επωνυμία μέλι Υμηττού AΤΤΙΚΗ. Όντας εξωστρεφείς επιχειρηματίες αποφασίζουν να εξάγουν ένα μέρος της παραγωγής, ενώ συμμετέχουν στις μεγαλύτερες διεθνείς εκθέσεις.

Τη δεκαετία του ’50 η ΑΤΤΙΚΗ Μελισσοκομική Εταιρεία μετακομίζει σε νέες εγκαταστάσεις στο Περιστέρι. Η οικογένεια μεγαλώνει με το μέλι ΦΙΝΟ, στην χαρακτηριστική τότε, κίτρινη συσκευασία με το αγοράκι Φίνο, ενώ ηξ εταιρεία ξεφεύγει από τα στενά γεωγραφικά πλαίσια της Αθήνας και επεκτείνει τις δραστηριότητες της σε νέες αγορές στο εξωτερικό όπως ΗΠΑ, Καναδά, Αυστραλία, αλλά και αρκετές χώρες της Μέσης Ανατολής.

Τη δεκαετία του ’60 η εταιρεία αναπτύσσεσαι στην ελληνική αγορά αλλά και στο εξωτερικό, ενώ νέα προϊόντα προστίθενται στη γκάμα όπως μαρμελάδα και παρκετίνη (από φυσικό κερί μέλισσας) αλλά και νέες πρωτοποριακές συσκευασίες μελιού, σωληνάριο και ατομική μερίδα, για ξενοδοχεία.

Τις δεκαετίες ’70-’90, οι δύο ιδρυτές της εταιρείας δεν είναι πλέον στη ζωή, οπότε τη διοίκηση της εταιρείας αναλαμβάνουν τα παιδιά του Παναγιώτη, η Αλεξάνδρα και ο Γιώργος, μαζί με τη θεία τους, Ελένη, χήρα του Αλέξανδρου, με στόχο να διατηρήσουν και να αναπτύξουν την εταιρεία. Τη δεκαετία του ’90 αναπτύσσονται δύο πρωτοποριακές συσκευασίες, το μέλι Αττική smart pack όπου για πρώτη φορά το μέλι μεταφέρεται εύκολα και παντού και το μέλι Αττική Μελισσάκι (squeeze) με ειδικό πώμα σιλικόνης ελεγχόμενης ροής, τα οποία κατέκτησαν τα μεγαλύτερα διεθνή βραβεία συσκευασίας. Κατά την ίδια δεκαετία, οργανώνεται και το σημερινό Τμήμα Διασφάλισης Ποιότητας με έμπειρους επιστήμονες οι οποίοι συμβάλουν στην έρευνα για το μέλι και την ελληνική μελισσοκομία.

Από το 2000 κι έπειτα, η εταιρεία είναι εγκατεστημένη σε νέες εξελιγμένες εγκαταστάσεις στο Κρυονέρι. Διαθέτει ένα από τα πιο σύγχρονα εργαστήρια στην Ευρώπη για τον έλεγχο και τη διασφάλιση της ποιότητας του μελιού ενώ διατηρεί τμήμα Ανάπτυξης Μελισσοκομίας, που προσφέρει συμβουλευτική υποστήριξη και εκπαίδευση στους συνεργάτες μελισσοκόμους. Στηρίζει ιδιαιτέρως την έρευνα για το μέλι και τα προϊόντα της μέλισσας και εμπλουτίζει την γκάμα των προϊόντων της με παραδοσιακά ελληνικά εδέσματα όπως χαλβά (κλασσικό ή μόνο με ελληνικό μέλι), μαρμελάδες, υποβρύχια και λουκούμια.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Έξυπνοι μετρητές: «Κλείδωσε» ο διαγωνισμός – Οι ανάδοχοι για την πρώτη παρτίδα των 3 εκατ. συσκευών

Εγκύκλιος προϋπολογισμού: Γραμμένο «στην πέτρα» το όριο δαπανών – Ξεκινάει επισκόπηση δαπανών

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider